Badkaret har spruckit, det är av plast. Redan misslyckats med någon vit salva. Funderar på att använda vit silikon att täta med. Men det blir nog inte så bra, silikon har ingen blank yta som badkaret har. Kan man köpa någon sorts blank kantlist av emalj/plast eller liknande för att sätta för sidorna? Jag vill undvika att det ser hafsigt ut vid framtida försäljning. Vill väldigt gärna undvika att köpa ett nytt också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 520 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 520 inlägg
Det är ingen idé att lägga massa energi på det där, ut med skiten bara, det är förbrukat
[Edit]
Oj, ser ut att vara ett lite mer påkostat badkar såg jag nu, trodde det var ett vanligt standardbadkar. Då kan det kanske vara värt att laga.
[Edit]
Oj, ser ut att vara ett lite mer påkostat badkar såg jag nu, trodde det var ett vanligt standardbadkar. Då kan det kanske vara värt att laga.
Redigerat:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
hur har sprickan blivit till är det synligt från baksidan?
ja, det är ett dyrt badkar från bauhaus. 25000 för 3 år sedan...
Det var en person som satte sig på kanten i februari i år och sen sprack det. Sedan dess har vi funderat på hur vi ska lösa det men inte kommit på något bra.
Nej, det är inte synligt från baksidan.
Kan försäkringen täcka sånt här?
Har du lyssnat med Bauhaus? Borde ligga i deras intresse!!!Robin Granholm skrev:
Ett tips är att laga i med Gelcoat som man använder till båtskrov. Det är vitt, blankt och bör göra skadan svår att upptäcka så länge det inte blir för stor nyansskillnad.
http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Polyester-och-Epoxi/Gelcoat-2000017193/
http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Polyester-och-Epoxi/Gelcoat-2000017193/
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
gelcoat funkar nog bra limma lite armering på baksidan innan som stöd
Klicka här för att svara