F
Fraggo: Jag snubblade över lite text som menar på att Hide-A-Lite har något som heter spot 1208 eller nåt liknande som ska passa i apparatdosor.. vet inte hur dom ser ut än. Ska kika lite.. :) Edit: https://www.elot.se/product.html?product_id=10384&category_id=76&search_page= Möbelspotlight.. ser ljussvag ut och är kanske inte LED. Men om det inte är LED finns det säkert LED-lampor med samma
8 svar · 4,1k läst
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Lite smältlim skadar inte :)
2 svar · 2,6k läst
T
Led
trevik: Hej Vi köpte två st till husvagnen...inte så bra ljus... //Micke
3 svar · 757 läst
D
davidnordin: olika lås fungerar på olika märken, alla passar inte till alla - det är väl den värsta biten.
15 svar · 15,0k läst
G
great1: ´Kommer på 2 saker det vara. Kolla så att returfjädrarna på avloppet är hela. Om dessa är hela, skruva av topplocket och knacka lite på den svarta klumpen som sitter jämte inkommande vattenventiler.
4 svar · 10,1k läst
pefo
pefo: Bra förslag! Jag tar på mej att dricka whisky! Utan is men möjligen en droppe vatten! :D
15 svar · 3,9k läst
pefo
pefo: Framtidssäkert! Han har säkert dragit fram en bruten fas från belysningsbrytaren och en obruten fas för inkoppling av tex uttag i ett skåp. Till rakapparaten eller laddaren till eltandborsten! Sen kan du välja hur du vill att belysningen i skåpet ska styras också;)
1 svar · 1,0k läst
M
marcusen: Vi har en RhinoPro på jobbet och den fungerar mycket bra, har inte lyckats ha sönder den på drygt ett halvår så den är hållbar, tejpsortimentet är bra och funktionerna för att rotera text och skriva specialtecken fungerar bra.. Kan verkligen rekomendera den..
1 svar · 1,5k läst
M
Martin_Blomberg: Har nu provat att dimma ner en aning och det hjälpte. Tack till alla som hjälpte mig!
4 svar · 8,0k läst
Mikael_L
Mikael_L: Det beror ju på vad som ska vara inkopplat och vad ditt elsystem medger. Ska du starta motorer, byggsågar och sånt är C-kar att föredra. D ska normalt inte behövas. Till belysningen, motor + kupevärmaren bl.a, funkar B utmärkt. Ibland kan man inte använda D, eller C. Med svag strömmatningskapacitet från elleverantören så kan det hända att det måste bli väldigt korta eller grova
2 svar · 1,3k läst
D
Daniel_E: Tack för hjälpen. Nu fungerar det finfint.
21 svar · 20,3k läst
·
T
tapaza80: till slut... Jag kopplade in brun+vit(tvinnade) i en och den blåa i den andre. Nu kan tända lampan från två strömbrytare (oberoende av varandra). Upptäckte efter att satt in brun+blå (isolerat vit) att den andre strömbrytar, som jag nästan aldrig använder, tände lampan. Totalt arbetat tid en styck lampa = 8h... puh.. men nu lyser det som solen i min lägenhet
11 svar · 4,0k läst
·
W
warwick: [citat] Dessa mätare som vattenfall kör med är tyvärr ingen höjdare så flera man här i mittt område åker runt och läser dessa endå, är faktiskt mer jobb med de nya än de gamla
13 svar · 4,9k läst
·
E
el_richard: ovansidan eller inte alls.... Klart
10 svar · 4,0k läst
·
D
Danne031: I själva verket är det troligen inte ens fasen som är spänningsförande med 120V utan nollan, så håll fingrarna borta överallt ;) antagligen hade du inte känt något om du stoppat dit fingrarna, men som sagt hellre säker än sorry.
6 svar · 4,2k läst
D
danielr112: puu ?? Vi diskuterar inte någon speciell utan mer vad som finns? Du länkade till en hel sida med maskiner och inte 1.
34 svar · 7,8k läst
D
davidnordin: [citat] Det är ju exakt detta som är mardrömmen för en ny villaägare. Föregående ägare har köpt billiga spottar, sätter upp dem utan tillräcklig luftspalt och eller utan kåpa, fel monteringssätt, fel kabel och fel typ av spot. http://www.eio.se/Media/Nyheter/Sidor/Hemmafixarestruntarielregler.aspx http://www.eio.se/Media/Nyheter/Sidor/Popularalamporkostarmiljoner.aspx
7 svar · 1,1k läst
H
Henrik1234: [citat] Det där verkar väldigt lovande för dom där pengarna.:)
23 svar · 4,5k läst
Rrrrr
Rrrrr: Tror de har sjunkit 3-5 procent hos våra grossister.
4 svar · 1,1k läst
Lundgrens
Lundgrens: Det råder "spothysteri" och personligen skulle jag inte dra på med för många. Det är trots allt egentligen bara en form av punktbelysning. I taket ovanför köksskåpen kanske...och då har ni ju även möjlighet att ha en snygg vanlig lampa ovanför köksbordet...svårt! Brandrisken ökar tydligen också! enligt brandmannen, dom intervjuade på radion häromdagen.Kaminer och
1 svar · 1,5k läst
S
SJW: Jag har nu monterat mina möbelspottar i apparatdosor. Måtten bakåt och diametern uppfyller kraven, det finns väl ingen hake i detta?
15 svar · 5,2k läst
I
Iskra: Det gör ingen som helst nytta att köpa några "märkeslampor" om det är för hög spänning man har problem med. Köp glödlampor märkta 240 volt. Det brukar inte vara speciellt stor prisskillnad.
9 svar · 4,0k läst
T&H
T&H: Asgarv :D Skämt åsido, bra med lite kringfrågor så det inte råder några tveksamheter.
11 svar · 1,7k läst
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Jag satte en brytare här hemma eftersom torktumlaren går att köra på 16A. Känns bättre med fast installation då
4 svar · 2,0k läst
E
el_richard: [citat] Jag tror toaletten har lås. :D:D:D Kunde inte låta bli....
6 svar · 4,4k läst
E
elmont: Då gäller det att vara säker på att den nya kabeln verkligen är av rätt grovlek 1,5mm2, det förekommer både 0,75mm2 och 1,00mm2 sladdar med färdiga stickproppar påmonterade och det är mindre lyckat
5 svar · 6,1k läst
F
Floppman: [citat] De gör inte mer än de behöver... Skulle de kopplat om alla mätarskåp hade de nog inte hunnit till lagen "aktiveras"
39 svar · 6,3k läst
·
pefo
pefo: Eljos Senso har lamp och vägg som kan sättas i samma dubbelram. Blir riktigt snyggt tycker jag! 84mm+84mm + ramändar.
6 svar · 808 läst
G
Gonzon: Tack så mycket för det snabba svaret!
2 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.