R
Rodge68: Det tycker jag låter billigt! Nackdelen som jag förstått det med just Myresjö är att de lever med en stor organisation = trögt att uträtta något smidigt. Men är man engagerad i sitt bygge och kolla lite då och då hur allt fortskrider så borde det var grönt även med Myresjöhus.
3 svar · 2,2k läst
M
Misse_o_Mojje: Ja, att dom har en skum adress behöver inte betyda något. /U
7 svar · 985 läst
D
David: Vad jag hört och erfarit så är det sällan bra att ta ett fast pris. Hantverkaren lägger då ofta på extra marginaler. Ta ett löpande timpris och håll ett öga på dem under tiden. Sen är det alltid kul att se folk arbeta om man slipper själv. ;) mvh David
12 svar · 2,9k läst
C
CaJa: Har just fått höra att Vimmerbyhus är i samma klass med Sävsjö och Karlsonhus. Någon som BYGGT Vimmerby eller vet mer?? Någon som jämfört priser - är det samma prisklass också? (samma väggar som Sävsjö i alla fall)
1 svar · 2,0k läst
O
ostni: Hej! Ni som har fått vindsluckan monterade av snickare, som monterade huset, hade ni köpt luckan med stege själva? Vad fick ni betala sickaren för att montera luckan? hur tjock isolering är det i luckan som ni har, det finns ju olika tjocklekar på isoleringen. //Ha det bra!
8 svar · 5,3k läst
C
CC: This topic has been moved to [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1073904373;start=0]Övrigt[/link] by Marlene Eskilsson.
0 svar · 985 läst
J
Johan_Lundqvist: This topic has been moved to [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1073904309;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] by Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,9k läst
V
Viola: Vi tänker bygga under 2004. Är det någon som har erfarenhet av Värsåsvillan. Vi tänkte bygga nyckelfärdigt och har fått lite priser både på Funkis och Borgenhard-serierna. Vi är för närvarande mest intresserade av Borgenhard G167 som är lagom storlek. Vi tänker ta god tid på oss att välja och vill ha så mycket tips som möjligt.
0 svar · 1,3k läst
D
duva: Hej, du har inte trampat mig på tårna alls! Vi har inte ens beställt vårt hus ännu och alla tips och "varningar" är definitivt välkomna.
33 svar · 6,4k läst
H
HeleneSj: Vi kollade in Duett för ett tag sedan, gillade planlösningen. Men jag kan inte förstå hur dagens arkitekter ritar hus när man inte planerar in en klädkammare för diverse "braatthagrejer". Betalar miljoner för huset och de kan inte klämma in skrubb. Vi skulle ha planlösning 2 med allrum och byggt ut vinkeln så man fick ett större allrum (relativt billigt eftersom taket redan finns). Vi
1 svar · 2,6k läst
P
Pillan: Har fått ett liknande pris och då ingår nästan allt, platta m golvvärme, el, vvs-arbeten osv. Det som tillkommer är förstås markarbeten utöver vad som ingår i deras standard (kommer inte ihåg hur mycket fyllning mm). Hade ej heller utvändig målning med i mitt pris. Dessutom lite mindre isolering än "normalt". 250 i golv, 170 i väggar och 350 (tror jag) i tak. Även lite lägre
1 svar · 770 läst
C
clintan: Var det genom stockholmssäljarna på husexpo?? Jag köper via en ny säljare i Knivsta, o bygger i Norrtälje! Och det verkar helt ok!! [citat]
4 svar · 1,4k läst
M
muminpappan: Jag bor i ett radhus, byggt av Skånska cementgjuteriet 1972, sedan knappt 10 år! . I mitt område är det 295 hus! I de två grannområdena är det sedan ytterligare drygt 250 skånska hus ytterligare. Faktum är att nästan hela stadsdelen är byggd av skåningarna... Och alla hus står kvar!
2 svar · 4,8k läst
R
rosie: Är det nån som har byggt ett etagehus här? Vi har sett på downhill 401 från trivselhus och vart ganska såld på visnngshuset. Undrar om hur dyr grunden blev isåfall. Är det dyrare än en plan grund? Nån som har erfraenhet från trivselhus i norra stockholm, har det funkat bra med allt?
0 svar · 1,4k läst
R
robbin: Hur lång leveranstid har ni fått på ert hus. Vi fick besked ca 19 veckor.
2 svar · 2,4k läst
M
Mirris: Kungshus är ur dåliga på att höra av sig, vi har ringt flera ggr och dom har lovat att höra av sig innan jul. Man kanske ska fundera på vilken husleverantör man väljer, att man inte bara är intressant innan man skrivit på något. En som väntar fortfarande men är besviken!
