L
Lycke: Hej! Vi skrev kontrakt med Nya Team Boro AB som numera heter Borohus AB. Ska INTE bygga i Sthlm, men vill i alla fall passa på att säga att vi är otroligt nöjda med service och uppbackning från alla inblandade. Det är inte Borohus som är i knipa; sök på Team Boro här i forumet så ska du se! Vi har alldeles nyligen avslutat en debatt om detta!
2 svar · 1,7k läst
H
husbygge03: Hej, Skulle gärna vilja ha era tips och åskiter på val av grund/mark-underlag för ett framtida enkelt enbils garage. Enkelheten och storleken beror till största delen av tomtens storlek. Vad är fördelarna med gjuten platta under garaget jämfört med packat grus etc.? Att bygga på plintar istället för hel betongsula? Saken är den att om man skall gjuta bör man nog göra det samtidigt
6 svar · 3,2k läst
N
North: Är det någon Hjältevadsbyggare som har problem med de synliga skarverna i huset? Har ni tapetserat över dem på en gång eller ser ni inte skarverna längre?
22 svar · 5,6k läst
X
xrister: husbygge03>> "Rita om elritningen" innebar att vi tillsammans med elkillen utgick från en planlösning och ritade in elschemact där. Han muttrade en del över Kungshus sätt typ "de gör alltid så här". Men det kostade inte oss något extra utan han tog upp det själv med säljaren. Så man kan säga att det var "vanligt strul" för honom när det gäller kungshus.
21 svar · 2,8k läst
F
fredpers: Standardköket är exempelvis soft björk. Jag tror att köket i Göteborg har Ekkvadrat. Det kostar i storleksordningen 40%-50% mer än standardköket. Om jag inte helt missförstod HTH i Jönköping när vi byggde vårt kök. Dessutom är det rostfritt och inbyggnadsugn med separat häll vilket inte heller är standard. /Fredrik
13 svar · 1,8k läst
B
BUMBI: Hej! Vi har inte byggt med dem, men haft kontakt! Bara positivt! Ligger lite högre i priserna. Säljaren som vi hade kontakt med (uppsala) va jätte trevlig, verkar reko!
1 svar · 1,3k läst
S
Stefan_h: Ok.. Den säljaren vi talade med var väldigt trevlig tycker vi, förklarade väldigt ingående om detaljer o vad som e standard o tillval , vad man kan göra själv osv... :)
2 svar · 2,5k läst
L
lideborg: Jag håller med "nybyggare". Jag måste säga att det har gått smärtfritt från början till slut. Husmonteringen gick jättebra, snickarna var ordentliga och erfarna. Det var väl deras 103:e hus som dom satte ihop, så dom hade järnkoll. Jag fick mycket tips och råd och tog hjälp av el-killen för lite extra jobb som han kunde göra samtidigt med övrig elinstallation. Slutbesiktningen
3 svar · 754 läst
7
72Marre: Hej! Är ny medlem men har följt sidan en tid. Vi får vårat Älvsbyhus Höner till sommaren och det känns spännande. Jag undrar om det är någon som har inrett övervåningen och gjort full takhöjd upp till taknocken? Tänker för övrigt ha två sovrum uppe. Ett på vardera sida med allrum i mitten samt en toalett med dusch. /Maria
3 svar · 1,4k läst
S
sarpat: Det känns efter några månader på forumet och även kontakter med andra som om eksjöhus överlag har mkt gott rykte, inte billiga men bra! själv ska vi bygga kvadrataen med generalentrepenad och känner full tillförsikt inför projektet...
6 svar · 2,7k läst
Y
YA: Vi köpte betongstommen inkl montage. Sedan gjorde vi det mesta själva. Det är över 10 år sedan. Det blev inte så dyrt. Men priserna har nog stigit mycket sedan dess. Kolla aktuella priser. Har bara positiva erfarenheter av betongen. Vi slipper underhåll på huset och varma sommardagar är det svalt och skönt på övervåningen vilket vi uppskattar eftersom våra sovrum ligger där. Har
7 svar · 2,1k läst
L
larsu: Hej ! Vi skall bygga fritidshus på norra öland, i timmer(6x8") har jag planerat. Finns det någon som har erfarenheter och kan ge tips på tillverkare från Östländerna. De länkar till öst på forumet har oftast bostadshus och prefabricerade fritidshus av skiftande karaktär. Jag vill ha ett timmerhus efter mina egna ritningar. Eftersom jag är "nybyggare" så kommer jag troligtvis att
0 svar · 3,2k läst
K
Kaktus: Är det någon som byggt med eller känner till företaget Grossmans i Helsingborgsområdet?
