Högerskon skrev:
Nattljuset och smal handdukstork har jag tagit genom att sätta in en sådan här med led bakom [länk].
Mmm.. börjar bli lite värre priser här. 5000 för en handdukstork... Jag tror jag löser handdukstork + nattljus på något billigare vis.
 
Bide?
Men annars funderar jag själv på frostat tak med belysning bakom, vet inte om det är realistiskt, men har inte helt gett upp.
 
Vi satte in ett skåp inbyggt i väggen. Blev riktigt bra. Syns knappt och bra med extra utrymme.
 
Jag funderar på hur jag ska utforma ett litet fotstöd som ska placeras några decimeter upp på väggen i duschen. Tänkt att göra det bekvämare vid benrakning. Såga till en trekantig bit av lättbetong som kläs med mosaik och limmas upp eller bara montera ett badkarshandtag i rätt höjd?

Idiotisk idé eller smart?
 
pbengtsson skrev:
Bide?
Men annars funderar jag själv på frostat tak med belysning bakom, vet inte om det är realistiskt, men har inte helt gett upp.
Sätt upp några lysrörsarmaturer i taket och sen en stor frostad glasskiva på distanser. Kanske kan du använda en polykarbonatskiva eller liknande, plast är ju betydligt billigare och lättare än glas. Jag har sett den här typen av lösningar i hissar och då har man använt plast.
 
  • Gilla
pbengtsson
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Bide?
Nja... det är ju som sagt en där idag som vi snarare tänkte göra oss av med...

Danne12345 skrev:
Vi satte in ett skåp inbyggt i väggen. Blev riktigt bra. Syns knappt och bra med extra utrymme.
Har tänkt lite i samma banor, men då måste vi stjäla utrymme ur klädkammaren som är dedikerad till diktatorn, och hon kommer inte bli glad över en lösning som tar av det utrymmet.

Fred vom Jupiter skrev:
Jag funderar på hur jag ska utforma ett litet fotstöd som ska placeras några decimeter upp på väggen i duschen. Tänkt att göra det bekvämare vid benrakning. Såga till en trekantig bit av lättbetong som kläs med mosaik och limmas upp eller bara montera ett badkarshandtag i rätt höjd?

Idiotisk idé eller smart?
Föreslog "liten pall" eller liknande här hemma i nuvarande lgh och blev rått utskrattad och kallad pensionär. Fick för mig att man kunde ha det att sitta på om man filar fötter eller liknande, och att det borde vara smidigt för andra grejer, som att raka benen. Jag gillar din ide, men:
- Betongkloss utformad som du nämner låter ju som en toppenskrymsle för blandad mikrobiell tillväxt.
- Handtag låter livsfarligt, vad händer om en barnfot glider emellan där?

pelpet skrev:
Sätt upp några lysrörsarmaturer i taket och sen en stor frostad glasskiva på distanser. Kanske kan du använda en polykarbonatskiva eller liknande, plast är ju betydligt billigare och lättare än glas. Jag har sett den här typen av lösningar i hissar och då har man använt plast.
Jag ger mig på och svarar på allt här. Det var ju min tråd från början iaf.
Ser man till att ha gott om luft runt om då och välvt "utåt" eller tänker man sig hermetiskt tillslutet? Tänker på fukt och instängda insekter etc. Jag gillar inte det skarpa ljuset som spottar ibland ger, så detta är en intressant frågeställning även för oss.
 
Det är inte olagligt att skippa spotlights. Jag är rätt less på spotlights själv.

Vi kör med 4 st Eglo Samira med kompaktlysrör i vårt nya badrum. 2 i taket, 2 vid spegeln. Det blir mjukt och fint ljus och jag tycker lampan är riktigt snygg. Tyvärr har jag bara hunnit montera en av dem ännu :(. De har en plastinkapsling och frostat glas utanför. Beställde från Tyskland, hade kostat 70% mer i sverige.

0.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lysrör har ju rätt låg effekt så jag tror att du kan köra helt tillslutet. En vanlig lysrörsarmatur är ju tillsluten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.