3 svar · 960 läst
I
Inger: [citat] Vi fick tjata lite för att få en altandörr utbytt mot ett fönster. Det tillvalet fanns inte med på den lista som säljarna hade men den ena av våra två säljare hade för sig att det skulle gå och när säljarna legat på kontoret i Älvsbyn litegrann så visade det sig att det visst gick.
6 svar · 1,2k läst
M
Mattias_Adolfsson: Vi byggde ett Hjältevadshus (Rosen med oinredd övervåning) för lite mer än ett år sen. När vi skulle byta försäkringsbolag i oktober 2003 så krävdes det ytterligare en besiktning som försäkringsbolagetssida. När han var här och kröp runt märkte han förhöjda fuktvärden i krypgrunden och har nu satt in någon form av "indikatorer" vi ska kolla dessa var tredje månad och om
6 svar · 1,9k läst
H
HEDIN: Vi ska bygga en Lärkan från Fiskarheden. Det är ett 1-planshus. Vi har varit inne i ett lärkan även i några andra modeller från dem. Jag tycker att deras hus är fina och den säljare vi varit i kontakt med är mycket seriös och hjälpsam. Vi har förlängt huset med 1,2m och ändrat planlösningen. Har inget negativt att säga om dem. Deras kvalitet är hög och mycket fina hus, men
2 svar · 2,6k läst
M
MaMa: Hej igen! Hur mycket kostade er tomt? Vår kostar ca:420 000:-. Mvh Mia o Matte
4 svar · 925 läst
L
Lycke: Tack för ditt senaste förtydligande, Lisa. Nu kanske även sign. 5201 förstår varför jag blev orolig? [citat] Ja, det kanske var korkat av mig (och Elsa) att inte förstå, men trots att jag läste noga så flimrade till slut alla Boro-hit och Boro-dit framför ögonen. Blev osäker på vad de som skrev egentligen menade. Tycker att det är bättre med Borohus AB än Nya Team Boro, om de
5 svar · 1,0k läst
M
Marachinos: Ja, grunden får du bekosta själv... I vår ekonomidel (garage) ingick en s.k Vipport. Denna vipport kan man, om man vill, sätta dit en motor på... Och vips så har man en automatisk port.... Nej, vi har inte satt dit någon motor... Vi kommer nog inte heller att göra det.... Men det är en annan historia ;D
0 svar · 1,2k läst
M
molsson: Prata med Smålandsvillan direkt, de kan göra det. Fast det inte det står på deras hemsida, i Skåne har de byggt och annonserat tegelversioner av sina hus. /J
2 svar · 4,0k läst
C
CaJa: Visst, man kan alltid ställa frågor direkt till leverantörna. Men jag själv ids inte påbörja en "relation" när man ännu bara är i "fluktarstadiet". Vissa är dessutom otroligt otroligt sega på att svara (om man inte drar en vals om att man har tomt...) Detta forum tror jag de själva ser som seriöst och så det vore väl vettigare att de svarar på frågan en gång "för alla", än att
17 svar · 3,0k läst
S
SpinOff: This topic has been moved to [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1073904415;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] by Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,2k läst
F
fredpers: Allra enklaste sättet att få en trovärdig prisuppgift på huset är att kontakta A-hus direkt. De bör enkelt och snabbt kunna ge er en offert/kalkyl. Många faktorer styr priset och skiljer sig mycket mellan olika byggen. /Fredrik
1 svar · 1,1k läst
K
King: Är det någon som har byggt eller har erfarenhet från Trivselhus no 513? Vad kostar det? Fördelar? Nackdelar? mm
0 svar · 2,3k läst
P
pase: Har någon byggt ett downhill 413 liknande det visningshus som finns på Trivselhus hemsida (Malmö)? Vad kostar huset nyckelfärdigt exkl. tomt, mark och övrig byggherrekostnader? Visst är det läckert! :)
0 svar · 794 läst
R
rosie: jag har precis fått en prisuppgift från trivselhus på 2,1 nyckelfärdigt och grund ingick. Den är ju jättefin , vi har en sluttande tomt men jag vet itne riktigt om huset passar på den. Så vi får väl ta hit säljaren så får han titta. Dom har förresten ett visningshus nånstans i stockholm om du vill titta på det.
2 svar · 783 läst
M
Marachinos: Det enda neagtiva jag kan säga är att jag tycker dem är dåliga på att komma och göra 2-års besiktningen trots påtryckningar från oss. Betalde i maj (-03) då huset var 2 år. Blev lovade i början på augusti att dem skulle komma inom 1 max 2 månader, alltså senast oktober. Så här i mitten på december har dem ännu inte hört av sig. Som det känns nu kan dem lika väl vänta till i
1 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.