0 svar · 779 läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: [citat] Åh, tack så mycket. Föredömligt tydligt. ;D
11 svar · 2,4k läst
S
Snickarsnus: Är det någon som byggt ett Eksjöhus, kanske även i Västra Götaland som låtit inreda övervångingen själv? Jag undrar då vad avdraget på priset från Eksjöhus var för att inte färdigställa övervåningen? Finns det någon som har ett färskt pris på Aspudden dessutom så uppskattas det. /C
0 svar · 885 läst
M
mattiz: Hej, Undrar om någon byggt ett Forsgrens timmerhus, eller har andra erfarenheter? Vi har skrivit kontrakt så man är ju lite nervig. Min uppfattning är att husen är rejäla och ordentligt isolerade, dock lite dyrare.
0 svar · 5,8k läst
F
fredpers: Fredrik: Eftersom Myresjö har en tomt jag är intresserad (men de har inte svarat ) av så blir jag lite nyfiken på Kärnvillans pris (jag bad säljkontoret om en offert på Mästarevillan som liknar Kärnvillan mycket). Kunde du göra saker själv eller levereras deras hus nyckelfärdiga? Hej Du kan välja själv vilken nivå på entreprenaden du vill ha. Vi har valt en totalentreprenad där
10 svar · 6,3k läst
G
Gnutten: [citat] Vi har inte flyttat in i vårat TU ännu, eller rättare sagt vi har inte ens börjat bygga det ännu, men vi har dock beställt det. Så tyvärr kan jag inte visa några bilder just nu, men kanske i sommar så! Jag tror att det kommer kännas som om rummen på övervåningen blir väldigt små om man delar av ett av rummen, om man gör det kanske man ska fundera på att göra allrummet
6 svar · 2,7k läst
G
Goran65: Någon som byggt med Ekefors hus? När, Vad, Hur ????? Göran :P
0 svar · 1,1k läst
R
Rodge68: Cthulhu, Jag har bl.a. läst på kvalitetsansvarige´s hemsida, kommer inte ihåg länken. I övrigt är det en känsla jag fått när jag tittat på hus de byggt. Där jag bor har Götenehus köpt upp en del tomter och här kan man faktiskt få köpa enbart tomten av dem. Men det beror lite på att de inte är så attraktiva.
4 svar · 1,2k läst
R
Rodge68: Varför säger de att man ska se upp med A-hus korslagda reglar? ???
3 svar · 1,2k läst
KarlXII
KarlXII: Fråga direkt här nedanför...under hustillverkare ;)
1 svar · 2,7k läst
P
pluppan: hej alla vi har visst "råkat" :-[ skriva på kontrakt med trivselhus detta är ju våran dröm de verkar väldigt bra och säljare/byggherren är hitintils lugn, trygg och seriös vi har fått varit runt till en hel del hus som han bygger häromkring och även träffat en hel del tidigare köpare väntar just nu på byggnadslov (förväntas nästa vecka) vi kommer att bygga en omgjord greenline
18 svar · 4,2k läst
W
WilmaFred: Hej! Är det någon som har byggt Myresjös Melodi? Vi skulle bli glada om ni ville berätta om era erfarenheter i så fall. Vad är positivt, vad är negativt? Vilken planlösning valde ni? Vad valde ni exteriört? Vad har ni för driftskostnad? /Wilma & Fred
0 svar · 1,1k läst
F
fredpers: Hej Vattenburen värme finns nog som standard hos alla hustillverkare utom de allra enklaste. Titta under länkguiden på byggahus.se. Du kan också fundera på golvvärme mot vanliga radiatorer. Sen finns det massor av annat att fundera på. Följ debatterna här och lycka till. /Fredrik
1 svar · 718 läst
X
Xander: [citat] Bra tips! Att hålla koll på fikarasterna är viktigt. Jag skall köpa ett stoppur. Hehe
6 svar · 2,3k läst
D
David: [citat] Nä, iom att skithuset blev lite snett placerat var jag mer på jakt efter en ersättare. Jag gillade den gula färgen helt enkelt. mvh David
12 svar · 3,5k läst
C
CaJa: Annars har väl Trivselhus också?
3 svar · 2,5k läst
S
Staffan56: Härligt att ni drog en "vinstlott" vad beträffar säljare. Det betyder väldigt mycket när man inte är erfaren nog. Jag gav tidigare några exempel på bra säljare, bl.a. från Trivselhus men också Anebyhus. Ett motsatt exempel har jag från när jag och min fru besökte Husexpo i Stockholm och träffade en säljare från A-hus. Vi berättade att vi hade en tomt och bad att få en
20 svar · 6,0k läst
R
robbin: Av den info vi fick av LB så har du nog fattat det rätt.
6 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.