Vad gäller för spottar i gjutet bjälklag? Fått ett par olika bud: 1) I gjutet bjälklag behövs inga boxar alls pga att man inte har brännbart material runt om det gäller bara att gjuta i en frigolit eller annat så man får rätt dimension på hålet för spotten 2)Jo boxar behövs och man måste använda speciella som är avpassade för ingjutning typ Kaisers svindyra för ungefär 400:-/st 3)Boxen behövs men du kan ta en som är avsedd för träbjälklag likaväl. ??? ??? ??? Vad ska man gå på? Någon som vet?

Har ytterligare en fråga angående monteringen av spotten. Leverantören menar att det bästa vid ingjutet i bjälklaget är att välja en lite större box och placera trafon där i medan elektrikern menar att det blir för varmt och att lamporna kommer att blinka och gå hela tiden. Stämmer det? Han vill hellre dra upp trafon på ovansidan av bjälklaget och placera dem där på andra våningen s a s....

Råd någon?
mvh stenhus05
 
Det bästa måste vara att använda en ifällnadsburk för gjutet bjälklag och placera trafon på ngt annat ställe.
Använd en konventionell trafo och gå upp i dimension på ledningarnaför att kunna gömma undan trafon.
 
OK, det blir ungefär den lösningen. Bjälklaget körs nästa vecka så vi har i princip bestämt oss för att dra upp kabeln till våningen ovan där det ska bli kök (under kök är relax i källare) och lägga traforna under köksskåpen (sockeln). Det måste väl funka?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.