Inget kvickt med dem alls....lämnade in mått och förutsättningar för köksritning till Kvik för snart 2 veckor sedan, och de lovade återkomma snabbt med ett ritningsförslag (eftersom de inte hade tid att göra det på en gång). Men inte ett knyst har jag hört....Är de helt ointresserade av att sälja eller tar det veckor att få en ritning? Om det börjar så här i den så intressanta säljfasen...hur kommer det då att bli om vi skulle vilja reklamera något senare, undrar man... *mutter*..

/Konfys....

Paul-Staffanstorp
Med lite ironi i rösten så kan jag ju säga att man får vad man betalar för...

Men antagligen handlar det om att de tappat bort dig så du gör nog bäst i att ringa dem...

Gå dit igen och prata med en annan säljare. Jag har köpt en del saker från Kvik och har då varit i kontakt med 3 olika säljare (på samma affär). En som inte var så bra och inte diskuterade några alternativ alls. En som var proffsig och kom med tips och en som jag inte hade så mycket kontakt med men som jag gärna skulle ta hjälp av för att rita upp ett helt kök då han verkade vara väldigt ivrig att få hjälpa till med just sådant.

Mm, det märkliga är att vi pratade med två säljare samtidigt, varav den ena är chef/ägare av verksamheten... Ska ta en sväng förbi Arninge istället idag och se om de uppför sig likadant. Plötsligt känns det lockande att öka på budgeten och kliva in till Ballingslöv istället :-/

Ta och boka upp en tid för att sitta ned och rita köket tillsammans med dem - Den tjänsten borde dom ju om något kunna leverera.
När du lika är ute och åker - Electrolux Home har ju supermånga Sentens kök uppsatta i deras showroom i Barkaby. Servicen upplevde jag som mycket bra (Om än man även där måste boka för att rita ens kök) men ett perfekt ställe för inspriation.
Kanske dyrare än kvik men garanterat billigare än Ballingslöv.

Jag har varit på Kvik i Upplands väsby (och Arninge och Barkarby, men det är Upplands Väsby jag nämner ovan). Om du ska kolla på Ballingslöv så kan jag rekommendera det i Upplands Väsby. Har varit på 3 olika Ballingslövbutiker och kollat då vi har det genom vår husleverantör. Upplands Väsby var enda stället de fortfarande var hjälpsamma på även efter att jag sagt att vi får köket genom köksleverantören. Och då har det inte varit några andra i affären samtidigt eller att vi har haft en massa konstiga frågor. Vi har mest bara frågat vad de olika utställningsköken har varit för luckor och hur man hittar bland alla prover som finns.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.