Man har precis avslutat badrummet och jag kan nu se vissa ställen där plattorna är markant sneda.
Det syns pga. skuggningen och om man följer fogen från överliggande t.ex.
Mitt dilemma;
Kan det påverka vid försäljning och värdering?
Ska jag säga något så är det ju nu, menar jag. Även om det blir ett helvete att justera?
Vissa av dessa kommer inte att synas pga. badkar och tvättställ etc.
Men på ett ställe Bild 2 och 3 så kommer det fortsatt att synas för där står inget iför idag.
Hjälp? Vad hade ni gjort.
Och VAD kan man övht göra?
Det syns pga. skuggningen och om man följer fogen från överliggande t.ex.
Mitt dilemma;
Kan det påverka vid försäljning och värdering?
Ska jag säga något så är det ju nu, menar jag. Även om det blir ett helvete att justera?
Vissa av dessa kommer inte att synas pga. badkar och tvättställ etc.
Men på ett ställe Bild 2 och 3 så kommer det fortsatt att synas för där står inget iför idag.
Hjälp? Vad hade ni gjort.
Och VAD kan man övht göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Det faller nog inom ramarna för vad som är normalt skulle jag tro, ingen kommer riva hela ditt badrum för det där och knacka loss ett par plattor för en sån sak känns vansinnigt med tanke på risken för skador på tätskikt, tror inte heller det påverkar försäljningen öht.
det finns riktlinjer för hur stora fogsprång man kan förväntas godta, titta i Besiktningsmannaboken och BBV.
Det går att byta enstaka kakelplattor utan att skada tätskiktet om man vet vad man sysslar med. Å andra sidan, om man vet det så ser man till att det blir bra från början
Självklart ska du reklamera om du inte är nöjd, se till att ha all kommunikation med firman i skrift eller på annat vis dokumenterad i händelse av framtida tvist.
Det går att byta enstaka kakelplattor utan att skada tätskiktet om man vet vad man sysslar med. Å andra sidan, om man vet det så ser man till att det blir bra från början
Självklart ska du reklamera om du inte är nöjd, se till att ha all kommunikation med firman i skrift eller på annat vis dokumenterad i händelse av framtida tvist.
Redigerat:
Tack för era svar! Snabba ryck, jag gillar det här forumet! 
Jag försökte lekmans-mäta lite här och första bilden är klart större än tillåtet, å andra sidan den jag kanske bryr mig minst om då den skyms av skåp.
BIld 2 och 3 var knappt märkbart mer än tillåtet.
Men jag känner att jag släpper detta för nu då.
Jag försökte lekmans-mäta lite här och första bilden är klart större än tillåtet, å andra sidan den jag kanske bryr mig minst om då den skyms av skåp.
BIld 2 och 3 var knappt märkbart mer än tillåtet.
Men jag känner att jag släpper detta för nu då.
Redigerat:
Det är 30x60 cm rektifierade plattor, alltså vattenskurna plattor, därav dom skarpa kanterna. Dessa plattor kräver en 100% plan vägg och sätts med fördel med ett kilsystem som ger ett 100% slutresultat, därav kostar sättningen av dess plattor en hel del mer än "vanliga" plattor.
https://www.youtube.com/results?search_query=tile+levellers
https://www.youtube.com/results?search_query=tile+levellers
Jag bytte enstaka plattor som spruckit. (Satt längst ner och överlappade våtrumsmatta, vilket innebar att de inte hade "stöd" underifrån och lätt sprack.) Gick tillväga ytterst försiktigt.MattiasT skrev:
Hur som helst var det inget som försäkringsbolaget gillade. De bytte allt, och då menar jag allt.
Tyvärr ganska dyra men alla välsorterade kakelbutiker har sådan system, till och med Biltema har börjat med en budgetvariant:Roland112 skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tillbehor/Nivadistansset-for-klinkerlaggning-2000035909/
Såg ju rätt ojämnt ut, betalar man dyrt ( vilket det säkert var med material och arbete) så ska det ju bli perfekt tycker jag
Ska själv sätta 20x40 blank vit, vad är det för kulör på den där fogen ? såg ju annars fint ut
Klicka här för att svara