Hej, skriver nu mitt första inlägg men har följt er rätt länge. Fantastiskt vad mycket kunskap det finns här!
Äger ett hus från 47, som jag brukar säga är byggt på småplank, spån och spik:)
Håller på att renovera badrummet och har nu kommit till att golvet ska läggas. Har lagt i extra golvreglar så det är ca cc30, sen ska det på med skivor, elektrisk golvvärme, flytspackel och klinker.
Vad jag går bet på är att lista ut vilka golvskivor jag ska välja, kan någon vänlig själ berätta vad som ska användas!

T
Som sagt, vanlig 22 mm golvspånskiva, glöm inte armeringsnät som du skruvar fast i golvspånskivan sedan kan du enkelt fästa fast golvvärmeslingan med små ministripes i armeringsnätet.

Tack för snabbt och enkelt svar! Och det följer gvks regler?

T
Dunderhake skrev:
Tack för snabbt och enkelt svar! Och det följer gvks regler?
Nej och ja, GVK är golv/mattläggarnas regelverk men eftersom du ska ha klinker så är det BKR (Byggkeramikrådet -plattsättarnas regelverk) som gäller i ditt fall.

har för mig jag läst att dom slog i hop allt till ett regelverk?

en fråga till, får jag skruva skivan eller bara limmas?

T
Dunderhake skrev:
har för mig jag läst att dom slog i hop allt till ett regelverk?

en fråga till, får jag skruva skivan eller bara limmas?
Du ska gör båda sakerna, limma både på reglar och mellan skarvar på spånskivorna när dom sätts samman. Sedan skruvar du också naturligtvis.

har ju läst gvk och där står det att det inte får skruvas.

tack för hjälpen, jag kommer säkerligen fråga fler gånger:)

T
Dunderhake skrev:
har ju läst gvk och där står det att det inte får skruvas.

tack för hjälpen, jag kommer säkerligen fråga fler gånger:)
Jaså? Måste vara någon gammal kvarleva som lever kvar då skruvhuvuden kunde synas genom plastmattan eftersom man inte använde flytspackel i samma mån som idag. Idag är det ju ett ickeproblem då flytspacklet täcker skruvarna.........

Och dessutom är det ju BKR du ska läsa:rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.