Har tagit bort en vägg + två garderober där golvet under saknas. Det är mitt emellan två rum och i ena rummet är tanken att jag ska byta hela golvet så småning om. Golvet som ska bytas är det ”ovanför” där soffan står. Tills dess (ca 1 år) behöver jag hitta någon bra lösning på det som saknas. Har ni några forslag? Det som fattas är ca 120x65cm. Se bilder! En avslöjad golvyta efter borttagning av vägg, omgiven av parkett, behöver tillfällig lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis exponerat golv där en vägg tagits bort, med en tillfällig plywoodplatta och parkett omkring.
Skapa konto

Vad ska du ha stående i det hörnet? Hade det varit jag hade jag gjort en mall av papp och sågat ut antingen spånskiva eller försökt hitta "stuvbitar" av liknande trägolv så länge. Jag hade nog sedan lagt en matta över och glömt problemet tillsvidare.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Platsbyggd möbel med akvarium på?

• Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
L Linneape skrev:
Har tagit bort en vägg + två garderober där golvet under saknas. Det är mitt emellan två rum och i ena rummet är tanken att jag ska byta hela golvet så småning om. Golvet som ska bytas är det ”ovanför” där soffan står. Tills dess (ca 1 år) behöver jag hitta någon bra lösning på det som saknas. Har ni några forslag? Det som fattas är ca 120x65cm. Se bilder![bild] [bild]
Allt beror väl hur mkt jobb du vill lägga nu.
Så golvet där ytan för garderoberna saknas ska du inte lägga nytt golv?

T Tompafix skrev:
Allt beror väl hur mkt jobb du vill lägga nu.
Så golvet där ytan för garderoberna saknas ska du inte lägga nytt golv?
Jo det ska jag ju göra såklart och tanken är jag ska göra så lite jobb som möjligt men ändå med ok resultat. Håller på att inreda en övervåning/vind som är prio både vad gäller tid och pengarmässigt. Därför blir nästa projekt att byta golvet på undervåningen

H hjalle74 skrev:
Platsbyggd möbel med akvarium på?
bra idé, dock är det ett dumt ställe att platsbygga något på. Har badrumsdörren till höger om hålet och har tagit bort garderober + vägg för att få mer fri yta. Renoveringsutrymme nära dörröppning med borttagen vägg och synlig golvskillnad.
Skapa konto

Kanske är det bästa att byta golv i hela det rummet då?
Om det är träparkett, kan du ju elda med det så spar du lite uppvärmning....

L Linneape skrev:
Jo det ska jag ju göra såklart och tanken är jag ska göra så lite jobb som möjligt men ändå med ok resultat. Håller på att inreda en övervåning/vind som är prio både vad gäller tid och pengarmässigt. Därför blir nästa projekt att byta golvet på undervåningen
Då skulle jag antingen lägga liknande golv i ytan och lägga lister som täcker skarven.
Blir svårt att få det riktigt bra utan att lägga om. Om du har golv kvar av hallgolvet går det ju så klart att lyfta de sista raderna mot toaletten för att lägga ända ut och sedan en vanlig tröskel där det saknas golv i rummet där soffan står.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.