2 319 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Spackla Lip Board
Har nu skruvat upp mina skivor på reglarna med cc 45cm. Har använt mig av brickorna som Lip rekommenderar för att inte skruva igenom skivan.
Fin fråga är nu om jag ska spackla försänkningarna runt skruvarna och skarvar, innan jag sätter upp folien (system 25)?
Och om jag ska spackla vad rekommenderar ni för spackel?
Tack på förhand
/PC
Fin fråga är nu om jag ska spackla försänkningarna runt skruvarna och skarvar, innan jag sätter upp folien (system 25)?
Tack på förhand
/PC
Nej man behöver inte spackla.PCLarsson skrev:Har nu skruvat upp mina skivor på reglarna med cc 45cm. Har använt mig av brickorna som Lip rekommenderar för att inte skruva igenom skivan.
Tack på förhand
/PC
Jag hade spacklat även om det kanske ite behövs. Har du kakelfix hemma så går det bra att spackla med. Annars Hus Fix eller våtrumsspackel.
Ja spackel som är sandbaserat blir för dålig vidhäftning mot tätskiktet, glömde gipsbaserade som inte är lämpligt heller då de är organsikt innehåll så cementspackel är det lämpligast om man måste spackla i badrum.
Eller vad var det du menade byggare henke?
Eller vad var det du menade byggare henke?
Klicka här för att svara