T
thestaar: Tänkte mer ifall det skulle bli fuktskador i grunden eller liknande, men det är ju bra att ni tycker det ser bra ut iallafall :)
16 svar · 2,4k läst
·
P
Per_2014: Jag har gjort många sådana badrum, och som @Atom säger, ibland sticker de rakt ner. Man kan aldrig veta innan man rivit upp för att titta. Men i detta fall tror jag att rören viker av åt nåt håll.
7 svar · 4,8k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: hehe, inte alla dock, vissa är ju orginal :P
20 svar · 8,5k läst
·
H
hempularen: Jag blev nyfiken, om man tittar på LIP och Mapei, två tillverkare av tätskiktssystem så säger båda i gällande monteringsanvisningar att ev. ojämnheter skall repareras/spacklas med cementbaserat lagningsbruk/spackel. De ger även förslag på lämpliga produkter. Hypotetiskt kanske det finns ngn. annan tillverkare som säger något annat, men jag tvivlar på det.
6 svar · 12,4k läst
M
Mattias_Bjb: Om jag lägger ett vattenpass över den plana ytan, typ från "0,6 till 0,6 markeringarna, så finns där ett fall. Dock så står vattenpasset i luften. Men det (handspackling med lång bräda) kanske fyller ut såpass mycket så att det blir godkänt.
2 svar · 2,6k läst
·
M
Mikasands: Ok, känns som idé att byta den då. Det är ju egentligen det minsta jobbet då vi kommer åt den på oinredd vind. När man gjuter upp mot träväggarna (råsponten) ska man se till att det är luft emellan, lägga folie eller någon form av metall? Väggen idag stod på en träregel som även gick under tröskeln och stöttade dörrkarmen. Den var naturligtvis inte särskilt fräsch. Tänkte
10 svar · 1,9k läst
Globetrot
Globetrot: ...med det sagt är det ju konstigt att killen vågar. Att han inte är här o tittar mer. Om jag var enskild firma skulle jag kvalitetssäkra bättre. firman är från 90 talet, men jag vet inte om han hållit på med så pass riskfyllda saker som våtrum hela tiden. Sen balanserar de ju, så till vida att om det nu skulle bli ett tröskelproblem om 7år så finns det ju en remsa.....den kommer
11 svar · 1,8k läst
E
erikje: [citat] Jag tror det är golvåsar med cc60 under 22mm golvspånskiva, osäker på vad det är för dimension på åsarna. Golvspånskivan är limmad och skruvad mot åsarna.
3 svar · 1,9k läst
A
AndersS: Om man har matta på vägg och sedan klinkers på golvet med en klinkersockel, så lägger man en speciell matta på golvet som väggmattan överlappar, vilket blir tätskikt, sedan sätter man klinkers som ytmaterial.
5 svar · 4,2k läst
P
pette: Som sagt jag åkte dit på besiktningen när jag gjorde badrummet själv och ångrade mig ganska gruvligt att jag inte köpte den där purusknivmalen som kostar typ 80 spänn... Det intressanta var att jag fick godkänt när jag gjort om utan att Anticimex-killen kom o besiktade....
13 svar · 12,6k läst
·
Pompadom
Pompadom: Då var det klart. Gjorde som beskrivet ovan och det gick över förväntan. Silikonet hade inga problem att fästa nu iaf. Hoppas den sitter kvar ett par år.
7 svar · 9,2k läst
C
ccf: Så här skriver bkr på sin hemsida: (http://bkr.mobilwebb.com/5%20Tätskikt?t=v6&l=1&c=1649) "5.1.2 Spalt mellan vägg och karm Om dörr eller fönster är placerad i våtzon 1 på någon av de väggar där dusch eller badkar är monterade, ska tätskikt dras ut på karm, se figur 10. Alternativt om karm inte är monterad, kan tätskiktet vikas runt väggens hörn för att på så sätt skydda
4 svar · 15,1k läst
D
DumFråga: hej, samma problem här, det går inte att lyfta upp grejorna med den svarta pinnen som syns, vågar inte ta i, så det börjar läck nånstans, får nog byta en del grejor antar jag jag undrar om det blev en dyr historia och hur du löste problemet? mvh
11 svar · 23,8k läst
·
Anna1984
Anna1984: [citat] Jo visst, men det kanske är så också, att den bara passar deras brunnar. Vore surt att köpa den om den inte passar. Vet inget om Purus brunnar. Är dom speciella på något sätt?
