F
FUOL: [citat] Hur ser man det? Nu ligger det klinker på. Bilden är från i vintras.
15 svar · 3,0k läst
·
arneri68
arneri68: Om hela badrummet får tätskskikt från golv till tak lär det inte behövas någon vanlig ångspärr. Ångspärren brukar sitta mellan reglar och gipsskivor som du säger. Med spärrskikt på andra sidan gipset är det oventilerat.
7 svar · 5,5k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Tänk själv vad gôtt det vore om duschvattnet kom uppifrån, som en ljummen regnskur om sommaren :) [bild]
1 svar · 2,4k läst
·
Globetrot
Globetrot: [citat] Ja, därav mitt tips om att informera i skrift. ��
6 svar · 1,6k läst
C
ccf: Tack! Jag läste om någon som även använt silikon i skarvar så det tänkte jag köra i hörnen och hyllhålen. Ovanpå tänkte jag ta en skiva från Superfront som är 8 mm lackad mdf. Handfatet är ett som står ovanpå, dvs inte infällt vilket gör att jag hoppas att det kommer att bli lite mindre vattenbelastning än med ett infällt handfat. Kan man behandla den lackade mdf:en med något
2 svar · 5,1k läst
Marre666
Marre666: Om det nu är så att du verkar riskera att utsätta dig för detta dagligdags så är det ju en annan femma, men det kunde ju du nämt innan! Hantverkare som jobbar i dessa miljöer dagligen måste såklart ha ett annat förhållningssätt! Men det tror jag dom flesta här faktiskt fattar!
19 svar · 25,0k läst
G
gaidin: Köp teak på Biltema och gör en egen skiva, det är inte så krångligt, jag har själv gjort det till min båt. Nåtad teak är ju riktigt snyggt! De lister som Biltema har är färdigfrästa för nåtning.
5 svar · 7,0k läst
Globetrot
Globetrot: För att få nått i livet krävs engagemang :-) (hehe)....
6 svar · 2,6k läst
O
oceanis: Men 160 mm är väl yttermåttet på huven. Tätskiktet kommer väl under huven mot flänsen och uppstickande del och där bör det väl vara typ ca 140 mm.
9 svar · 1,7k läst
A
andersmc: Plastmatta är bättre och billigare. Det givna valet för en sommarstuga. Det är inte bara ytskiktet som blir billigare, också underarbetet kan vara mycket enklare.
9 svar · 1,6k läst
X
xyle: En nackdel till som jag kan komma på med flyttspackel direkt på golvvärmen är ju att spåren är ju lite större för att det ska kunna expandera och det försvinner ju helt när det kommer flytspackel emellan?
3 svar · 4,5k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jo det är nog tyvärr så :/
26 svar · 4,5k läst
·
H
hempularen: Jag har också använt rakblad, enklast med en rakbladdskrapa av samma typ som används till rengöring av keramikhällar. Sedan kan man få bort det sista om man gnuggar med en trasa med T-sprit.
3 svar · 14,7k läst
F
FRS05: http://www.bygghemma.se/inomhus/badrum/duschar/duschkabin/duschkabin-bathlife-ideal-90x90-rund/p-403916 Är det något som behövs köpas med eller brukar rörkrökare ha det? Dålig koll om det är "r3/4 blandaranslutning" eller inte till mitt befintliga system.
0 svar · 3,5k läst
Jonatan79
Jonatan79: Det går att skära bort och lägga dit ny silikon, det klarar du själv. Tyvärr borde dom lagt fog där ist så hade du sluppit onödigt jobb :(
4 svar · 5,2k läst
·
Stringfellow Hawke
Stringfellow Hawke: Eller så skiter man i det om man verkligen vill ha den blandaren och sätter den ändå. Säker vatten är inte svensk lag.
11 svar · 9,5k läst
·
S
StockholmBo: Jag kan varmt rekommendera Ash Bygg & Badrum. Jag och min sambo anlitade dem för ett par veckor sedan och de har precis avslutat sin renovering av våra två badrum. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och de problem som dök upp under projektets gång, samt ändringar och korrigeringar vi önskade under denna tid, hanterade de och löste på ett bra sätt. Vi tog in många offerter innan
2 svar · 2,1k läst
arneri68
arneri68: [citat] På de bilder du visar ser det ut som plattorna är olika stora. De ser även ut att ibland vara höger eller vänsterlinjerade.
7 svar · 1,6k läst
·
messijah
messijah: Tjenare! Som rubriken lyder så är jag ute efter ben till ett Hafa Eden 1200. SKa renovera badrummet och tjejen vill gärna ha ett Hafa Eden 1200 men snickraren som ska renovera sa att vi helst bör köra kommoder med ben då det kan bli för tungt för väggen annars. Har googlat efter och frågat efter ben till Hafa Eden men utan resultat. Finns det några andra stilrena ben som ni kan
0 svar · 894 läst
L
lazy rick: [citat] Tack för länken! Ska kolla över det där med sambon :)
4 svar · 1,2k läst
·
Globetrot
Globetrot: 80 skulle jag tycka var ok. Det finns duschkabiner i måtter 90x70 som är helt ok att dushcha i.
6 svar · 879 läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] [citat] Och finns det damm i maskinen så gäller inte garantin heller ... :D
22 svar · 14,4k läst
P
Pierre_r: Glömde bort denna tråden lite. Har bestämt mig för att sätta in golvvärme i bägge badrummen annars så kommer jag garanterat att ångra mig efteråt att jag inte gjorde det. Går det att koppla in en timer till värmegolven så att man kan välja om man vill ha golvet varmt eller kallt när man kommer hem från jobbet? På vintern så hade det ju varit skönt att komma hem till ett varmt
3 svar · 1,7k läst
Globetrot
Globetrot: De flesta badrumsmöbler är ju i trä, så kolla på Bahuhaus eller Ikea är mitt tips. Då han du ev köpa hyllpan i massiv trä, såg aoch måla. Infäsningen skall ju göra si regel om man följer branchreglerna till punk toch pricka, men de tär nog sällan det görs. De flsta sätter OSB eller plyfa som stöd.
1 svar · 1,3k läst
O
Odjuret: [citat] Du får hälsa honom! (han är saknad (NOT) ) :D
7 svar · 1,9k läst
·
B
Bigfoot: Tack, då behöver jag inte fundera på det.
2 svar · 812 läst
Krilleman
Krilleman: Ett förtydligande är ju att det är inte brunnen som är luktstoppad. Utan själva brunnen monterar du en vanlig JAFO/Purus och sen byter du ut vattenlåset till ett som är för detta luktstoppande ändamål. Och här är purus variant på luktstoppat vattenlås: http://www.purus.se/produkter/produkt/nood-plast/ Förslag på brunnar:
3 svar · 4,8k läst
M
myrstack: För att minska risken för sprickor och vibrationer skulle jag helt klart köra diamantklingan på en Dreml
8 svar · 8,0k läst
H
hempularen: Anmäla, ja. Men du kan nog inte räkna med ngn. ersättning, mer än möjligen att han kommer ut och kopplar in den (fel igen...). Du kan anmäla till elsäkerhetsverket, som kommer att starta ett tillsynsärende. Det kan i extrema fall resultera i att de åker ut och gör stickprov på installationer som firman gjort. Men jag tror inte att de någonsin dragit en en behörighet, även om de har
1 svar · 1,6k läst
smiler
smiler: [citat] Trippelsuck!!!
6 svar · 8,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.