L
larkar: Jag använde Biltemas tätskikt till badrummet för 2 år sedan och är ff nöjd. Ett annat tips är att kolla Bygghemma.se deras priser är jämförbara med Biltemas.
49 svar · 43,7k läst
K
kross81: låter logiskt. åker iväg och hyr en sån imorgon då.
2 svar · 2,9k läst
A
AKO-Västvik: Hej alla Jag har ett fönster i ett litet badrum, placeringen av fönstret är så dumt att det inte går att undvika att det kommer för när duschen för att undvika att det blir alltför mycket vatten på fönstret, så har jag hört att det finns duschpersienner på marknaden sett en bild men kan inte hitta vart man kan köpa eller få information om dessa. Jag tror att dom är i stället
0 svar · 2,7k läst
L
linusp: Tack för ditt svar, Tror dom har gjort fallet i badrummet att man ska kunna ha duschväggar, men blir kanske ändå snyggast kabin, tycker det inte finns så många kabiner att välja mellan eftersom vattenledningarna går utanpå kaklet. Tror vi ska ha så att när vi tvättar så lägger vi fram slangen till avloppet och tar bort den när vi är klara.
2 svar · 1,4k läst
nino
nino: Paul: se till och använda ett snabbare fix :) Jag brukar sätta väggen först utom nedre raden, golvet och nedre raden, om inte golv / vägg ska spåra då kan golvet åka in först
12 svar · 4,3k läst
R
RobZombie: [citat] Nej jag tror inte ni kört sönder den. Brukar finnas överhetningsskydd på dom.
3 svar · 8,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Cellplast är ju verkligen inte smidigt att isolera med då du garanterat inte får det riktigt tätt och får du det riktigt tätt så har du ju automatiskt två diffussionsspärrar vilket man inte ska ha... Vanlig isolering är klart det bästa och isolerar kanon samtidigt som den dock andas också. Vanlig gips i taken målad med våtrumsfärg och inga mineritskivor som jag antar att du syftade
3 svar · 9,7k läst
N
Neta: Jag är på jag efter en sådan som ser ut som en handdukstork men utan el eller vatten. Jag har letat och letat men har ej hittat! Man kan ju i värsta fal köpa en sådan med el eller vatten men låta bli att koppla in den, men det känns onödigt dyrt?
0 svar · 1,5k läst
Anna_H
Anna_H: Kul att läsa om teorier om hemliga sprickor som läcker så mycket vatten på så kort tid utan att det rinner ut nåt vatten :-D Nån sorts baksug måste det ju vara.
23 svar · 67,0k läst
·
Milkshaken
Milkshaken: men om det ska bli en total, så kostar det inte mycket mer att sätta igen fönstret. är det ett 60x60 fönster så kan det se lite konstigt ut utifrån med glasblock, är det däremot ett smalt liggande (Typ källarfönster) så skriker det väl inte så mycket utifrån... men mitt tips är att ni sätter igen alternativt flyttar det nuvarande, så ni får ett naturligt ljusinsläpp...
1 svar · 8,7k läst
J
JanneSjo: det följde med skruv och plugg 10mm. jag testade och kapade i den sidan som man skruvar in skruven - och det verkar funka - kunde skruva fast bra i golvet. håller med om att det är dåligt att behöva skruva i golvet - får hoppas att silikonet hjälper - plus att det inte ofta kommer vatten till den delen av golvet.
6 svar · 15,3k läst
E
elegantmachine: Ah, det har vi överallt. det är formsågat efter duschkabinen, toaletten, elementrör och avloppsrör till vasken. Jag löste det med tejpad frigolit. Blir bra dämpning, och lätt att byta ut om/när det skulle haverera.
2 svar · 3,9k läst
K
Kalledoo: Har gjort så fast i ett "kök" från IKEA som installerades i vår tvättstuga. Där drogs vatten ifrån blandaren till två st tvättmaskiner och deras avlopp gick också till "kökets" avlopp. Mycket smidigt och snyggt.
3 svar · 15,6k läst
·
Tompa21
Tompa21: Båda är SITAC-godkända!
3 svar · 7,0k läst
T
tank77: Kvittar var du köper det men använd vanlig gips på väggarna istället!
