2 793 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Golvvärme fungerar ej
Medlem
· Västra Götaland
· 3 546 inlägg
Det är inte det som gör att det inte kommer fram värme, är det fritt åt sidorna så har den där väggen en högst minimal påverkan.Dimitrios merkouris skrev:
När du känner på rören från din hydrobox/panna och på rören från din värmepump är de varma? Antar att du gör varmvatten i en separat beredare?
Min golv-"värme" är också kall och min "central" ser ut som din Termometer för utgående (varm) till slingorna och ingående (kall) från slingorna.Dimitrios merkouris skrev:
Vad har du för skillnad mellan dessa två temperaturer ?
jag har 30 på tillförseln och 24 på retur.Bengt Hansves skrev:
Jag tror faktiskt att jag har identifierat problemt och det är just att min värmepump inte producerar mer än 25 grader vatten till golvvärmesystemet och sedan kickar den elektriska patronen in och höjer denna temp till 31 men högre än så kan reserven inte producera.
mao måste jag hitta varför pumpen inte skickar in mer än 25 grader trots att jag frågar efter 45.
problemet är, jag hittar bokstavligen otroligt få tekniker! Googlar man så får man massa träff om att utbilda sig till tekniker
jag lyckades hitta 2 ändå. Den ena skrev bara ”vi kan inte hjälpa dig”, den andra har inte återkommit än…
När jag för flera år sa till min faster att jag skulle plugga ekonomi så sa hon till mig ”vi får se vem ska underhålla våra hus i framtiden”. Inte trodde jag på att jag skulle lida av det själv
Det är fritt höger och vänster och egentligen det hr funkat även med den placeringen.I InsidersUnited skrev:
Det stämmer bra att jag har en separat beredare och tempen där inne är som den ska, alltså 60 grader.
Så detta flöde verkar fungera men till värmesystemet skickar det endast 25 (och sedan kickar elpatronen in för att höja till 30-31).
jag ska titta på rören imorgon.
insideDimitrios merkouris skrev:
Det är fritt höger och vänster och egentligen det hr funkat även med den placeringen.
Det stämmer bra att jag har en separat beredare och tempen där inne är som den ska, alltså 60 grader.
Så detta flöde verkar fungera men till värmesystemet skickar det endast 25 (och sedan kickar elpatronen in för att höja till 30-31).
jag ska titta på rören imorgon.
Så, från fläkten är det två metallrör som går in till pumpen i skåpet. Kopparröret är svinvarmt som inte ens går att röra medan det andra är ljummet, till och med litte kallt och ibland isar den. I denna bild är den isad och fläkten avfrostade.Dimitrios merkouris skrev:
Det är fritt höger och vänster och egentligen det hr funkat även med den placeringen.
Det stämmer bra att jag har en separat beredare och tempen där inne är som den ska, alltså 60 grader.
Så detta flöde verkar fungera men till värmesystemet skickar det endast 25 (och sedan kickar elpatronen in för att höja till 30-31).
jag ska titta på rören imorgon.
Sedan på nedre sidan finns det två metalrör som transporterar vatten och båra två är ljumma.
Sedan är det en labyrint av rör som är kopplade till bereddaren.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 546 inlägg
Tack för svaret. Jag ringde den ena igen och han gissade också på gas.I InsidersUnited skrev:
Tack alla för era svar och engagemang!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


