Stefan N
Stefan N: Köp en riktig tvättbalja med tillhörande svamp så blir det bättre än att ha en vanlig hink.
2 svar · 1,3k läst
fahlis
fahlis: [citat] 60 öre per kilo?
13 svar · 1,8k läst
·
fahlis
13 svar · 1,8k läst
·
M
milimani: [citat] Sant... man vill ju få det så bra det går bara! :)
11 svar · 7,0k läst
F
Finndjävel: [citat] Gör som du tänkt så blir det bra, det kommer inte att svikta märkbart.
9 svar · 2,6k läst
J
Jan271: Har fixat ungefär samma. Var ett gnisslande spånskivegolv med en ås i mitten för under den var en vägg och på sidorna hade det satt sig upp till 1.5 cm. Först skruva all spån ner i reglarna var 20 cm. Hyvla av lite av åsen med elhyvel. Bygga upp lager på lager med lagom stora bitar masonit som limmas i underlaget. Hyvla av kanterna på masoniten lite Och ovanpå det ett lager golvgips
6 svar · 4,3k läst
osiris
osiris: [citat] Jajamen, alla är märkta.
10 svar · 3,8k läst
BirgitS
BirgitS: Okej, du får kolla läggningsanvisningen för att kolla om golvläggaren har följt den, samt att du förstås kan höra med Colorama om det får vara på det viset (gärna genom att låtsas att du är en presumtiv kund till att börja med).
4 svar · 2,7k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Vi har lagt golv från ByggMax och varit mycket nöjda.
1 svar · 4,5k läst
M
milimani: [citat] Jag vill ha ett ljust grått/ vitt rutigt har jag landat i. Är mest fundersam om linoleumklicks skarvar kan ställa till det. Finns det något golv i grå/vitt rutmönster som funkar i hall och kök och som man kan lägga på befintlig matta?
7 svar · 2,3k läst
·
L
Lenmat: Hej! Vill dela med mig av detta: Vi ska måla om källargolvet i tvättstuga, pannrum och passager. Det ligger= låg, två lager grön plastfärg från anno datsumal... Huset är byggt 1947 och det är antagligen inte dränerat. Källaren är torr och bra, dock har putsen släppt ned till här och där på väggarna. I våran bästa värld borde huset antagligen få en ny dränering men där är
0 svar · 3,7k läst
blackarrow
blackarrow: Blir springan mindre om du byter ut klickplankan mot en annan? Jag fick små kilar, mest på kortsidorna, men även på den korta biten på långsidan, när jag lagt några varv på mitt första klickgolv. Kom fram till att jag slog lite olika hårt och att jag fuskat med distanserna mellan vägg och golvplankorna längs långsidan, så golvet flyttade på sig. Jag tror oxå att man lätt stukar
1 svar · 2,0k läst
T
Trollskidan: JA de måste du ha finns speciella golvlist till detta
5 svar · 1,3k läst
·
Snickerisatyg
Snickerisatyg: Ska försöka få tag på en avfuktare och köra på den biten till att börja med
3 svar · 1,3k läst
·
T
Tvapac: Måla vit, för att dela av golven, annars blir det bara tre olika färgnyanser...
5 svar · 18,7k läst
·
mexitegel
mexitegel: Japp, det är testat här och det funkar bra (y)
14 svar · 4,5k läst
T
Thomas_Blekinge: Skulle rekommendera tunnt klickgolv istället. Finns ofta för nästan inga pengar.
1 svar · 691 läst
T
Torkad gubbe: Hellimning mot underlaget är det limtillverkarna som avgör om det går eller inte. Det limmet är ett ms-polymerlim men kallas oftast parkettlim. Eftersom det är limtillverkarna som lämna garantier så finns det inte med i läggningsanvisningar från golvtillverkare. I ditt fall så har jag svårt att tro att någon limtillverkare godkänner monteringssättet. Eftersom bondsågat virke i
5 svar · 3,8k läst
·
nino
nino: Det är inget man tänker på egentligen bara om man tittar efter det, sen ska det väl gå iaf 15-20år innan du behöver slipa
5 svar · 5,8k läst
mexitegel
mexitegel: Ja, Kährs är riktigt bra. Vi lägger det i alla rum vartefter vi renoverar, just faktiskt Kährs Verona 2-stav mattlackat :). Dock ska man veta att det lätt blir slagmärken i ett riktigt trägolv till skillnad från ett klickgolv som har en betydligt hårdare yta. Men det är en annan känsla i de golven.
