J
JacquesHenrik: [citat] Och säg den glädje som varar beständigt...! Idag kopplade elektriker in allt, med belysning, evakueringsfläkt och spegelskåpet som har belysning uppe och nertill, knackade på och undrade om vi hade beställt ett tillval? Då jag var oförstående visade han mig att spegelbelysningen efter några minuter tänd gav en ganska hyfsad disco-belysning med flashande ljus ca 15 gånger,
35 svar · 5,3k läst
·
A
henke_benke: bilder eller länk till fixturen
1 svar · 1,0k läst
Ljus
Ljus: Jo tyvärr är det så att de flesta elinstallationsföretag inte befattar sig med golvvärme som någon annan förlagt. Detta borde byggaren känna till och agerat efter. När en installatör förlägger golvvärme mäts och dokumenteras slingan dels innan den läggs ut, oftast även efter utläggning. Därefter mäts och dokumenteras slingan efter spackling samt slutligen vid inkoppling.
3 svar · 659 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Nej tyvärr, det är för svårt att se på en liten "mobilbild". [citat] Du menar alltså att duschen är alldeles intill fönster- eller dörrsmygen som man ser på bilden? I så fall håller jag med om att både bårdskarven och duschen är illa placerad.
21 svar · 7,0k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Om jag haft obegränsat med pengar
1 svar · 449 läst
J
Jörgen Ö: Nej det behövs inte om du använder luxskivor, men annars kan du ju täta om du vill.... Dock är risken för några skador på dom ställena väldigt små...
3 svar · 788 läst
R
Ragganof: Ta det billigste
1 svar · 1,9k läst
fia_mstd
fia_mstd: Tack!
7 svar · 1,6k läst
·
B
Brympe: Är detta system tillämpbart i badrum? https://www.uponor.se/vvs/produkter/golvvarme/hep-golvvarmeplat + 22mm spån och plastmatta
1 svar · 4,2k läst
A
andersda: Tillskillnad från andra installationer man sett här så ser det ju tätt ut iallafall. Frågan är hur stort jobb det vore att förlänga eller flytta rören men det är svårt att gissa utan att veta mer förutsättningar.
7 svar · 3,4k läst
·
P
Anonymiserad 154842: Jag har fortsatt rita mission impossible att få ett snyggt badrum alla tips mottages gärna för att optimera ytan få det snyggt/funktionellt och användbart gärna tips på produkter också Bild höger -Ursprungsbadrummet med mått och avlopp Bild vänster -Hörndusch 79x79cm, dörrarna slår nog i in med dusch där och det blir nog trångduschat (har inte ens tittat om det finns dörrar i dom
3 svar · 1,5k läst
J
JohanFrick: Sugru är coolt! https://sugru.com/home-diy/how-to-create-bathroom-shelves-without-drilling
7 svar · 3,0k läst
·
M
Martin Lj: Nja det är i en gäststuga (attefallshus) som det är tänkt att en framtida hyresgäst ska nyttja så tvättmöjlighet måste finnas. Annars måste hyresgästen knata upp till vår tvättstuga och det undviker jag helst.
3 svar · 2,8k läst
Anna_H
Anna_H: Inte särskilt snyggt, men svår platta att foga snyggt i en smyg.
10 svar · 3,6k läst
·
F
fander28@telia.com: Jag har en demonterad Quickboxnippel, tror kan illustrera frågan väl. Se bif bild. [bild]
1 svar · 1,6k läst
·
H
henke_benke: [citat] skulle bara göra på golvet då
5 svar · 688 läst
M
henke_benke: [citat] MmeMim. gör absolut ej som Lars48 golv
70 svar · 8,6k läst
·
nino
nino: Vanliga väggar där brukar jag köra cc 450 om det inte är väldigt enkelt att få in 120cm gips då blir det cc600 I badrum nästan alltid cc300
14 svar · 3,0k läst
L
Liteavvarje: [citat] Då blir till att försöka hitta något med en del med sig , men troligtvis finns det inte reservdelar , utan måste bli en ny , ta med glas och ring , prova på plats om det går att sätta dit delarna . Den konstruktionen har jag för mig sitter i Swedbergs badrumsskåp och några andra fabrikat
3 svar · 667 läst
·
Manj0
Manj0: [citat] Ja jag trodde 1948 för då byggdes huset men senare läste vi i husets planskisser att det först installerats toalett på 60 talet. därför blev det tyvärr fel med datumen...
7 svar · 2,7k läst
Oldboy
Oldboy: Man vill ju tro att det finns en mening med det mesta, även om så ofta inte är fallet. Träullit är ju fukttåligt, men det är ju murade väggar också, så det känns inte helt meningsfullt. Träullit har en viss isolerande förmåga, men jag tvivlar på att den är bättre än lättbetong, så det känns inte heller meningsfullt. För det tredje så är träullit ljuddämpande, men om ytan
4 svar · 2,4k läst
L
Liteavvarje: [citat] Ja bra tänka hur du ska få det i våg allt , en del förarbeten
34 svar · 3,4k läst
·
Krilleman
Krilleman: https://www.vvsobygg.se/arrow-glider-for-duschstang-3440.html Nu finns det visst en länk där TS faktiskt får handla denna produkt utan konto. Billig var den också.
14 svar · 3,2k läst
·
A
Allmänobildad: Kolla efter fogförsegling. Används den rätt så missfärgas inte fogen.
1 svar · 2,4k läst
L
Leif i Skåne: Detta var uppe i en annan tråd i dag. https://www.byggahus.se/forum/threads/en-smula-paranoid-gaellande-foertidigt-paslagen-golvvaerme.306648/ Se inlägg #3 Har du elektrisk golvvärme så finns det i vissa (dom bra) program för torkning! 5.3.5 Menu 5: Första uppvärmning Denna funktion kan användas för gradvis uppvärmning av nya avjämningsskikt.
3 svar · 3,6k läst
L
Leif i Skåne: [citat] Nu råkar det vara samma skrift på 37 sidor men ingen orkar att läsa hela, iallafall inte sidan 19.
5 svar · 2,2k läst
M
Martin Lj: Toppen tack för snabba svar. Så länge det inte var mer än 5cm per vägg som försvann så får mitt tilltänkta badrum plats.
3 svar · 820 läst
L
Liteavvarje: [citat] Har du klarat det förr om åren så kan du nog lämna förgående inlägg Men läs den så ser du vad som kan hända , och glöm inte stänga av pumpen då
24 svar · 2,1k läst
·
P
Peter_K: Enligt instruktionen ska man inte lägga närmare än 100 mm. Blir nog lite snålt med bara 12 mm flytring så jag får nog komplettera med en förhöjningssats RSK 7133829 och sätta brunnen 20 mm upp ?
19 svar · 1,4k läst
·
G
Gårdsboende: Sitter ingen ballofix under som är strypt av misstag och får det att vibrera när flödet är för lågt?
3 svar · 578 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.