Elhistoriska skrev:
Jo, det är jag med sidan utan www. Har mest samlat under alla år, på senare tid har jag försökt forska lite i alla prylar som jag släpat hem. Är tacksam för all information du och andra kan bidra med.

Har läst med intresse om dina retro-installationer på detta forum. Hoppas det kommer mera av den varan.

då får jag hälsa dig varmt välkommen, riktigt kul att få ta del av dina samlingar och citat ur gamla elböcker!
jag har länge vart fascinerad av elektriska installationer från början av förra seklet, egentligen är hela industrialismen spännande, men framförallt elbiten. äldre elmateriel ser så gediget och genomtänkt ut, även om elsäkerheten med dagens mått mätt inte är den bästa.
läste i en annan tråd att du hade en ny hemsida på gång, ska bli kul att kika in där sen..
den största retro-installation jag gjort är den där HVG-lednings installationen i min mors konstatelje, som du kanske sett bild på, annars har jag inte mycket till gamla prylar i mitt hus, mer än blankledningar som jag vårdar ömt..

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.