Renoverar och ska nu flytta golvbrunnen. Behöver bara lite input kring hur jag funderar på att riva befintligt spångolv. Vad jag läst mig till verkar mina tankar hålla, åtminstone i teorin. :)

Golvbrunnen kommer att flyttas från ena hörnet av rummet till ett annat. Min undran är om det är tillräckligt att endast såga upp golvet längs den streckade linjen i bilden, lyfta ur den gamla delen av golvet, skruva på nya reglar på takstolarna, sätta nya brunnen på plats och att därefter fälla in nya golvskivor som skarvar mot de gamla?

Får man göra en sådan skarv där varken not eller spont möts med golvskivor?

Noterar nu att jag fick med två bifogade filer av misstag, det är den undre som gäller, den med en hel streckad ruta :)

/Kim

• flyttagolvbrunn.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • flyttagolvbrunn.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
T
Ja, allt är möjligt men varför inte göra det ordentligt istället så jobbigt är det inte och kostnadsskillnaden är försumbar.

• Gilla
Nils82
  • Laddar…
Om du lägger en skarvbit under skarven och limskruvar så blir det starkare och styvare än enkelskiva.

Protte

Tack för era svar!
Det kanske är smidigast att byta hela golvet, som ni säger. Blir även ett bra tillfälle att lära känna huset mer och se vad det finns för något övrigt mysigt under badrummets 40 år gamla spångolv :)

/Kim

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.