V
v_skogh: Mitt tips. va rädd om blandaren. Se till att nya packningar i den och njut. Väldigt vacker.
4 svar · 4,7k läst
·
susannehallsten
susannehallsten: Tack Magnus - vi har en Gustafsberg och så sent som igår var de där och meckade med kopplingar och rör - men det läckte en stund efter att de gått... Skall tipsa om längden på röret.
2 svar · 1,0k läst
E
emmaeriksson: Jag står inför en totalrenovering av mitt badrum, och har fått in en offert från Bad & Bygg AB i Stockholm (http://www.badochbygg.se) som verkar bra och som jag starkt överväger att anta. Är det någon som har erfarenheter av dessa? Det ser bra ut på hemsidan osv, men man vet ju aldrig.. :O (Tidigare hette dem Enskede Bad & Bygg AB)
0 svar · 1,3k läst
N
Neta: Var kan man köpa det? Vi har ytliga märken på vårt matta kakel och har hört att man kan använda polisch för att få bort det.
0 svar · 1,4k läst
A
AKO-Västvik: Hej alla tackar för all tips K
5 svar · 2,4k läst
·
K
Knifv: jepp
1 svar · 3,6k läst
K
1 svar · 3,6k läst
A
adam fors: det ser ut som bizzamosaik och det säljer kondradssons kakel som är en av dom största kakelgrosisterna i sverige med sitt lager och huvudkontor i jönköping. det finns många återförsäljare som säljer deras kakel. gå in på deras hemsida så hittar du säkert en som finns nära dig.
2 svar · 1,9k läst
·
Totem
Totem: Så ser det ut i vårt badrum också i taket ovan duschen. Ommålat för någongång mellan 12-15 år sen.
4 svar · 8,6k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Om jag har fukt i mellanbjälklaget i mitt hus, bör jag nog vara oroligt för annat än jonvandring. ;)
19 svar · 9,4k läst
S
Svanteman: Hehe det finns alltid riktlinjer i byggsvängen. just vad som reglerar badrum är väl Hus Ama, Närmare bestämt Svens Standard i Hus, Del 2. Där står det om badrum, men inte om man ska ha toaletten nära badkaret utan vilka mått man ska hålla sig till osv. i ovrigt är det fritt att välja. Men som jag ser det framför mig hade jag nog inte velat ha det med toalett bredvid badkaret.
1 svar · 1,8k läst
M
magnu: VVC är ganska ovanligt i villainstallationer, räkna inte med att du har det. Annars ser man det på rördragningen och att det finns en cirkulationspump till varmvattenberedaren
4 svar · 1,1k läst
M
magic_dust: Vi har precis fått vår sista offert. Så här lägger vi upp det: Badrum 3,1 kvm. Totalrenovering, slutar på cirka 60'. Då river vi, sänker tak, förbereder all el själva samt byter golvbrunn, men spackla väggar och fall samt mattläggning får golvfirman fixa. Vårt porslin kostar 33 000 kr om vi gick efter katalogpriserna på respektive hemsida. VVS-firman kunde fixa så bra rabatt att
9 svar · 2,0k läst
Tyresö
Tyresö: [citat] Ja, det är så man gör om det är ett djupare hål som ska fyllas, men i det här fallet så är det inte mer än 7 cm, och då är det helt rätt med en Leca-gjutning/EPS-gjutning som man klär med flytspackel.
26 svar · 25,5k läst
Lolle
Lolle: [citat] Här är också skillnaden på det Paul gjorde och andra rekommendationer. LIP har tillsammans med oss försäkringsbolaget testat hur detta påverkar övrigt tätskikt och vi har kommit fram till att det inte förorsakar någon större risk för övriga konstruktionen. Det finns fler tillverkare men hela tiden är det foliebaserade system. Detta utförande är alltså lika godkänt som
10 svar · 18,6k läst
K
kia2: En liten uppdatering: Har precis fått skadan besiktigad av företaget Humidus, som är anlitade av BRF. Enligt besiktningsmannen så är det ännu inte tal om någon stor skada. Fukten verkar inte ha spridit sig. Enligt besiktningsmannen räcker det med att badrumsmattan byts ut. Enligt honom så är huset såpass nytt (byggt 1990) så att man därför inte behöver byta ut kakel på väggar.
