Jag tror att instruktionen ifråga skall tokas som att 130mm ramen bara passar till brunnar med dem diametern osv. Titta på monteringsanvisningen. Det vanliga är att klinkerramar skall sättas i fix runt hela kanten. Men OM denna ram på något sätt skall häktas fast eller liknande i en Pursubrunn. Då kan det ju vara rätt viktigt att det är rätt brunn. Men om den som vanligt skall sitta i fix, så kan det ju inte spela någon roll, vilken brunn som sitter under. Det enda är väl om vattenlåsinsatsen är för stor så att den inte går att få upp.

Det brukar för övrigt vara viktigt med fix runt hela klinkerramen. Det var en medlem här för ett par år sedan som råkade ut för att plåtkanten på ramen skar igenom tätskiktet för att det saknades fix under kanten.

Den sätts i fix. Vi har en sådan i vårt badrum. Jag kan dock inte säga något om ifall jafos vattenlåsinsats går igenom hålet men jag upplever att det är rätt gott om plats för vattenlåsinsatsen i Purus 150 mm brunn.

MrPlow
Hur gick det?

Funkar den bra?

Blev det snyggt?

MrPlow skrev:
Hur gick det?

Funkar den bra?

Blev det snyggt?
Jag blev nöjd. Roligare än vanlig brunn. Och billiht
En duschbrunn inbyggd i grå klinkergolv, med synlig metallram och ett skimmer av vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MrPlow
  • Laddar…
MrPlow
Vi har beställt en nu med!

B
MrPlow MrPlow skrev:
Vi har beställt en nu med!
Måste fråga vad ni tycker om den här silen. Jag funderar också på att köpa en men är lite söker på hur det känns att gå på den. Det ser ut att bli en ganska bra kant/springa där vattnet ska rinna ner? Upplever ni inte det störande när brunnen sitter mitt i duschen?

Mvh Carl

Tycker det är ett bra budget alternativ. Vet inte vad väggnära brunnar och silar kostar idag men då var de ganska dyra. Silen livar med golvet och känns inget. Har för mig att den kosta runt 3-500kr.

B carlkarlin skrev:
Måste fråga vad ni tycker om den här silen. Jag funderar också på att köpa en men är lite söker på hur det känns att gå på den. Det ser ut att bli en ganska bra kant/springa där vattnet ska rinna ner? Upplever ni inte det störande när brunnen sitter mitt i duschen?

Mvh Carl

• Duschhörna med mörka kakelplattor och två inbyggda väggnischer, dubbla duschset och golvbrunnar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.