S
SEB204: [citat] ::)
34 svar · 3,3k läst
S
34 svar · 3,3k läst
L
linda-ljungby: Vi funderar på att bygga ett Vittjärvshus, någon som gjort det? Positivt-negativt? priser, standard mm. Vi har tittat mest på modell R1½M93. Har sökt lite på forumet men inte hittat så mycket, vi kommer antagligen att kontakta säljare i veckan. Vi ska bygga i Ljungby. Tack på förhand!
0 svar · 1,5k läst
G
galitolo: Hej. Vi ska bygga i Skälby. Nu väntar vi på bygglovsritningarna som skulle ha kommit i fredags. Men , men. Hoppas vi får de på måndag. Som tillval har vi valt "invädigt kusthuspaket" som kostar 22000 och där ingår Classik trappa och köksluckor Meny i valfri färg up till taket. Sedan finns det utvändigt kusthuspaket som kostar ung.40000 tror jag, men den valde vi inte. Hela priset för
4 svar · 1,8k läst
N
nalleelin: Hej hej! Vi är intresserade av Eksjöhus Björkenäs. Är det någon som har erfarenhet av detta hus??
0 svar · 2,3k läst
A
anette_jonas: Till SEB204 och övriga nyfikna, vår hemsida är i sig inte hemlig men där finns inget om hus om det är det ni vill läsa. Vi bor just nu i Curitiba, Brasilien men är på väg hem till våren och vill då gärna bygga hus. Fram tills dess gäller hemsidan Brasilienvistelsen men visst får du gärna läsa där adressen är www.kjellen.info Vad gäller skönahus informationen tror vi inte det
15 svar · 6,0k läst
A
anzku: No hard feelings Fredrik :-* Trevlig kväll !
10 svar · 2,6k läst
A
arny: Jag har lagt ut priser jag fått från Jukka-talo i den andra tråden. Jukka-talo ingår för övrigt i samma koncern som Lappli. De har en mycket prisvärd husserie som de kallar "Huippukodit". Priserna på dessa hus finns utlagda på hemsidan, www.jukkatalo.fi. I dessa priser ingår stommontering, köksinredning, FTX-aggregat, centraldammsugare och lite till (innehållet finns specat på
3 svar · 1,7k läst
B
benke: Gå in under länken "andra som byggt" här på bygga hus.se http://www.byggahus.se/bygga/ritat_huset_sjalva.htm Efter lite forskning fick jag reda på att de byggde med Mjöbäcks Villan. Vill bara än en gång säga hur nöjda vi är med Mjöbäcks Villan. Vi var runt och kikade på en massa olika leverantörer men fastnade för MjöbäcksVillan för de kunde fixa till så huset blev precis som
11 svar · 1,3k läst
C
cthulhu: Någon som har fått ett pris på Sävsjö Trähus Villa Victoria i byggsats eller nyckelfärdigt?
0 svar · 853 läst
F
fredpers: Hej Misstänkte det :). Vi bygger ett Kärnvillan i Karlstad och helt gratis blir det inte. Men samtidigt är det ju viktigt att man blir nöjd. Vi får hoppas att marknaden håller i sig om försäljning blir aktuell i en nära framtid. /Fredrik
4 svar · 1,1k läst
A
anette_jonas: En fråga till er vad räknar ni med att kök och sanitetsvaror kommer att kosta till erat bygge om man får fråga för det verkar som om det inte var med i det priset som du hade från Sköna Hus? Jag är bara lite nyfiken för att få ett hum om vad det skulle kosta extra till erat hus. För vi skall snart sända ut förfrågningar på lite olika ritningar som vi har gjort på lite ändringar
12 svar · 863 läst
kalleanka70
kalleanka70: För den som är intresserad av Stenhus fick jag tips på en bra hemsida, på polska.....men med lite Mensa kvaliteter kan ni nog luska ut vad det betyder.... www.wlasny-dom.pl
1 svar · 695 läst
C
cat_stevens: ..tack för tipsen. Det verkar som om du rekommenderar att försöka hitta någon "icke modulhusbyggare" som kan bygga något som liknar det vi vill ha..
2 svar · 5,6k läst
K
Krister_L: Vi har beställt ett Nygårds (kommer i mars) som vi ändrat på i viss mån genom omflyttade fönster och dörrar, lagt till takkupa med balkong och såklart byggt bastu (på vinden) mm. Alla våra kontakter mot såväl Hjältevads såsom säljaren har varit en ren fröjd och vi har blivit tillmötesgådda i alla våra önskemål, så vi är jättenöjda! Vi har dock inte fått huset ännu så
8 svar · 2,1k läst
kalleanka70
kalleanka70: [citat] Klart det har, om man investerar i ett stenhus till en högre kostnad så besparas detta på sikt med underhåll, uppvärmning. T ex Bergvärme ser man ju på min 15 års sikt.
