Hej,

Vi har en lite toalett i källaren som endast är målad med silikatfärg, såhär ser det ut :

g9CqI9m.jpg
http://i.imgur.com/g9CqI9m.jpg

0d2fsfx.jpg
http://i.imgur.com/0d2fsfx.jpg

Problemet är att det stänker gärna lite när man tvättar sig och i vissa fall kan det innebära att väggen blir smutsig. Silikatad puts är inte lätt att torka ren, det är en sak som är säker.

Min tanke har varit att kakla med överbliven kakel(Biselado(10x20)) under spegeln, kanske även flytta upp spegel en aning så man får in 3 rader.

Det finns dock ett par problem.

Som man kan se så är vasken inte rak i sin överkant vilket innebär att jag troligen får såga ut kakeln för "hålet". Byter vi sedan till ett vanligt vägghängt tvättställ så får man såfall slå bort denna kakelbit. Är det en okay lösning eller bör man sätta något annat där?

Det andra problemet är att vasken sitter ca 20 cm från vänster vägg men tyvärr blir det lätt att även denna vägg blir nerstänkt, det brukar dock vara något längre ner på väggen. Att kakla hela denna väggen känns mindre snyggt? Och att bara kakla 3 rader runt och ut på denna väggen också ser troligen också konstigt ut?

Hur hade ni gjort?

Jag hade nog satt en liten bänkskiva till vänster om handfatet och kaklat hörnet.

• Gilla
snowjim och 1 till
  • Laddar…
Jag hade tagit bort tvättkommoden tillfälligt och kaklat bak väggen och sidoväggen halvt upp.

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Bra förslag båda två, ska ta en funderare.

Tack!

Jag hade skaffat ny kommod och underskåp som går hela vägen in till väggen då de idag bara blir döutrymme på 20cm som ändå inte går att använda. Sen hade jag kaklat längsmed och bakom kommoden.

Jag hade sågat ut och sillikonat mellan handfat och kakel.

Och jag hade bytt handfat till ett som har blandaren i mitten och kaklat bakom :)

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
Jag hade nog bytt till ett hörntvättställ och kaklat i hörnet.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.