F
F.Kull: Söker en hel bräda eller spill. Om någon i Halmstad trakten skulle sitta inne med detta parkett golv skulle det vara guld värt.
0 svar · 842 läst
BirgitS
BirgitS: För att inte riskera att få problem och då inte kunna reklamera golvet bör du ju följa tillverkarens anvisningar. Om det inte står tillräckligt bra i Tarketts instruktion så pröva med att kontakta deras kundtjänst så att de kan uppdatera anvisningarna.
1 svar · 2,5k läst
T
Tompafix: [citat] Då skulle jag antingen lägga liknande golv i ytan och lägga lister som täcker skarven. Blir svårt att få det riktigt bra utan att lägga om. Om du har golv kvar av hallgolvet går det ju så klart att lyfta de sista raderna mot toaletten för att lägga ända ut och sedan en vanlig tröskel där det saknas golv i rummet där soffan står.
7 svar · 4,4k läst
·
H
Herrman5: [citat] Nej jag tog bort ytterdörren, det var så jobbigt att stänga den. Kommer göra en ny tråd senare som handlar om tvärdrag i lägenhet, kan länka dit sen så kanske du kan bidra i den tråden istället. [citat] Så långt är jag med. Var mest nyfiken på varför det var så tjockt, har inte sätt så tjockt innan men har iofs inte tittat så noggrant i handeln heller. [citat] Jag
11 svar · 2,6k läst
·
I
icrackracquets: Jag håller på att renovera köket och har precis rivit ut befintliga skåp. Golvpanel som sitter under diskbänken ser lite skumt ut. Det har några hål på kanten, konstigt fogning mot andra paneler. Borde jag lämna det som det är eller sätta en ny panel och jämna ut med resten av golvet. Finns det någonting särskilt som jag behöver tänka på med bytning. Hade inte tänkt fuska vid
0 svar · 814 läst
·
H
Håbbe01: Hej, man värmeisolerar ej mellan våningsplan utan enbart ljudisolera om tillämpligt
1 svar · 870 läst
ullet
ullet: Jag är ingen expert men fick svaret när jag ställde samma fråga: Använd cementbaserade produkter (de allra flesta fix/fog verkar vara det).
4 svar · 1,6k läst
tensiden
tensiden: Det du har i springorna ser ut som samma bös som sitter i springorna i vårat golv och det har suttit där sen långt innan det blev populärt att trycka ner asbestfibrer i allt möjligt. Är det inte bara någon form av gammal tjärdrev du har?
6 svar · 3,7k läst
·
Dimitrios merkouris
Dimitrios merkouris: [citat] Tack för svaret. Jag ringde den ena igen och han gissade också på gas. Tack alla för era svar och engagemang!
23 svar · 2,8k läst
·
L
Lisewin: Ja just det :) Det skulle kunna funka. Din trappa va fin, skulle vilja ha precis så fast en aningen mörkare. Tack för tipsen!
2 svar · 4,2k läst
·
P
Anonymiserad 202214: [citat] Aa det har stått så sen huset byggdes 65, inga fuktskador från plattan på garderobstommen tack för bra svar :)
5 svar · 4,8k läst
·
H
hackatall: Om du betraktar klinkersen som en betongyta så kan du: - Flytspackla, lägga matta - lägga nytt klinkers ovanpå - flytspackla, måla med epoxifärg - lägga klickgolv - måla skiten som det är - titta i taket ;)
1 svar · 1,3k läst
P
Per i Hamrånge: Ingen plats i golvbjälklaget, men gärna på marken ovanpå gruset.
3 svar · 1,5k läst
Demmpa
Demmpa: Du har ju någon/några mm luftspalt i ytterkant mellan parketten och golvspånskivan, när parketten trycks ned av listen så höjer sig parketten längre in på golvet. För att åtgärda det så måste du lägga en smal men hög ”list” under metallisten så att metallisten trycker på den istället för på parketten. Eller så skaffar du en ”bred” ekplanka/ektröskel som får ligga
1 svar · 1,4k läst
·
M
Martin_jkpg: [citat] Blev kanon!
28 svar · 11,4k läst
·
N
nybyggarn3: [citat] Hallå, Det beror på bad du slipar med. Olika typer av maskin ger olika resultat. Jag partade med en erfaren golvslipare innan jag slipade mina dryga 100 kvm nylagd massiv stavparkett. Han sa att han alltid slutade med 120 (kan ha varit 100) med valsslipen. Efter kantslipen gick han med en vanlig rotaxslip med 80 papper för att matcha med den stora ytan. Jag slipade med en HTC-slip med
2 svar · 2,5k läst
J
jonaserik: Skorsten står säkert på kaminen och lite lös uppåt med stöd från sidorna i vindsbjälklaget , att lyfta någon cm går bra eller 2 cm. det behöv nog inte mer för att få bort golvet under. tänk bara på att allt är tyngst i bakkant.
8 svar · 3,8k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: Vi har gjutjärnsbrunnar och rör i källargolvet. Skulle ha bytt för 20 år sedan men det är ju väldränerad under huset. :) Man brukar väl räkna med 60 år på gjutjärnsrör. Våra närmar sig 80 så det ska göras endera dagen. Alla andra rör är bytta. I bjälklaget var rören som mariekex redan för 20 år sedan Bara en tidsfråga med andra ord innan en läcka. Så byt om arbetet
11 svar · 4,1k läst
·
A
Anders_H65: Våld och huggmejsel löste problemet, tack för hjälpen allihopa.
5 svar · 1,3k läst
·
S
sinuslinus: [citat] Du borde ha någon form av isolering i bjälklaget. Annars är det väl mullbänk.
11 svar · 1,6k läst
·
Stefan N
Stefan N: Skulle lagt gips.
1 svar · 1,5k läst
I
inday87: [citat] ok, tack för svar!
4 svar · 1,0k läst
·
Capablanca
Capablanca: Ringde och pratade med en tekniker på Casco nu. Han sa att detta är inga som helst problem. Det blir aldrig så tätt då man använder 0,5L/M2 när man lägger på spångolv. Så känner mig lugnare nu :).
3 svar · 1,8k läst
L
Lillsafo: [citat] Ah förstår det, man kan aldrig vara helt säker på att det kommer bli bra... "Tyvärr" var det inte i Stockholm utan i en mindre stad så det hjälper nog inte att jag säger vilka företag det var :) Hoppas det går bra för dig!
9 svar · 6,7k läst
·
SebbeEngel
SebbeEngel: Full källare.
18 svar · 9,0k läst
·
S
Sabina Ahlberg: Kan någon av er rekommendera en hantverkare som lagt victorian tiles i Malmö området? Stort tack på förhand.
12 svar · 5,0k läst
·
M
Mathiasheder: [citat] hehe tack för anekdoten! Det kommer nog bli bra tillslut!
21 svar · 2,7k läst
·
C
Christoffer L: Eller en mässingslist?
2 svar · 1,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.