Hej! Ni som monterat Ikea-kök, där skåpstommarna hänger på stålskena, vad för typ av skruv har ni använt till att fästa skenan i väggen. Mitt underlag i väggen är gips + osb + råspont.
Tacksam för svar och erfarenheter!
/Morgan
 
L
Kanon att fästa i , ta en halvkraftig träskruv som har gängor ända upp till skallen som går in i hålen , det är ju många , är det överskåp , mycket porslin , tungt , sätt i var tredje hål , kan
inte ramla ner , om skruven är grov bör du borra först , med en borr som är ca 1 mm mindre än kärnan på skruven , det som kan vara lite klurigt är om du drar skruven och hamnar mellan sponten , blir lite mindre drag då
 
  • Gilla
Morgano
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Kanon att fästa i , ta en halvkraftig träskruv som har gängor ända upp till skallen som går in i hålen , det är ju många , är det överskåp , mycket porslin , tungt , sätt i var tredje hål , kan
inte ramla ner , om skruven är grov bör du borra först , med en borr som är ca 1 mm mindre än kärnan på skruven , det som kan vara lite klurigt är om du drar skruven och hamnar mellan sponten , blir lite mindre drag då
Pratar vi om en skruv som är 5-6 mm ca?
Det ska väl inte vara en skruv som är försänkt va?
 
L
M Morgano skrev:
Pratar vi om en skruv som är 5-6 mm ca?
Det ska väl inte vara en skruv som är försänkt va?
Någomtimg som mazen visar
 
  • Gilla
Morgano
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Tex denna, 5x60
[länk]

/Mazen
Tack!
 
L Liteavvarje skrev:
Någomtimg som mazen visar
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.