Byggahus.se

Såga kakel med kakelmaski det flisar sig

1. L
    Medlem · Kiruna · 494 inlägg

Lennart Lind

Medlem
    Hej lite klurigt de här.. det jag har märkt är att man måste köra halvvägs på fram och baksidan. Kör man ett helt snitt så gå lätt en bit bort i slutet av skäret. oavsett hur man gör så blir det små flisor. Går detta att undvika med denna maskin?

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Har något liknade din maskin , kakel tunt och skört , klinker tjock och hårt . bättre då att knäcka med en kakelknäckare , då blir det inga flisor , det är en sån , där du lägger plattan på och drar en rits och klämmer till med en överdel och delar plattan
    något sådant

• Laddar…
  3. L

Lennart Lind

Medlem
    Jag testade en sån innan denna maskinen köptes. Fick aldrig den där manuella skäraren att funka riktigt tyvärr..kakla knappt aldrig så ett nytt köp motivera knappt. Går det ej få fina snitt med maskin?

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    OK min maskin knäpper ut en flisa den med , man får skära från två håll

5. nino
    Renoverare · Dalarna · 11 049 inlägg

nino

Renoverare
    Vad har du för plattor? Kakel skär man med fördel med vanlig säkrare, klinker lite luftigare och en del granitkeramik helt hopplöst med allt...

• Laddar…
  6. L

Lennart Lind

Medlem
    Det är vanliga kakelplattor vita 10x40 som finns lite överallt. Keramik skulle ja tro?

7. Andreas_kalmar
    Renoverare · Kalmar · 2 381 inlägg

Andreas_kalmar

Renoverare
    Det funkar perfekt med en sån billig skärare i såna småplattor tror den max tar 300 mm

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.