7 svar · 2,7k läst
A
andost: Vi kommer att gjuta badrumsgolvet med EPS, sedan på med elburen golvvärme och sedan flytspackla fallet. Inget tätskikt förutom under dusch och badkar. Resten av källaren kommer vi inte att röra golvet såvida vi inte hittar någonting hemskt när vi river bort isoleringen och reglarna längs källarväggarna, men det har jag svårt att tro.
8 svar · 4,5k läst
·
A
andost: [citat] Nya avloppen skall läggas i det som gjuts upp. Anslutning finns såklart redan i golvet på ett ställe där nuvarande dusch finns där det nya badkaret kommer att sitta, men det ska dit nya rör till ny dusch, tvättställ och toalett. Eftersom golvet under är samma som i resten av källaren dvs golvspån och cellplast ovanpå gjuten platta, antar jag att det inte blir några större
10 svar · 7,2k läst
·
R
rävlyan: Svårt att säga men kolla bredd på benen på dom möbler som du har och förflytta dom till märkena , stämmer det så är det möblerna , lite tassar under gör under mot ränder , se mitt föregående inlägg
3 svar · 1,5k läst
S
Stefan1972: nå hundraprocentiga nybyggen finns nog inte ens. Möjligen de där husägaren bygger själv och lägger ner 3000ggr mer tid med vattenpass till allting är genomsnitts byggaren i snabbproducerade hus. Garderoben pallas lämpligen upp i framkant så blir det nog okej ändå.
1 svar · 3,5k läst
·
Robblund
Robblund: Hade jag kommit förbi hemma hos dig. Med det resultatet hade jag garanterat inte märkt någonting. Betydligt bättre än innan;)
10 svar · 8,6k läst
·
U
Uppfinnarjocken: Hejsan Vad är det som är så speciellt med mellanlägg för vinylgolv, som gör det flera gånger dyrare än "vanligt" mellanlägg? https://www.bygghemma.se/golv-och-vagg/golv/golvtillbehor/underlagsfoam-och-golvfoam/
0 svar · 1,9k läst
C
case70: Puffar tråden, har samma fundering. Ångspärr/diffussionsspärr ska ju läggas enligt "kragprincipen" så att plasten går upp en bit på väggen, men hur gör man då när man kommer fram till en dörröppning eller om rummet ändrar form?
1 svar · 1,9k läst
X
xely: Nybörjare som jag är tillhör jag nog den kategori som gör bäst i att ha lite marginaler och gjuta lite för lågt. Jag ska lägga klinker ovanpå. Vid en snabbtitt verkar det finnas en del olika primers och spackel att välja på. Är det någon större skillnad på grejerna eller är det bara att ta första bästa?
8 svar · 2,8k läst
·
J
justusandersson: Mitt råd är att kolla med tillverkarna av garagebyggsatser. Det är framför allt mindre sågar som tar fram dessa dimensioner, som förr var vanliga hos alla trävaruhandlare. Ett alternativ, som säkert blir dyrare, är att vända sig till ett specialsnickeri. De brukar ha utrustning för att hyvla och fräsa fyra sidor samtidigt, men oftast har de bara bättre virke i lager.
18 svar · 10,3k läst
·
A
andost: [citat] Vi kommer att ta ner reglarna och isoleringen som är på insidan av källarväggarna. Väggarna kommer att putsas invändigt. Vi kommer inte att röra golvet nu såvida vi inte upptäcker någon lukt eller fukt när vi tar bort isoleringen längs väggarna. Under plattan ligger grovt grus så det ska vara hyfsat, den ligger inte direkt mot jord / lera. Takhöjd är 240 i undervåningen
4 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.