5 svar · 6,4k läst
kalleanka70
kalleanka70: Vidare har jag hört om en familj i Åby vars platta på mark var så sned att de kunde rulla en stenkula utan kraft från ena sidan av huset till den andra. Den underentreprenör som de använder sig av för byggnationen brukar alltid ligga högt i sina priser, så inte nog med dubbla vinstpålägg så är kostnaden i sig för hög. Trivselhus kan rekommenderas dock.
4 svar · 4,9k läst
K
klein: Hej Har verkligen ingen erfarenheter av att bygga med Faluhus ? /O.
0 svar · 1,2k läst
M
mikasa: Hej lopphunden, smart start huset kostar 1,150 000 ovan grund. (pris januari -04) Vi planerar att bygga smart start hus och har sett ett visningshus av märket Dalby3 som är samma hus fast med inredd övervåning. Vi föll för den öppna planlösningen o den fina standarden....
16 svar · 10,5k läst
P
pluppan: hej häromkring (dalarna) är fiskarhedenvillan väldigt stora på standardhus de har väldigt bra priser och ska man bygga ett kataloghus så ska man kolla upp dom dom bygger med lösvirke på plats vi ska dock göra ett specialhus och då kändes det som om detta inte riktigt var deras grej så vi valde trivselhus istället lycka till
9 svar · 901 läst
M
midast: Många pratar om kvalitet ... Men vad skiljer husen åt (jag syftar på konstruktionen). Sen kan man ju alltid välja standard själv :)
6 svar · 1,5k läst
N
Nybyggare: Man skall också klara av att dra projektet i hamn. Jag vet flera som tagit sig vatten över huvudet och flera år efter byggstart hänger det elkabel ut ifrån väggarna, golvlister saknas och massvis av andra smågrejor blir ogjorda. Luften går liksom ur och man orkar inte lägga all ledig tid på huset. Kommer det eller redan finns barn med i bilden kan ju detta vara skäl nog att man
5 svar · 3,0k läst
M
M@ZE: Ja man undrar ju ... Spelar iof ingen roll tycker jag, klart att det går att jämföra saker och ting som standard om man lägger till så att dom blir jämlika.
26 svar · 3,1k läst
K
Kim: Har också kollat in deras visningshus på 172 m[sup]2[/sup] och det var mycket fint. 1,53 skulle det kosta i standardutförande. Låt säga att ett ScanHaus med kök, golv och tapeter kostar 1,73. Vad får man då mer om man jämför med tex Smålandsvillan som med grund kostar ca 1,2 (Katthult, 120 m2)? Bland annat följande: 1. putsad fasad 2. isolerade innerväggar 3. golvvärme 4. inredd
6 svar · 1,7k läst
M
M@ZE: Säga vad man vill om Sävsjö Trähus, fina hus, men dyrt. Jag hade kontakt med Sävsjö Trähus, var intresserad av Villa Design osv, tyckte säljaren var måttligt intresserad att försöka sälja något. Det blev Trivselhus på 212 kvm för ett par 100.000 billigare. Det var ju synd att det inte fanns något intresse att försöka sälja ..
2 svar · 1,4k läst
B
byggnisse: Finns det någon som har erfarenhet av Lärkan, verkar vara ett hus som passat oss. Någon annan tillverkare som har liknande c:a pris ? plus, minus Tacksam för alla synpunkter . Vilsen nybyggare. ??? ???
0 svar · 1,2k läst
V
Viola: ...men fortfarande ingen som byggt eller håller på att bygga Borgenhard? Vi vill höra mera!
13 svar · 2,3k läst
C
cat_stevens: här i västerås försökte jm sälja något liknande, men de husen var 129 m2 i två plan. De ville ha 2.200 000, men försäljningen gick trögt, så de byggde till slut bara ett visningshus. Detta var svårsålt och gick till slut för ca 1850' eller nåt liknande.... men det var på en väldigt liten och tråkig tomt brevid en bilgata. Tror nog inte ni kan komma undan så mycket billigare
1 svar · 3,3k läst
A
Anneli: Vi ska bygga i norrland! Kanske är det därför, de har ju inga säljare så högt upp :P ! Har mest sökt dem på mail iof för jag har svårt att ringa på dagtid (pga mitt jobb)... Kanske är det lättare om man ringer... Tänkte ringa imorgon då jag är ledig. /ANneli
6 svar · 2,2k läst
F
fredddd: Hej! Är det ngn som har erfarenhet av Komfort Hus och deras stenhus? Kommentarer om stenhus i största allmämhet önskas!!
0 svar · 2,8k läst
L
LB: Ang ljudisoleringen. När vi ska tapetsera om i sovrummet så kommer jag att måla gipset med brandskyddsfärg och sen sätta upp en OSB träskiva både mot kök, tvättstuga och badrum. I jordugglan (och bara jordugglan) så ligger stora sovrummet så dåligt till - tre väggar gränsar till ljudalstrande rum. Varför brandskyddsfärg? Det är sån´t som professionella bilstereo crankare målar
15 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.