När du installerat din anläggning ska jag komma och titta.
Exploatören av denna teknik kommer att på kort tid bli förmögnare än Bill Gates.

Protte

För bra för att vara sant?
Hur många hus finns det som behöver egen el ? blir svårt att räkna nollor,
Giga+++!! om det här fungerar är vi självförsörjande på el inom X år hur ska skattmasen komma åt det här?

Tyvärr tror jag inte på "evighetsmaskiner", men jag hade gärna haft en hemma :D

Ser ut som någon form av magnetmotor. Problemet med dessa är att de oftast inte förmår så mycket mer än att övervinna sin egen interna friktion även om det går att få dem att rotera med en otrolig fart.

Ja, jösses..

Varför får man inte se grabbarna bära ut maskinen på en äng där den sedan får driva en glödlampa och sig själv en stund.

Snacka om smoke and mirrors.

För att förtydliga, det är alltså en evighetsmaskin jag skulle vilja ha hemma.

Denna apparat tror jag inte på för 5 öre tyvärr.
Är klippet ifrån 1 april tro?

Evighetsmaskiner av den här typen har presenterats ett flertal gånger.

De har dessa saker gemensamt:

1. De påstås avge mer energi än de förbrukar.

2. Av någon anledning måste man ändå mata dem med ström. Att låta dem producera strömmen som de behöver är alltid omöjligt, enligt diverse krystade förklaringar.

En av de mest kända personerna som "uppfunnit" en sådan här maskin är Joseph Newman. Han har hållit på i över 20 år, och har en egen artikel på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Newman_(inventor)

/Hasse

Redigerat:
Det blev något fel med länken till Wikipedia i mitt förra inlägg, men nu ska den fungera.

/Hasse

Inga satsade pengar på den ! ger ingen utdelning.
kul grej men allt för bra för att vara sant/fungera, tyvärr kommer säkert några att bli lurade att investera.

Behållningen i filmen var den korta glimten av Triton Workcenter (med den långhårige miljonären som stod och sågade iförd sandaler). Ett hopfällbart arbetsbord där man kan fästa sin cirkelsåg eller handöverfräs. Inte revolutionerande men det verkade väldigt genomtänkt. Är det nån som sett ett sånt i verkligeheten eller finns det bara i Australien?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.