Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Om det är en lägenhet byggd 2010 lär det med största sannolikhet handla om stålreglar.
i mitt fall, är det bra eller dåligt? :)

phattrance skrev:
i mitt fall, är det bra eller dåligt? :)
Träreglar är väl att föredra, men stål funkar väl också. Ditt problem är väl dock att du kanske inte ens har någon regel alls där du skall skruva upp duschväggen.

vectrex skrev:
Träreglar är väl att föredra, men stål funkar väl också. Ditt problem är väl dock att du kanske inte ens har någon regel alls där du skall skruva upp duschväggen.
Aj då :/

Vad har man för alternativ annars då? Jag kan väl inte vara den enda i världen som har detta problem.
Hur har man annars löst det med duschväggar?

phattrance skrev:
Aj då :/

Vad har man för alternativ annars då? Jag kan väl inte vara den enda i världen som har detta problem.
Hur har man annars löst det med duschväggar?
Läser du inte vad jag skriver?

Man förbereder naturligtvis för duschväggar när man bygger badrummet, det är ju inte så att folk byter sånt titt som tätt.

• Gilla
Sister ray
  • Laddar…
Enligt dagens regler skall det finnas regel eller 15 mm plyfa bakom alla skruvade infästningar. Det är inte tillåtet med plugg i skivmaterial i våtrum.
När jag monterar duschväggar i äldre badrum, brukar jag lägga en sträng silikon bakom väggprofilen + medföljande skruv och plugg. Ingen har ringt och sagt att de har ramlat ner ännu iaf.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.