Hej!
Jag har köpt ett kopplingsur för inbyggnad från Clas Ohlson, art nr 32-8934. Jag har tänkt använda det till att styra en utebelysning (som redan har skymningsrelä) för att lampan inte skall brinna natten igenom.
Så problemet: Jag har bara två trådar till den gamla kontakten. Fasen och en tändtråd till lampan.
Krävs det nolla till denna också, trots att själva tiduret ju går på batterier?
Någon som kopplat in ett liknande?
Tacksam för hjälp!
 
vad står detför betecning på anslutningarna.............skulle tro att nolla behövs brukarar vara batt till minne mm
 
L, Out och N..
Lampan kopplad mellan Out och N..
Gick det att förstå?
Själva styrenheten är löstagbar från huvudenheten. Den fungerar även helt utan strömanslutning.
 
L=fas,N=nolla out=tändtråd...............tror inte den drar relät utan nolla........batteriet är till för backupp..........sitter väl en kopplingsdosa o närheten så du kan dra fram en nolla
 
Tack Micke!
Misstänkte att så var fallet.
Dosan sitter rakt ovanför. Hoppas det finns nolla där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.