Byggare Babe skrev:
Den nya rubriken "Diskutera med husleverantörer" tycker jag är för tam och inaktiv! Den kan gott försvinna. Vore bättre med en rubrik "Öppna diskussioner med och mellan husleverantörer". Mycket intressantare!
Bra idé Babe :o

Jag har erfarenhet, som en av 30 sysops, från ett annat forum. Där har vi vissa regler för leverantörer, typ:
- Måste alltid framgå att det är en leverantör
- Svaret måste vara relevant för frågan och inte typ:

Fråga: Skall det vara vitt eller rostfritt?
Svar: Då tycker jag att du skall välja vår modell XYZZY av HjälteBy Trävilla.

Jag tycker att det är intressant att höra hur olika tillverkare resonerar, exvis varför Sävsjö har "riktiga" fönster (i liv) medan andra har indragna etc.

Visst, man kan alltid ställa frågor direkt till leverantörna. Men jag själv ids inte påbörja en "relation" när man ännu bara är i "fluktarstadiet". Vissa är dessutom otroligt otroligt sega på att svara (om man inte drar en vals om att man har tomt...)

Detta forum tror jag de själva ser som seriöst och så det vore väl vettigare att de svarar på frågan en gång "för alla", än att vi är 100 som ringer/mejlar om samma sak. Eller 10 som spekulerar om svar i en tråd.

Jag känner i alla fall att när jag har fakta om en leverantör har jag "ansvar" att besvara frågor om detta. Men ibland svävar man ju... "har för sig" osv... Dessutom kan man givetvis inte lita på allt som skrivs här (när man själv frågar) - därför vore det skönt att leverantörer fick sätta ner foten. Det måste vara frustrerande för dem att inte FÅ svara ibland när de märker att det florerar felaktigheter och tveksamheter, pga reglerna. Då är det nog lätt att ta en pseudonym och ligga dold här för att smussla in svar. Lite onödigt.

Men som sagt, inte fritt och överallt. Men på något sätt, någonstans.

PS. Måste be Helenae om ursäkt för att vi raserat din tråd!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.