O
oskee: Tack då förstår jag hur du menar. Det låter klokt att göra så.
7 svar · 7,4k läst
·
O
oskee: Precis samma som jag har stampad jord :p Hur menar du menar du, tänkte ha 90 duschdörrar i hörnet, ska man ha tätskikt under hela det området och runt brunnen? Eller endast 0.5m ut ifrån väggen? Samt endast 1m ytterligare utanför väggen där dörrarna är monterade? Litet badrum så blir ganska stor del som kommer att täckas då.
13 svar · 3,4k läst
·
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Beror av bilden att döma på dåligt underarbete innan sättning och/eller för stor fixkam
19 svar · 2,7k läst
·
Peter2400
Peter2400: Om du gör rent hörnet och jämnar till med en övermålningsbar fogmassa före du målar så kan det nog bli bra. Tec7 är bra till det mesta.
2 svar · 1,0k läst
J
Jörgen Ö: [citat] Ett par timmar?? Då får man gnugga bra Nä, men 15 - 20 min räcker!
5 svar · 17,7k läst
B
Byggvargen: Opps jag gjorde det igen, skrev i en gammal tråd Sorry
27 svar · 6,4k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Byggplast kan man använda i tak på badrum. Om du inte rör väggarna försök fästa så bra som möjligt där vägg möter tak så du inte får upp fukt i taket.
1 svar · 624 läst
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Det krävs faktiskt mera av "yrkesfolket" då man lägger en plastmatta. Min lades av ett riktigt proffs (det fanns sådana) för 34 år sedan. Lika fin och snygg och lättstädad än idag! Klinkergolv i badrum/toa - aldrig. Nu är klinker-, kakelvägg vid bänkskivan i köket oxå helt ute. Skall var hela skivor i kopparplåt eller skiffer. De' du Svensson.
103 svar · 22,9k läst
·
F
f91jsw: Har för mig att Kiiltos tätskiktssystem är ett av få som klarar en förhöjd fukthalt i den underliggande betongplattan, så även det talar kanske för det systemet.
4 svar · 1,8k läst
J
JacquesHenrik: Tack ghoti !!! Vi sitter just nu i ingemansland och är tack och lov inte de som privat har gjort en beställning därifrån i Finland! Vi har alltså totalentreprenad, där Byggaren anlitat en rörläggarfirma för montering av inredningen, och rörläggaren har köpt inredningen från sin grossist, som köpt den av Temal... För mig verkar det dock som att Temal har noll koll på sin
2 svar · 3,9k läst
T
tank77: [citat] Ja, tex Sopro FUF!
3 svar · 3,6k läst
·
Bernieberg
Bernieberg: Hmm, det har jag inte sett men det kanske står i någon produktbeskrivning. Jaja, bra att det går att lösa skapligt enkelt i alla fall. https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_213_1881889.pdf
16 svar · 4,1k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Höganäs tror jag
4 svar · 2,5k läst
T
trendig: Idag ca 5-6 m2 med badkar, vattenburen handdukstork, wc och kommod och takhöjd 3,30. Allt kaklat/ klinkat. Ska rivas ut våtrumssäkras, sänkas tak till 2,80, med spottar ock kaklas till 2,40. Ny Toa, kommod med vask och armatur. duschvägg i frosta glas Golvvärme, klinkers ( 60x60 cm ) och ny handdukstork.. Arbetet innebär naturligtvis av golv. Arbetet skall utföras tillsammans med
0 svar · 608 läst
T
Trollskidan: Ja verkar ju va så Mycket material som är billigare Jämför dess! Köpte i våras samma levrantör som på på optimera lokalt https://www.byggmax.se/virke/innerpanel/v%C3%A4ggpanel/v%C3%A4ggpanel-p%C3%A4rlspont-bomull-p1023 https://coop.no/sortiment/obs-bygg/bygningsplater/smartpanel/deco-panel-mdf-veggp-easy-skygge-b-6?variantCode=348544
7 svar · 2,0k läst
L
least: Ingenting alls. Då missförstod jag TS fullständigt. Trodde han var orolig för en fuktskada på grund av pölen då han skriver "Vad är livslängden för ett omgjort badrum/tätskikt och hur mkt täcker försäkringsbolagen vid en eventuell vattenskada under ovanstående förutsättningar?"
7 svar · 4,6k läst
·
R
ruttger68: Tänkte inte på det.klinkers på klinkers borde väll funka.men såg att bastuväggarna går ner till gamla plattan .man ser matans uppvik i väggarna så då borde väll gjutningen vara typ 80-90 mm men då blir det problem om jag skall riva väggarna med hål till befintliga platta tänker jag.
2 svar · 1,3k läst
R
RobertEdward: [citat] [citat] Tack för svaren. Jag överväger att få till en förbesiktning av badrummet innan slutbesiktning så dom får mer tid på sig att göra om vid eventuellt ej godkänd besiktning. Dock svårt med enbart bilder. Vi får se kan uppdatera här när det är gjort.
5 svar · 3,6k läst
·
C
CatarinaM: Hej, Har ett gammalt timmerhus som har flyttats och som därför räknas som nybyggnation. Ska nu till med badrummen. I det större badrummet ska jag ha en bastu i hörnet mot två ytterväggar och en dusch bredvid (mot ytterväggen och innerväggen mot köket) Bastuaggregatet blir tyvärr ett elaggregat. Väggarna är reglade och ska sprutas med cellulosaisolering efter att OSB:n har satts upp.
0 svar · 1,5k läst
T
henke_benke: [citat] jag har bara citerat text från ardex
9 svar · 5,0k läst
·
P
Peter_K: Bara som info så är det inte den skivan som Bauhaus har i sortimentet. Var själv där och köpte men skivorna är stämplade med P6 och artikelnumret som står på skivan är en P6 skiva enligt Forestias webbplats. Köpte dem ändå då P5 skivor verkar helt omöjliga att få tag på. Får vara noggrann med primer.
2 svar · 1,3k läst
MmeMim
MmeMim: @Dracula Jag undrar vad du valde och om du blev nöjd?
5 svar · 1,1k läst
AXS
AXS: Överfyll hålet med silikon, skär sedan av jäms med kakelplattan med ett rakblad. Är kaklet vitt kommer det inte synas alls.
1 svar · 1,5k läst
P
patrik@norrbin.se: Stort tack!
3 svar · 23,1k läst
·
Himmelsfararen
Himmelsfararen: [citat] Tack för svar, bara 15,2, kan ju kapa men letar vidare..
3 svar · 7,7k läst
·
H
hjalle74: Så förstår jag också, att vilket avlopp som helst kan gå genom golv men ej nära bad eller dusch, antar att minst 1m ifrån borde vara ok...
10 svar · 3,0k läst
·
M
munge: Nu blev det rör bakom toaletten, så vattnet kommer den vägen. Det finns dock ett hål på vardera sidan om man vill ställa den dikt mot väggen.
4 svar · 7,3k läst
B
Björn KH: Tack alla för Era bidrag i tråden! Vi löste problemet genom att sätta duscharna på högsta tryck och med högsta värme under nästan 30 minuters tid, så nu är det inga problem med att vattnet rinner långsamt ner i duschbrunnarna.
7 svar · 5,7k läst
tommib
tommib: Hmmm... jag funderar lite på hur det blir där egentligen med ångspärren. I ett våtrum ska du ha tätskikt, så det blir två vattentäta lager. Det är något man bör undvika då fukt som fastnar mellan dem blir kvar där. Jag har inget bra svar på just det problemet. Någon annan kanske vet?
7 svar · 5,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.