1 svar · 1,6k läst
J
Jeben: Satte in ett GAT-massagebadkar för ett år sedan ungefär. Har fungerat perfekt ända till nu då trycket i strålarna blivit betydligt sämre. Har gjort rent insuget, stängt utsläppet ordentligt så det inte kommer in luft samt rengjort rören.Nån som har nån erfarenhet av samma problem ?? Motorn kan väl inte va slut redan... Max 20-25 badtillfällen. O vreden till trycket står så klart
0 svar · 1,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Det kan man ju faktiskt göra om det t.ex är betong på golvet och murade/putsade/gjutna väggar också... Dock är foliesystemen klart överlägsna både ur hållbarhetssyn och snabbhet.
7 svar · 2,0k läst
H
hanton: Har nu hittat en del fräscha konsoler till hyllplan på smarthem.se. Dock inte billigt någonstans. Dyrare än 6 m aluprofil... och då har ju hela släkten konsoler i hundra år
1 svar · 984 läst
T
tank77: Inte mycket skillnad pengamässigt om man jämför ett badrum på 12 kvm jämfört med ett på 3 kvm.........
1 svar · 1,5k läst
M
magic_dust: Själva plupparna är upphöjda, men inte så upphöjda som det vanliga gummigolvet, utan det rör sig om kanske 1 mm. Det gjorde att jag tyckte att de inte kan vara så svårstädade trots allt. Jag har även frågat massor av folk på ínredningssajten Styleroom som har sådana golv eller likvärdiga. Schamporester och sån skit fastnar ju på golven i vilket fall. Så att skrubba av
3 svar · 2,9k läst
M
mabi: Tack för alla svar! Då får vi helt enkelt bara kolla när vi renoverar men troligtvis är det bara utfyllnad då : ) För det är ingen trappa eller vind som går där. Tack igen! /Malin
17 svar · 2,3k läst
M
M_Persson: Tack för tipset. Ska kika med en maskinuthyrningfirma när det är dax.
2 svar · 1,3k läst
L
lubbe75: Hmm... kanske lika bra att låta det vara bara. Har ingen eltandborste heller.
6 svar · 13,1k läst
O
ordain: Jag har alltid uppfattat frågan om runt eller fyrkantig taksil som rent estetisk, men det är bara ett antagande jag gjort själv.
3 svar · 3,1k läst
D
Doldskada: Vi har en liknande del i vårt badrum - sektionen med stödbenen satte vi skiva över då vi bedömde att utrymmet passade bäst till att dra prisolrören i och ändå inte går att använda. Sen köpte vi billiga hyllor på ikea som vi skruvade ihop o lade på en ekskiva på toppen av - o lite ljus o sånt tjafs för mysfaktor.
4 svar · 2,3k läst
S
Svanteman: Du kan kakla rakt på så länge putsen är målad (jag antar att den är målad) med en silikatfärg eller liknande. har du en oljefärg får du kanske blästra innan du sätter upp kaklet. Knacka ner puts som inte sitter och spackla det först sedan är det bara att köra på. Fukt kan vandra genom både fix och fog så du skapar dig inga bekymmer där heller.
1 svar · 3,1k läst
O
olmeri: Som jag skrev ovan är det inte bjälklaget som sviktar utan spånskivorna, regelsvståndet bör vara tillräckligt så det känns onödigt att regla om, då är det ju lättare att slänga på nya spånskivor. Kan fukt underifrån ge denna effekt på spån? Det har ju legat plastmatta över och det är torpargrund under. Trodde att kanske spånskivorna belastningsnötts till att svikta.
2 svar · 2,0k läst
J
Jonastostared: ja en stor härva är det ,men det stora problemet är tyvärr är att försäkrings bolaget utsåg en firma för total entreprenad samt en kostnads kalkyl på det hela med diverse åldersavdrag osv och denna firma har påbörjat jobbet och som försäkringsbolagets sida så vill dom ha denna firma då det åligger förra ägaren försäkring som skall lösa skadorna. Jag vet inte hur många
2 svar · 1,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Latexfog är klockrent för att fylla utrymmet runt rören innan tätskiktningen läggs. Silicon betydligt sämre.
5 svar · 2,6k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: [citat] Sök på Cheng concrete countertop på youtube, de har massor av instruktionsfilmer.
6 svar · 12,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.