40 266 läst ·
37 svar
40k läst
37 svar
Hur fixar man till rätt fall i badrummet?
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
SLED:
Man dövar kanten med vanligt sandpapper.
Man dövar kanten med vanligt sandpapper.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Att döva är att slipa av lite grann, inte att försöka slipa likt den orörda sidan. Men resultatet blir förvånansvärt bra. Detta är något som aldrig "ingår" när man fått "lägsta pris" av plattsättaren, men erfarna och duktiga yrkesmän hoppar aldrig över detta. Och vi som är gör det självare, kan ju unna oss den extra tiden detta tar.
Jag brukar ta vilket sandpapper som helst som råkar vara till hands. Men ett 80 papper är nog läpligast.
Så, japp, så enkelt var det!
Jag brukar ta vilket sandpapper som helst som råkar vara till hands. Men ett 80 papper är nog läpligast.
Niclas Jonsson skrev:Att döva är att slipa av lite grann, inte att försöka slipa likt den orörda sidan. Men resultatet blir förvånansvärt bra. Detta är något som aldrig "ingår" när man fått "lägsta pris" av plattsättaren, men erfarna och duktiga yrkesmän hoppar aldrig över detta. Och vi som är gör det självare, kan ju unna oss den extra tiden detta tar.
Intressant! Blir ytterliggare ett badrum jag ska fixa till sommaren, Ska nog testa detta istället för silikon. tack för tips d^_^b
Jag slänger in en fråga här som är lite om samma sak.
Det är så att i badrummet är det rätt fall mot brunnen förutom sista raden med plattorna mot dörrtröskeln där det tom är bakfall.
Jag påpekade detta vid besiktningen och fick svaret att det var inga problem då tröskeln skulle klara detta...
Men de erbjöd sig att iaf rätta upp plattorna så de låg räta istället. Men frågan är ju, kan man göra det utan att förstöra tätskiktet?
Det är så att i badrummet är det rätt fall mot brunnen förutom sista raden med plattorna mot dörrtröskeln där det tom är bakfall.
Jag påpekade detta vid besiktningen och fick svaret att det var inga problem då tröskeln skulle klara detta...
Men de erbjöd sig att iaf rätta upp plattorna så de låg räta istället. Men frågan är ju, kan man göra det utan att förstöra tätskiktet?
Ja!P Parkeringsplats skrev:Jag slänger in en fråga här som är lite om samma sak.
Klicka här för att svara