D
Dojan: Standardutförande: ca 1,4 miljoner
0 svar · 2,5k läst
F
Fredrik: Någon som har något att säga om Vårgårdahus som kan hjälpa oss att ta beslut om deras hus villa Lönnen ?? Vore tacksam för hjälp. Har hört både ris o ros. M vh Fredrik
0 svar · 2,3k läst
F
Fredrik: Har du tittat på deras hemmsida ?? Eller läst på om deras hus?? Ett tips är att läsa lev. dekl, specar mm. Trivselhus är inte ett hus typ Modulent eller smålandsvillan.Det kommer i block och innerväggarna görs på plats // Fredrik
5 svar · 5,2k läst
S
_Saga_: Vi hade tänkt bygga i Göteborg.
2 svar · 3,9k läst
G
General_Failure: Fast pris är tryggare än rörligt men kostar som regel mer pengar. Entreprenören ökar priset för att vara säker på att inte gå med förlust. Finns även risk att entreprenören gör ett sämre jobb bara för att få det att gå ihop. Har till och med hört talas om entreprenörer som lämnar bygget när det inte går ihop. Jag menar inte att man ska välja bort fast pris på markarbetena
3 svar · 2,9k läst
G
Goran65: 1,3-1,4 miljoner nyckelfärdigt
0 svar · 2,7k läst
M
Martin: En box på ca 130 kvadrat med källare. 4 rum och kök uppe, ytterligare 3 rum nere. Öppen ljus planlösning. Hög interiör kvalitet med helkaklade badrum och rostfria kök. Valmat tak. Helentreprenad. Är det några ni direkt tänker på? Kanske tom sett några skisser som stämmer in? Skall bygga i Göteborg med omnejd.
0 svar · 3,5k läst
N
Nybyggare: Den enda informationen vi fått kring byggnadskreditivet är att det första som man får belasta kreditivet med är tomten, inga andra utgifter före den. I vårt fall låg de gamla pantbrev på tomten vilka skulle dödas innan köpet kunde gå igenom. Kostnader för kartor och bygglov har vi därför betalt kontant. Vårt kreditiv har en ränta på 6.5%.
2 svar · 3,1k läst
KarlXII
KarlXII: Läste inte ni tråden "Anebyhus" precis här nedanför? ;)
0 svar · 3,7k läst
G
Goran65: Myresjöhus DUET, någon som har ett pris? ???
0 svar · 2,3k läst
G
General_Failure: Jag tänker inte försvara Modulent (för jag gillar inte deras hus) däremot tycker jag att det här med inslaget i Plus är väldigt missvisande - åtminstone om man generaliserar och påstår att problemen som tas upp skulle gälla alla Modulenthus. I det här fallet är många av problemen kopplade till entreprenören som byggde grunden. Det händer ofta att hustillverkarna får ta skiten
1 svar · 5,0k läst
S
Stefan: Hej! Goran65: Interssant. Kul att du kollade upp! Mvh Stefan :)
5 svar · 3,5k läst
A
andersbyggahus: Eftersom dom inte ville bygga "så här långt norrut" har jag inte fått en kalkyl. Däremot har jag för egen del räknat fram ett ungefärligt pris med ingångsvärden från andra leverantörer. Med ett tomtpris på 285000 inklusive anslutning hamnade jag på totalt 1860000 för inflyttningsfärdigt hus, men det är som sagt mina egna spekulationer...
3 svar · 4,0k läst
M
Max: Aloha! Är det någon som har fått prisuppgift på villa sjövik från eksjöhus? Eller kanske tom redan har byggt ett? Jag är mycket intresserad utav detta hus och vi drömmer om att bygga det på en tomt i Höllviken i Vellinge. Jag skall träffa säljaren nu på Fredag och det hade ju varit toppen om man har med sig lite synpunkter och prisindikationer i bagaget! Tack på förhand! Max.
0 svar · 4,6k läst
G
Galdrin: Hej. Letade runt lite efter synpunkter om Team Fiskarheden Villan men kunde inte hitta något. Vi planerar att bygga under våren-sommaren 2003 och har hittat ett hus hos fiskarheden som vi gillar (Spoven) men vi har bara ett pris på material (>700kkr) och när vi försöker få pris på arbetet så säger dom att dom håller på och arbetar med priserna och inte kan svara på min fråga. Är
0 svar · 3,8k läst
A
andersbyggahus: Vi har oxå varit intresserade av detta hus. Vad får ni för pengarna? Ingår tomtavgifter? Grund? Grov-/finplanering?
0 svar · 3,5k läst
HR
HR: Jag rekomenderar OnsalaVillan, håller på att byga ett hus från dom, Bra pris mkt bra kvalité.!! Prata med Peter!
0 svar · 4,0k läst
U
uax: Hej Just nu tittar vi på vallsjöhus typ 109. Ett 1 1/2-planshus som i botten är 109m2 och som blir 184m2 om man inreder övervåningen. Vi ska träffa vallsjöhus nu i veckan. Vi tycker dom har en hög standard direkt=inte en massa tillägg. Vi önskar även braskamin, centraldammsugare, takkupa och någon form av entretak. Men det beror på pris. Om någon har liknande tankar kanske vi kan
0 svar · 2,5k läst
A
astia: Jag är nyfiken på Västkuststugans hus :) men jag har inte hört så mycket om dem. :-/ Dessutom undrar jag vad ni andra har för sammanlagda löner när ni törs ge er in i husbyggar djungeln. Jag är lite harig av mig och vill inte ha för höga lån. Bor i bostadsrätt i sthls området och har månadskostnader högre än ifall vi byggde eget MEN lägre lån ??? Ge mig lite att fundera på ;D
0 svar · 3,8k läst
C
Calle: Vi har varit i kontakt med både TH i Stockholm samt Myresjöhus och Eksjöhus i Uppsala. TH träffade vi innan midsommar och vi väntar fortfarande på en offert från dem. Från Eksjöhus fick vi däremot en komplett offert efter 3 dagar. Rekordet har Myresjöhus som vi träffade flera gånger i januari och som vi var beredda att skriva kontrakt med. Då hade vi ingen egen tomt men de hade det,
1 svar · 5,1k läst
A
andersbyggahus: Hej Finns det någon som har referenser på byggare i Sundsvallsområdet, positiva och/eller negativa?
0 svar · 2,5k läst
Y
ymca: Har ingen information om just det här fallet. Vet dock att själva byggkostnaden kan vara flera hundra tusen kronor dyrare i Stockholm/Göteborg/Malmö gämfört med landsbygden. Det beror på att byggarbetare och maskiner är dyrare i storstadsregionerna.
0 svar · 4,3k läst
Y
ymca: Det skulle vara mycket intressant att veta varför det blev just Sävsjö? För övrigt, var i sverige bygger ni ert hus?
2 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.