34 654 läst ·
28 svar
35k läst
28 svar
Badrum med plastmatta, hur kan jag göra?
hmm intressant. Men på vilket sätt skiljer de sig mot att sätta vanligt tätskikt på golvet?
Menar du att genom att svetsa samman en ny matta med mattan på väggen så har jag ett korrekt tätskikt som jag sedan kan sätta klinkers på?
Är våtrumsmatta godkänd att sätta klinkers på?
Menar du att genom att svetsa samman en ny matta med mattan på väggen så har jag ett korrekt tätskikt som jag sedan kan sätta klinkers på?
Är våtrumsmatta godkänd att sätta klinkers på?
Inte alla så kolla det specifikt med mattläggaren i såfall. Sen kan man ju alltid fundera på om den väggmattan som förvisso kanske är OK idag är lika bra om säg 10-15 år? Då är den ju sannolikt väldigt gammal, medans golvet fortfarande är bra....Rolle85 skrev:
Det är det där som är dilemmat med att renovera delvis
Nu har jag fått en offert på detta. Det hela handlar om att sätta en våtrumsmatta från Tarkett (dvs inte lägga klinkers).
För att byta golvmattan plus brunnsbyte vill hantverkaren ha ca 17500kr varav material står för ca 11000kr. Deta är med rot draget.
Badrumsgolvet är ca 6,8m2.
Vad säger ni om detta? Spontant tycker jag det är mycket?
För att byta golvmattan plus brunnsbyte vill hantverkaren ha ca 17500kr varav material står för ca 11000kr. Deta är med rot draget.
Badrumsgolvet är ca 6,8m2.
Vad säger ni om detta? Spontant tycker jag det är mycket?
Klicka här för att svara