Har nu skruvat upp mina skivor på reglarna med cc 45cm. Har använt mig av brickorna som Lip rekommenderar för att inte skruva igenom skivan.

Fin fråga är nu om jag ska spackla försänkningarna runt skruvarna och skarvar, innan jag sätter upp folien (system 25)?

Och om jag ska spackla vad rekommenderar ni för spackel?

Tack på förhand

/PC

PCLarsson skrev:
Har nu skruvat upp mina skivor på reglarna med cc 45cm. Har använt mig av brickorna som Lip rekommenderar för att inte skruva igenom skivan.

Fin fråga är nu om jag ska spackla försänkningarna runt skruvarna och skarvar, innan jag sätter upp folien (system 25)?

Och om jag ska spackla vad rekommenderar ni för spackel?

Tack på förhand

/PC
Nej man behöver inte spackla.

Man får inga probelm med luft bakom folien?

Tänkte att det kanske var lättare att sätta på ett mer slätt underlag.

B
lip 300 va jag förstod efter mycket snabb läsning på lips hemsida.

Paul-Staffanstorp
Inte nödvändigt då limmet för folien biter riktigt riktigt bra...

Dock undrar jag över dina cc45 då skivorna är 600mm breda ??

Fel av mig i det inledande inlägget cc ska vara 40 och inget annat. Använder mig av de stora skivorna som är 2600*1200*12,5.

Tack för alla svar

Jag hade spacklat även om det kanske ite behövs. Har du kakelfix hemma så går det bra att spackla med. Annars Hus Fix eller våtrumsspackel.

T
Fixar_Krille skrev:
Jag hade spacklat även om det kanske ite behövs. Har du kakelfix hemma så går det bra att spackla med. Annars Hus Fix eller våtrumsspackel.
Varför? TS har ju redan fått svar på att det inte behövs och anledning också.........

Paul-Staffanstorp
tank77 skrev:
Varför? TS har ju redan fått svar på att det inte behövs och anledning också.........
Byxhängslor och livrem samt helst något mer är populärt hos vissa hempulare. ;):D

Våtrumsspackel är väl inte att rekommendera vilket som då det oftast är sandbaserat och man ska ha ett cementbaserat spackel. Men husfix eller kakelfix borde ju gå bra om man nu måste.

B
bezt
vad menar du nu?? sandbaserat och cementbaserat??

Ja spackel som är sandbaserat blir för dålig vidhäftning mot tätskiktet, glömde gipsbaserade som inte är lämpligt heller då de är organsikt innehåll så cementspackel är det lämpligast om man måste spackla i badrum.

Eller vad var det du menade byggare henke?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.