pelpet
pelpet: Här är några bilder på ett badrum i en lägenhet jag bodde i tidigare.
2 svar · 2,9k läst
D
Dammråttan: Tack för ditt svar. Vi ska prata med honom när han kommer imorgon.
2 svar · 2,1k läst
lorens
lorens: Jag hade tänkt köpa en Pax men den gick bort pga utseendet, Intelliventen tycker jag är riktigt stilren. Hur nya PAX fläktar låter vet jag inte, men om man jämnför en äldre paxfläkt med intelliventen är det helt sinnessjuk stor skillnad i ljudnivå!
7 svar · 5,1k läst
V
vectrex: Det går säkert bra om du ser till att panelen har en liten distans mot golvet också. Anledningen till att limma reglar var väl för att jag tänkte badrum och att du då bör ha ett tätskikt bakom, sen så sätter man väl normalt upp panel med små dykert (dolt), jag tror inte det fungerar så bra att spika i plåtreglar, men jag vet inte säkert. Reglarna lär ju inte mögla mer än vad
3 svar · 3,8k läst
H
hempularen: Hafa, Svedbergs osv är skapliga på att göra möbler (fast det finns synpunkter på det också), men blandare är VVS. Jag skulle absolut hålla mig till något känt märke på blandaren. Och då alltså ett VVS fabrikat, inte en möbelfabrik.
11 svar · 8,2k läst
krillek
krillek: Är det tätskiktat under karet och på väggarna så spelar det ju egentligen ingen roll ur fuktsynpunkt om det kommer vatten på kanterna och in under karet, eller?
6 svar · 10,8k läst
·
slacker
slacker: [citat] Lim just på den kanske inte är en så dum idé faktiskt... Tack!
6 svar · 1,6k läst
E
elvstroem: Nej har du cisternen i väggen och sätter en våtrumsgips utan på så är det bara att tätskikta som vanligt.
5 svar · 1,3k läst
G
gudden: Hej och tack för alla svar Fuktspärren är Kiilto Kerasafe. Ska ringa generalentreprenören och kolla av hur de har tänkt hantera detta.
8 svar · 3,3k läst
R
rolwuld: Man brukar ha en gränsdragning i BRF-föreningar! Vanligtvis ovan färdigt golv, kolla vad som gäller i föreningen. Vattenburna element och tillhörande ledningar brukar man låta ingå i föreningens åtaganden. Avloppen borde gå på föreningen samt försäkring beroende på gränsdragning. MVH Roland
14 svar · 27,9k läst
U
uulrikaa: Hej igen Tack för alla svar och tips, jag har genom en god vän som är mäklare som pratat med en besiktningsman om detta fått veta att den här typen av spricka absolut INTE ska uppstå i ett så nytt badrum, och att det faller på byggfirmans ansvar att korrigera detta. Huset är 50 år gammalt så att huset skulle ha satt sig är inte troligt, det troliga är att de helt enkelt inte byggt
16 svar · 17,3k läst
Swappe
Swappe: Jag har inte siffrorna i huvudet, men en folie till våtrum är minst 10ggr tätare än vad en normal diffspärr är. Borde gå att googla fram. kolla med tätskiktsleverantören vad de tycker annars. Mvh Thomas
3 svar · 3,2k läst
Nimajneb
Nimajneb: fågelbo i luftningen? Är det tilltäppt där så kan vattenlåsen tömmas på vatten när du spolar på toan.
3 svar · 1,3k läst
P
PCLarsson: I mitt förra inlägg hade jag missat att man skulle koppla på avloppet...
7 svar · 2,8k läst
·
V
Vanora: Eller så skulle man kunna lura barn som hälsar på att det spökar. Inte riktigt värt 300000 kr dock.;)
11 svar · 23,0k läst
·
Krilleman
Krilleman: Alla radiatorer kan du med fördel lufta av
3 svar · 4,6k läst
·
M
mk1: ok tack för det
2 svar · 978 läst
Lolle
Lolle: Rekommendationen är att hela ytan under badkar beläggs med fall på ca 13mm/meter medan resterande utrymme med ca 6mm/meter.
1 svar · 4,4k läst
B
bygggarn: Dra en silikon där kakel möter målat. Tex emot färdig målat tak. Om fodren är målade tycker jag man kan dra en silikon där med. Annars som det sagts tidigare tec7 är ett mycket bra altenativ. Men den är väldigt kladdig kan vara bra att veta. Men ingen latex om den inte ska målas över! Den ser vit och fin ut dom första månaderna. Satsa på silikon och tec7 klarar rörelse bra :)
9 svar · 38,0k läst
thomas33
thomas33: Om nu Badrumsfixaren är bäst, VARFÖR förekommer varken regnummer eller någon adress till företaget på hemsidan? Något jag först och främst vill veta, innan jag gör affärer för flera 1000 Kr.
5 svar · 7,4k läst
V
vectrex: Ska du ändå göra så pass mycket själv så tycker jag att du lika gärna kan sätta tätskiktet själv också. Du kommer troligen få svårt att hitta någon som är villig att enbart flytspackla och sätta tätskikt. Att sätta ett foliebaserat tätskikt är faktiskt inte speciellt svårt, var noggrann och läs instruktionerna väldigt noga så gör du ett lika bra jobb som vilken yrkesman
10 svar · 3,7k läst
Lolle
Lolle: [citat] Affärsmässiga skäl som jag inte kan utveckla på ett öppet forum. Frågan var uppe men de som var för 12mm plyfa var mindre argumentativa än motparten kan jag säga diplomatiskt
11 svar · 6,8k läst
·
O
OlaF: Fördelen med att välja samma märke är också att om det blir problem så kan inte tillverkarna skylla på varandra.
5 svar · 4,6k läst
V
vectrex: Bila upp plattan och isolera ordentligt, du måste väl ändå dit med avloppsrör mm? Du har för övrigt rätt i att trä känns varmare att gå på än klinker, förutsatt att temperaturen i golvet är lägre än huden på dina fötter. Är förhållandet det omvända, alltså temperaturen är högre i golvet än huden på dina fötter så känns trä kallare att gå på än klinker.
11 svar · 2,2k läst
Z
Zchnukko: Hallå, Jag planerar för flytspacklingen av duschrummet. Hade hoppats att det skulle bli av till helgen, men magsjuka sätter stopp för det... Jo, hur ser min plan ut för fallriktningen på bilden jag bifogar? De gröna pilarna är den riktningar jag hoppas ska räcka men frågan är om det egentligen bör vara fall även från de andra väggarna också (pilarna i blyerst). Går man strikt
0 svar · 1,4k läst
·
J
JOW: Någon som har erfarenhet av badrumsskåpet IFÖ OSPP 90. IP44 lampor led, färgtemperatur och ljustyrka?
0 svar · 924 läst
S
Simba83: [citat] Låter som ett bra råd. Ska också passa på att kika på branchreglerna så att man inte gör bort sig.
3 svar · 7,8k läst
O
Ovanskogs: Sorry för dubbelpost.
17 svar · 6,3k läst
·
nino
nino: Japp så vill jag också ha det, funkar inte alla gånger...
35 svar · 37,8k läst
GzO
GzO: Skulle gissa att det drar lite från från de nya rörgenomförningarna vilket gör att fukten kondenseras där med färgflagning som följd. Åtgärda det före du målar om.
4 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.