Byggahus.se

Montera 2 ugnar i linje

1. A
    Medlem · 74 inlägg

ArtonVolt

Medlem
    Hej,

Jag är inne på en ide där jag skall ha UGN + UGN/MIKRO-KOMBO brevid varandra i Ikea Metod högskåp.

Siemens har en ugn som är 595mm hög och en kombougn på 455mm. För att det skall bli snyggt tänkte jag att man ju borde ha ovandelen "i linje".

Är det möjligt då (antar jag) ugnen står på ett hyllplan på en fast höjd. Eller kan man höja upp den på något sätt och täcka för på något sätt. Eller tänker jag fel? Är det bättre att ha ett högskåp utan vitvaror mellan de två ugnarna och helt enkelt låta den ena sluta högre upp än den andra.

Behöver jag tillägga att jag ALDRIG designat ett kök tidigare och egentligen inte har en aning om vad jag pratar om... ;)

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Nu för tiden så finns det Ugnar och Micro i modulmått , går att parkera under och bredvid varandra
    Hemma har vi ugn i navelhöjd och micro ovanpå i ett ikeaskåp med lådor under skåp över ,
    sen är det klart att man är kortväxt blir det problem , kanske sänka alltihop lite , men kolla att det finns lådor eller dörrar som passar i måtten som blir kvar , inget roligt med ett stort hål någonstans
    PS IKEA har köksprogram att hämta på nätet , lätt att använda , naturligtvis endast för deras produkter , men kan överföras till andra fabrikat för att se hur det blir , OBS en varning IKEAS skåp är 5 mm kortare på bredden utvändigt

3. Ögonfröjd
    Medlem · Västragötaland · 312 inlägg

Ögonfröjd

Medlem
    Hej, Siemens säljer en låda du kan ha under den lägre ugnen då ser de ut att vara lika stora.

• Laddar…
  4. A
    Medlem · 74 inlägg

ArtonVolt

Medlem
    Ah, det låter ju som en kanonbra lösning. Vet du något mer om vad det heter?

5. L
    Medlem · Västra Götaland · 125 inlägg

LinusK

Medlem
    Siemens tillbehörslåda heter BI630ENS1, Finns också som värmelåda BI630CNS1.

• Laddar…
  6. D
    Medlem · 713 inlägg

DFYD123

Medlem
    Om man ändå tänker betala för den undre lådan/värmelådan kan man lika gärna lägga till lite och få en fullstor ugn med mikrofunktioner och på så sätt få rätt linje...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.