useless
useless: Borrhammare med bred mejsel kanske?
1 svar · 1,0k läst
Snailman
Snailman: [citat] det lutade mest där ett skåp mötte två skåp, så tror att det mest berodde på plåtskenorna upptill som bestämmer bredden upptill, att de inte stämde. Det lutade nämligen inte i andra änden av raden. och jag drog dit tving i alla fyra hörn när jag skruvade ihop skåpen med varandra (satte en på utsidan nertill på kanten som sticker ut tio mm bakåt)
7 svar · 1,3k läst
kimf
kimf: [citat] Börja inte ge mig motiv för att ändra mig nu ;) Vi har möjlighet att sätta några överskåp på en kortsida, eventuellt vitrinskåp då. Har inte sett någon bra lösning för vinglas och liknande i lådor ännu nämligen. Vårt största problem var som sagt att vi inte kan sätta så många överskåp i nya planlösningen. Vi får se hur planeringen artar sig. Kanske blir 2-3
29 svar · 2,8k läst
·
L
Lottlar: Tack för tips. Just nu är det Kungsbacka från Ikea som gäller på underskåp. Mörk men antracitfärgad. Angående planlösning är vi medvetna om problemet men vi har valt att inte göra några ingrepp på fläkt och avlopp men ändå få bättre ytor och förvaring än det vi har nu. Att ändra placering på häll hade krävt mycket större ombyggnation än det vi har tänkt just nu. Vi är
19 svar · 2,4k läst
·
Ögonfröjd
Ögonfröjd: Hej jag hade heltklart valt alt. 2 med vissa ändringar. Flytta diskmaskinen till höger om ho så är den inte ivägen vid matlagning mellan häll och ho. Flytta gärna häll till vänster för att få bra arbetsyta till höger.
8 svar · 1,4k läst
·
nikasp
nikasp: No way. Dels så tappar man ju saker och sen vet jag inte hur du tänkt lösa det vid spisen. Vi hade ett stänkskydd på 420x50 cm i huset vi köpte. Det sprack en gång när jag nog glömt en spisplatta på. Var nästan skönt att jag fick anledning att kakla där istället och byta till fräschare bänkskiva.
2 svar · 2,7k läst
R
RiKr: Du skall ej behöva göra något på maskinen, lossa bara vatten tillförseln(den stora mässingskopplingen). Avlopp sitter ofta med slangklämma, lossa denna klämma och dra av slangen, se till att inte gammalt vatten rinner ur slangen.
1 svar · 7,9k läst
·
A
Allmänobildad: Mät från falsen till luckans insida. Så mycket sticker luckorna in i skåpen. Skruva fast magneten (i intryckt läge) 1mm innanför lucka + bleck. Eftersom magneterna har visst spel så kommer de ändå greppa blecken utan risk för att det tar i innan luckan är helt stängd.
1 svar · 9,7k läst
·
I
ilTotti: Tack alla som hjälpt till. Nu vet jag vad som skall göras :) @lordi, japp jag kommer kontakta "klåparen" och se till att de gör rätt för sig. Nu vet jag vad som skall göras och hur det skall göras :) Stort tack!
7 svar · 4,6k läst
·
K
Keld: Våran Ikea-ho fick rostprickar när den var ny. Men innan jag hann reklamera, försvann problemet. Det verkade mest som det var små spånor som rostade. Jag hade helt glömt bort det tills jag läste denna tråd.Det var ca 8 år sen o hon sitter kvar, utan rost.
5 svar · 8,8k läst
B
bryggstun: Snyggt med stenskivan!! Jag försöker bygga så billigt som möjligt så det blir nog en billigare lösning men snyggt är det!
10 svar · 4,8k läst
·
L
Lottlar: I valet och kvalet till vilken färg på bänkskiva som passar till svart Tingsryd köksluckor. Överskåpen kommer att vara vita högblanka luckor och rummet i övrigt ljust. Ikeas frostade glasskiva över bänk istället för kakel. Rostfria vitvaror. Vi har terrakottafärgat klinkergolv med stora plattor som inte ska bytas. Vi har tänkt mörk valnöt men det jag undrar över är om det blir
0 svar · 937 läst
L
LinusK: Jag jobbade tidigare på KVIK och då hade vi iaf jalusiskåp. Men är ganska säker på att iaf även ballingslöv har.
