Hejsan

Är på jakt efter lite snygga spotts att ha i marken i trädgården. Skulle vilja få lite tips på några snygga och prisvärda spotts/lampor... Kanske finns BRA alternativ som är sollcellsdrivna?

Tänkte sen koppla dessa till en sensor som känner av när mörkret inträder. Antar att det är bästa lösningen istället för en brytare...?

Hur långt ner måste man gräva ner elen som går från spottsen till huset?

Och då är det kanske bra att lägga ner elkabeln i ett sånt där gult rör?
(får man göra det utan behörighet? Inkopplingen av elen får jag inte göra, det vet jag ;-)

/ Fredrik
 
Ojoj... Ja, om deras "dekorativa belysning" håller samma prisklass som deras övriga produkter lär du inte hitta nåt billigare på marknaden iallafall. En av deras strålkastare inkl metallhalogenljuskälla kostar mindre en bara en metallhalogenljuskälla från Philips eller osram. De är så billiga att det är snudd på obegripligt, made in China. En anledning kan vara att Stril inte har någon utvecklingskostnad, för alla deras armaturer är plagiat rätt av av europeiska fabrikat ;) Gissa om de inte är alltför populära inom armaturbranschen...
Törs dock inte uttala mig om kvalitén, men jag tror nog det kan vara prisvärt för en privat miljö.
Annars tänkte jag rekommendera Reggiani's (http://www.reggiani.net) Metamorphosi. Finns för bl.a. såväl 12 som 230V halogen, pris från c:a 800:- och uppåt exkl moms. Agentur här i landet: Zero (http://www.zero.se).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.