Efter en köksrenovering så är denna lilla ruta obehandlad. Då golvet är genomgående i lgh så är jag snål o vill bara fixa det och inte slipa om golvet i hela lägenheten.
Hur uppnår jag bäst ett liknande resultat? Vad heter den behandling vi har? Någon golvguru som kan avgöra av bilderna?
Hur uppnår jag bäst ett liknande resultat? Vad heter den behandling vi har? Någon golvguru som kan avgöra av bilderna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jaha så menar du! Nej men jag är rätt säker på att det inte är lack...för vi har rispat upp golvet och tappat saker på andra ställen och det blir inga färgflagor eller liknande. Trä´t deformeras men behåller samma färg även nere i själva skadan. "Kanten" mellan behandlad och obehandlad del är näst intill okännbar. Dock är den behandlade delen lenare.nino skrev:
Jag skulle säga att det är hårdvaxoljat antagligen med osmo produkter däremot osäker på om det är snow i botten eller 2 lager med 3040
Uppdatering, var förbi en färgaffär där det sas vara en vit lackfärg (dvs bets?) sjukt förvirrande med alla olika definitioner. Oavsett så slipade jag med ett 80 papper och strök sedan på lite av rekommenderade färgen från färghandeln. Tycker det blev bättre än jag vågat hoppats på även om det är långt från perfekt. Ska under morgondagen slipa med finare papper och titta i bättre ljus hur flammigheten ser ut...såhär såg det ut efter slipning innan lackning:
Efter lack:
Logga in
Skapa konto
Efter lack:
Logga in
Skapa konto
Logga in