Tänkte bygga in en mikro i ett befintligt kök från Marbodal, 12 år.
Jag hitttar inbyggnadsmikros som passar invändig bredd/höjd i befintligt överskåp.
Men hur skall man tänka angående ventilation? Borra. Hål? Se till att köpa en mindre modell som lämnar lite utrymme åt sidorna och på djup? Höja övre hyllplan för luftspalt?
Finns det mikros med inbyggt ventilationsgaller framåt?
Annat att tänka på?
Tack för hjälp,
Jag hitttar inbyggnadsmikros som passar invändig bredd/höjd i befintligt överskåp.
Men hur skall man tänka angående ventilation? Borra. Hål? Se till att köpa en mindre modell som lämnar lite utrymme åt sidorna och på djup? Höja övre hyllplan för luftspalt?
Finns det mikros med inbyggt ventilationsgaller framåt?
Annat att tänka på?
Tack för hjälp,
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Måste den vara "inbyggd"?
Så här har jag gjort, och då slipper man se den 23,95 timmar om dygnet.
Och en vanlig fristående mikro kostar en tredjedel eller en femtedel av vad en "integrerad" går på.
Men om ventilation:
En mikro kör man så korta stunder, så man skall nog inte vara orolig för uppvärmningen.
Så här har jag gjort, och då slipper man se den 23,95 timmar om dygnet.
Och en vanlig fristående mikro kostar en tredjedel eller en femtedel av vad en "integrerad" går på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men om ventilation:
En mikro kör man så korta stunder, så man skall nog inte vara orolig för uppvärmningen.
Klicka här för att svara