2 svar · 4,3k läst
Dizzy84
Dizzy84: Såhär gjorde vi när vi snabbrenoverade vår bostadsrätt för ca 8år sedan! Mkt lättskött och går enkelt att plocka bort glaset om det kommer skit bakom. Har för mig att det kostade mellan 4-5000:- och då gjorde vi inget själva. Dvs. Tog dit glasmästare för mätning och montering. Härdat glas endast vid spisen. [bild]
4 svar · 8,7k läst
·
dd88
dd88: [citat] Tack! Ska kolla med din kontakt.
21 svar · 11,6k läst
·
G
gaidin: [citat] Jag tänker mig att om diskhon sticker ner en bit under bänken så blir det trångt på den övre hyllan. Jag har inte tänkt på om den går att flytta eller inte faktiskt men jag hade nog inte velat göra det, det blir lite väl lågt i tak då skulle jag tro.
11 svar · 6,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Upp till 4080 mm står det här: https://www.agelito.se/category/laminat
4 svar · 6,0k läst
Jonatan79
Jonatan79: Fråga en stor plåtslagarfirma om det går att göra en zink/koppar-skiva, dom är rätt tunna, bara några mm som man klär över någon typ av skiva.
36 svar · 5,4k läst
A
Anh: Tack så mkt för alla era svar :)
13 svar · 8,7k läst
·
A
Anonymiserad 137805: Gegga ihop sågspån och trälim fyll hålen och när det torkat borra nya hål Funkar med glasfiberspackel oxå Överkursen är att borra upp ytterligare till ett par centimeter och limma i passande pluggar av massivt trä
1 svar · 2,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Ja, Ikea har http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70318868/ och det står att den passar en 20 cm bred stomme. Fördelen med luckoronline.se är att de gör måttanpassade luckor så att TS kan få luckor som precis passar utrymmet, som inte är någon standardhöjd heller.
7 svar · 3,5k läst
·
A
Allmänobildad: Med isolerade vattenrör och isolerskivor till golvvärmen har jag svårt att tro att bjälklaget skulle bli så pass uppvärmt att det utgör något problem, t.ex i form av legionella.
1 svar · 1,3k läst
J
jmon: Bra tips, tack för hjälpen! Vi har en kran som sprutar väldigt hårt, har bara varit lite oaktsamma när vi handdiskat och inte torkat av när det runnit över...
3 svar · 10,3k läst
·
S
Svenss0n: Bolaget gick i konkurs 24/1.
3 svar · 3,4k läst
Kretikos
Kretikos: Om det är Ikeas stommar så kanske det är utbytesluckor från nån tillverkare som gör måttbestält? Tycker dom ser snarlika ut som en lucka från Härjedalskök jag såg för en tid sedan.
2 svar · 6,3k läst
·
G
GabriellaW: Hoppas att det är en motsvarighet till det jag har använt. Fixade de djupaste hålen iaf, och sedan fyllde grovspacklet ut resten. Vanligt och vanligt, proffsspackel var det! : D Jag får leva med det ett tag och sedan återkomma och berätta hur det gick. FÖr nu är det i alla fall ganska snyggt.
7 svar · 12,2k läst
·
A
A-Man_08: Rugga upp ytan med sandpapper. tvätta rent och måla med någon färg som ger en yta som är lätt att torka av. Vill du inte använda befintlig konstruktion för hyllorna så kan du dra ut dom borra upp hålen och knaka i stift och sedan ställa hyllplanet på det.
7 svar · 5,0k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ja, som BirgitS skriver, så blir det mest spill av brödsmulor, kryddor, matfett mm just där man arbetar mest med matlagandet. Och om man inte gör rent efter sig, så blir det naturligtvis "snuskigt" så småningom. Så behåll arbetsbänken mellan spis och vask, ha köksredskapen i lådor därunder, och HÅLL RENT!
12 svar · 8,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.