M
mats99: Lexel senso, snygga bra design. Gira stilren, lite enkel Merten, kan man få med glas Jung.. ahhh vill ha. Dock så är Jung dyrast och de andra 3 skiljer det inte många slantar imellan. Tror dock att Merten drar kortaste strået..
31 svar · 11,8k läst
V
valter53: Se denna tråd, men du har nog rätt att man drar fram 2*2,5. Ett spisuttag för tre faser (man använder två) och ett vanligt jordat uttag till ugnen. Jag säkrade ner ugnen till 10A. http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=El;action=display;num=1116306792
2 svar · 3,9k läst
R
Rambabuling: Tack för svaren. Det var just tanken på kondens som gorde mig osäker. Har för mig att jag hört om någon som tryckte i silikon i röret vid övergången mellan isolerat och oisolerat
4 svar · 4,0k läst
R
Rypos: Mannesson, var din puts armerad med nät eller bara "vanlig" puts?
3 svar · 3,3k läst
M
Mats: Korrekt uppfattat. Ta fempararen om de inte vill ha rejält med slantar imellan. Då har du lite att växa i. Häromkring är det flex som fortsätter med abbonentbitarna. Felanmälde mitt abb för 7011:e gången i måndags. Ping.sunet.se ska inte ha 58 sekunders svarstid
9 svar · 3,6k läst
M
mats99: Äntligen!
1 svar · 6,5k läst
M
1 svar · 6,5k läst
pellefant
pellefant: kanske trycka in lite latexfog i röret runt kabeln. det är ju när den varma fuktiga luften "åker" ut i kylan som den kondenserar.
0 svar · 2,3k läst
P
ppalm: det finns några få modeller som har en stor valfrihet i vad det gäller inkopling.
4 svar · 2,8k läst
E
Erik_D: Det räcker med rätt avtånd. Det gäller att försäkra sig om att inget kan ramla ner på spotten oxå.
13 svar · 14,7k läst
S
sverre: [citat] Självklart gäller det ju riktiga kvinnor med, ber om ursäkt att jag missade det ;)
6 svar · 2,8k läst
pellefant
pellefant: det finns ju 13 A dvärgar med B karaktäristik, skall visst va bättre än 10 A C-karak.
17 svar · 8,8k läst
pellefant
pellefant: djuper brukar vara angivet på förpackningen/montanvisningen till spotten
3 svar · 5,3k läst
G
Gutte: Dom priserna jag uppgav ska innehålla allt du räknade upp ;) Har inte själv fått tummen ur och beställt än bara >:(
13 svar · 2,8k läst
A
abel48: Tackar. dom hade på clas ohlson. MVH Anders
2 svar · 3,0k läst
titanium
titanium: Tack för alla tips. Hittade en silikonkabel RHH (H05SJ-K) på elbutik.se Klarar 180 grader. Den blir det ! t i t a n i u m
3 svar · 4,0k läst
E
Erik_D: Om man använder pottor så brukar jag göra en separat för trafon annars kommer den bli väldans varm i samma potta som spotten. Bygger man i undertak så använder ja samma hål som för spotten. Men ser naturligtvis till att trafon kommer iväg på behörigt avstånd från spotten
6 svar · 4,6k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Helt rätt. Klumpigt skrivit av mig!
16 svar · 3,7k läst
C
claeson: kolla www.expressel.se färdigdragen flex för 5.95:-/m 8)
5 svar · 3,9k läst
M
mats99: Jag fick ett pris på 45 för grundinstallation. Grundinstallation = Någon gällande standard på hur många och hur långt ifrån saker & ting får sitta. Drar rör till att börja med på övervåningen, inreder den pö om pö sedan. Mats
16 svar · 11,7k läst
T
Tompa01: Perfekt, det är en sådan jag var på jakt efter. Tackar. Tompa
4 svar · 4,8k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Ur welcome :)
18 svar · 5,1k läst
H
hempularen: Jo så rätt, men poängen är att en tyristor blir inte varmare när den regöerar bort mycket effekt, vilket ett reglerbart effektmotstånd blir. Frågan gällde ju huruvida en dimmer "bränner" mer effekt när den är nerdimmad. Och en tyristor eller triac baserad dimmer blir inte varmare av att vara nerdimmad, tvärtom.
3 svar · 5,3k läst
M
Mats: Beror nog mycket på vilket matrial man använder. En kopplingspanel kan skilja mellan 300 och 3000. Uttag mellan 30 och 300 kr styck.
10 svar · 3,5k läst
S
sverre: [citat] Finns ju mycket kraft att tillgå i skåpet, i med en rekorderlig skåpsvärmare på ett par kW ;D ;D
2 svar · 3,1k läst
J
Johannabacken: Självklart, att sprida sanningar gör världen bättre.... ///Johan
6 svar · 2,7k läst
S
sverre: Tänk på att hålet ska luta neråt/utåt, så att inget vatten rinner utifrån och in!
3 svar · 10,1k läst
Immobil
Immobil: [citat] >:( Fasen också här går man miste om godsakerna bara för att sladden är för kort. :P :-/ Kan iofs bero på att ni bygger på fel plats. ;) ;D
7 svar · 4,5k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Från takdosa med slang/vp som du låter sticka ut genom kakeln. Dra 3G1,5 EKK. Hur nära badkar/dusch kommer skåpet? Får tex inte vara närmre än 60 cm från ett badkars ytterkant. Är den det får du inte montera upp skåp med belysning etc då de inte håller kraven. Skall då vara en IP44 klassing på armaturen inom den våtsonen.
23 svar · 13,4k läst
U
uffe59: Borrmaskinen är inte ansluten till jord. Den har en s.k. nyckelhålskontakt som inte är jordad men passar i jordade uttag. Maskinen ligger kvar på landet så felsökningen får anstå till senare. Tänker dock följa Eriks råd och inte använda maskinen innan repartation.
11 svar · 3,2k läst
B
biffenz: Självklart dimmar ja badrummet. Det är sällan jag har dimmern på MAX. Fast det är rätt skön ljusterapi med 600W halogen som lyser en tidig morgon...(varmt blir det iallafall). Lamporna har 63 mm/diameter.
10 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.