Tänkte bygga in en mikro i ett befintligt kök från Marbodal, 12 år.

Jag hitttar inbyggnadsmikros som passar invändig bredd/höjd i befintligt överskåp.

Men hur skall man tänka angående ventilation? Borra. Hål? Se till att köpa en mindre modell som lämnar lite utrymme åt sidorna och på djup? Höja övre hyllplan för luftspalt?
Finns det mikros med inbyggt ventilationsgaller framåt?

Annat att tänka på?

Tack för hjälp,
 
Måste den vara "inbyggd"?

Så här har jag gjort, och då slipper man se den 23,95 timmar om dygnet.
Och en vanlig fristående mikro kostar en tredjedel eller en femtedel av vad en "integrerad" går på.

Fristående mikrovågsugn placerad i ett öppet skåp bland köksföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men om ventilation:
En mikro kör man så korta stunder, så man skall nog inte vara orolig för uppvärmningen.
 
Ni kan såga upp i bakkant på skåpet, på hyllor och i topp/botten på stomme. Det räcker med stora borrhål!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.