5 svar · 12,3k läst
·
Krilleman
Krilleman: Ja, ämnet duschblandare/duschmunstycken/duscshstänger är väldigt olika vad man tycker om. Men en bra riktlinje är att köp blandare av något av dom större svenska märkena. Då finns det garanterat reservdelar (oftast lagerlagda på hylla) många år framöver!
5 svar · 2,5k läst
·
osiris
osiris: Det är inte en sån som fjädrar när man trycker ner den? (Och att man så kan växla mellan öppet och stängt läge). Egentligen ska man inte ha en bottenventil som kan stängas alls om man inte har något bräddavlopp (men jag har själv struntat i det vid minst ett tillfälle :-) ) - så om du har köpt en för utan bräddavlopp och den är stängd så är det nog något fel på den
1 svar · 2,1k läst
·
Krilleman
Krilleman: Ja, verkligen! Är prylarna precis installerade (vilket jag missade helt) är det ju bara att klaga! Kräv att få vinkeln bytt till den korrekta varianten som borde suttit där på en gång. Montera slang på klämrings-ände är helt fel!
11 svar · 1,4k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Sedär, något danskarna gjort bättre än övriga då :P
15 svar · 20,3k läst
H
hnurre: Här är en snygg fristående blandare! Tyvärr lite dold bakom bjälken, men ni förstår. Detta är i Löderup, Skåne, Sverige: [bild] Jag tror på sansade branchregler.
7 svar · 4,6k läst
·
O
olotor: Inspektören bör väl rimligtvis kolla husen även efter sprängningen. Har du skorsten bör den vara provtryckt både före och efter sprängningen. Jag tror det är praxis i branchen.
6 svar · 3,6k läst
Globetrot
Globetrot: Jag tror inte det går att hitta den kvalitet man kundre få på tex 80 talet idag. Alla konkurrerar med pris...enbart.
3 svar · 2,3k läst
·
Globetrot
Globetrot: ...det ni bör fundera på är ju, hur ser reten ut? Om det nu var fel där? Regelavtånd, appliceringen av tätskikt mm? Detta badrum är ju, trots det urbota idioti formuleringen "av försäkringsbolag fackman" ett badrum som är felbyggt utan papper. Beroenfåde på vad ni tycker om huset och prislapp skulle jag pruta ca 100,000kr för detta. Ett nytt badrum kostar 150,000-300,000kr ink allt,
7 svar · 3,1k läst
E
elisa_82: nej jag kollade också men ej hittat hittade den här sida www.lightinthebox.com/sv/multifunktions-massing-dra-ut-spray-badrum-sink-kran_p897001.html dem var bra priser med men vet inte om dem håller ??
10 svar · 11,1k läst
·
W
Wai Wong: Oj, detta ser komplicerat ut. Jag får undersöka saken närmare. Får återkomma med lite fler bilder imorgon
7 svar · 7,0k läst
·
Globetrot
Globetrot: Hej, Tack, ja det ser godkänt ut. Bra. Konstigt att det är ok med rollat på övervåning i trähus...men ok.
2 svar · 1,1k läst
Stefan N
Stefan N: Kolla på detta kanske? http://www.decomaterial.se/web/produkter/perfectino-tadelakt-pro/
2 svar · 1,0k läst
·
GoForIt
GoForIt: Jag kan inte det i detalj, men kan tänka mig att det exempelvis rör programmering av nattsänkning och liknande.
3 svar · 1,1k läst
Krilleman
Krilleman: 1 - Ja, det går. Men jag vet ej om det klassas som korrekt. 2 - Den verkar inte finnas i någon webbutik. Men gå in hos din lokala VVS-firma så tar dom hem den till dig till dagen efter. Slut på lager hos Dahl och Onninen, men Ahlsell har den i Hallsberg (centrallagret) och på hylla i vissa butiker. Dock inte i Norrköping eller Linköping. Grundpriset är 294:- plus moms i Ahlsells katalog,
1 svar · 2,5k läst
H
hempularen: Någonting i stil med den här: http://www.bygghemma.se/inomhus/badrum/blandare/sargblandare/badkarsblandare-mora-mega-3-halsblandare/p-371386 Men som sagt det innebär troligen att kanten/sargen måste göras om. Annars finns det en massa liknande blandare från olika tillverkare.
5 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.