20 svar · 16,3k läst
·
Milkshaken
Milkshaken: Kolla lite på deras sida... Dom vill tydligen bara sälja nytt, men inget för att vårda produkterna med... Jag letade efter desinfektionsmedel, kemikalier, rengöringsmedel... men nope..... Desinfektionsmedel är nästan det viktigaste tycker jag.... Riktigt dåligt mot kunden att inte erbjuda sånt oxå.
4 svar · 2,3k läst
M
magnu: Men om du har en kommod, kommer det bara att synas om man böjer sig ner och tittar under kommoden. Kan man låta väggen gå ut några cm så att röret går inuti knölen som sticker ut ifrån väggen?
5 svar · 1,8k läst
J
Joakim Sjögren: om du kontaktar dryson så borde dom kunna leverera en ny termostat. Dryson tel 0157 76 90 00
1 svar · 1,4k läst
K
KakelDanne: Ja, pratar vi om att underlaget är dåligt så handlar det ju om materialet under tätskikt. Hur vet ni att ni har fått en fukt skada?
4 svar · 7,0k läst
Bezt
Bezt: Har hört talas om att vissa VVSare har en maskin som fryser röret och kan då plocka bort elementet och sätta proppar så det blir tätt och du slipper tömma ur allt vatten ur systemet.
9 svar · 4,0k läst
H
hempularen: Just i den stilen är jag ganska säker på att det inte finns. Nu vet jag inte hur förutsättningarna ser ut hos er. Men det finns en typ av lite större kvadratisk eller rektangulär låda att köpa med 4 riktbara spottar i. Den jag tänker på har jag sett på Hornbach, kommer inte ihåg vad den heter. Tror att jag sett något sådant även på elbutik.se. De armaturerna är då spottar av
1 svar · 2,8k läst
Zemerlin
Zemerlin: På toan kan jag knappast tänka mig att det skall vara någon nödvändigt. Hade det varit dusch där med så hade situationen varit annorlunda. Så kan du tänka dig att stå ut med att skitlukten stannar kvar lite längre så borde det inte vara något problem =)
1 svar · 5,5k läst
Raceman
Raceman: Måla kakelkanterna med en båtfärg i samma nyans som kaklet. Färghandlaren hjälper dig att bryta till rätt nyans om du tar med dig en kakelbit.
4 svar · 2,2k läst
K
KakelDanne: Är det putsade tegelväggar med betonggolv, tror jag inte att det är någon fara alls vid normal användning dvs duscha ca 1-3 ggr per dag. Har rivit badrum i kåkar med lika många år på nacken och snustorrt har det varit!
4 svar · 3,4k läst
Apprentice
Apprentice: Ser ut som en Scanbad (Dansani). Köpte och installerade för en tid sedan en Scanbad Diana Lian som de kampanjade för 2'. Kvaliteten duger för mig, retar mig på lite smågrejer som att dropplisten halkar av efter några användningar och att monteringsinstruktionen ang hur man får dörrarna i våg rimmade illa med verkligheten, lite skranglig kvalitet på de små täcklocken, loggan lossnar.
4 svar · 4,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ok... det har jag inte gett mig tid att upptäcka... ;) Sorry
6 svar · 7,4k läst
Maveric77
Maveric77: Ja, det är en termostatblandare. Hade hela paketet nere och demonterade in i minsta detalj (vad jag kunde och vågade) Gjorde allt rent, ingen smuts nånstans vad jag kunde se, och återmonterade... Fortfarande inte bra! Plockade ur själva termostatdelen igen och vände och vred på allt. Till sist efter att jag "motionerat" vredet en massa gånger så såg jag en springa som jag inte sett
9 svar · 43,5k läst
T
tank77: [citat] En vanlig ytterhörnlist som användes till kakel eller klinker. Sätts före plattorna i ytterhörnet eller fönstersmygen med fix eller lim. [bild] Finns i plast eller aluminium. Alla kakelbutiker har sådana, finns billiga hos Cheapy i bra kvalitet. Undvik Biltemas variant, ser riktigt sunkiga ut........
20 svar · 28,1k läst
·
B
BigGitt: Montera riktig dusch kabin eller draperi runt om. Då slipper du oroa dig.
17 svar · 13,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.