1 508 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tvärgående ränder i parkett?
Hej!
Bor c:a 2,5 år gammalt hus, nybygge. Lackad Ekparkett. Har nu, lite för sent efter garantitidens utgång, noterat att det i ett visst ljus syns tvärgående "ränder" i golvet. Jag tror att de har funnits där hela tiden, men de är så pass subtila att vi inte tänkt på det innan. Nu när vi uppmärksammat det så är det lite störigt. Försökte ta en representativ bild, men svårt att fånga.
Har försökt leta efter detta på forumet men inte hittat något direkt. Min fråga är dels om detta är något som kan klassas som tillverkningsfel alternativt om detta är något som indikerar att golvet hanterats fel av golvläggarna?
Bor c:a 2,5 år gammalt hus, nybygge. Lackad Ekparkett. Har nu, lite för sent efter garantitidens utgång, noterat att det i ett visst ljus syns tvärgående "ränder" i golvet. Jag tror att de har funnits där hela tiden, men de är så pass subtila att vi inte tänkt på det innan. Nu när vi uppmärksammat det så är det lite störigt. Försökte ta en representativ bild, men svårt att fånga.
Har försökt leta efter detta på forumet men inte hittat något direkt. Min fråga är dels om detta är något som kan klassas som tillverkningsfel alternativt om detta är något som indikerar att golvet hanterats fel av golvläggarna?
Hur är era möbler , för att förhindra ränder vid flytt av möbler ( ungarna har en förmåga att dra även vuxna ) så har jag på en del klistrat heltcäkningsmatta på de tyngre , sedan det stolar så finns tassar att köpa , i mitt tycke bara skit dom vill släppa eller kana på tvären och repan kan komma , finns även med spik och plast , plasten blir hård av trycket och repar i sin tur .
Du får prova dig fram vad som är bäst , finns ingen patentlösning vad jag vet ,
Klart ta bort alla möbler är ett sätt men gillas inte av de flesta
Du får prova dig fram vad som är bäst , finns ingen patentlösning vad jag vet ,
Klart ta bort alla möbler är ett sätt men gillas inte av de flesta
Klicka här för att svara