kulle
kulle: Jaha ok, vågar faktiskt inte svara på om biltemas anslutning är ok med horisontell anslutning
9 svar · 3,6k läst
·
M
Morgonskiftet: Riktigt snyggt gjort! Härligt med sjöutsikten från badrummet. Hoppas att badkaret håller länge nu bara så att ni slipper plocka bort fönstret igen för att få in ett nytt!
37 svar · 45,6k läst
·
B
blazern: [citat] Tack så mycket :)
2 svar · 3,5k läst
B
Baskavoda: [citat] Hej, Undrar om du lösta det här på något bra sätt? Vill göra samma sak ;)
11 svar · 9,6k läst
N
Novisen79: [citat] Ja, vi hade tänkt göra ett badrum på undervåningen men får nog ändra planerna och göra om detta badrum istället.
6 svar · 1,0k läst
J
Jarlsgård: Exakta Mente! :D
23 svar · 2,8k läst
·
B
Badrumsrenovering18: [citat] Någon som har någon statistik på kostnad för badrumsrenovering förut innan man fick göra ROT avdrag jämfört nu? Har priserna skenat? Är det bara jag som har en känsla av att ROT avdraget är något firmorna kan salta offerten med för det drabbar inte den som får offerten? Eller så är jag paranoid. Vissa offerter är ROT avdraget maxat, alltså 50 000kr medans andra ligger
27 svar · 3,3k läst
·
Freerole
Freerole: Ingen mer husägare från Lidköping som har tips?
3 svar · 798 läst
Demmpa
Demmpa: Vi har liknande skorsten, om vi eldar i fem timmar i streck i kaminen i källaren så är skorstenen på markplan knappt fingervarm. Själva ytterhöljet består av rullad tunnplåt som är ”svetsade” på längden, varje modul är ca 1200mm höga så i ett rum som har normal takhöjd så är det två/tre runtgående skarvar. Mot golv/tak bör det sitta en plåt med en gummitätning
11 svar · 1,3k läst
·
A
Arveteg: Plattan är isolerad med 50 mm styrolit
9 svar · 5,2k läst
·
prototypen
prototypen: Undrar hur det gick med kranarna och firma 2, det är 8 år sedan och ännu har vi ingen upplösning...... Protte
54 svar · 5,6k läst
D
Deeler: Exakt, har läst byggmax instruktioner, ska man anv dem i kombination eller var för sig?
4 svar · 924 läst
L
lordi: Ja avloppet sitter lite långt ut, men det kan vara av byggnadstekniska skäl. Det är inte lätt att flytta utan att riva hela badrummet Titta på t ex Ifö Sign 6832. Det är en sån kort modell. Mått kan du hitta på deras hemsida.
3 svar · 1,3k läst
·
swealp
swealp: [citat] Ojoj, du skrev kortfattat hur det ligger till! Ska fortsätta googla imorgon och läsa på mer! Tack tack! https://www.google.se/search?source=hp&ei=gYViWvnyHsi2sQH5wIjoCw&q=bkr+f%C3%B6rbjud+gips+v%C3%A5trum&oq=bkr+f%C3%B6rbjud+gips+v%C3%A5trum&gs_l=psy-ab.12...3287.3287.0.4560.1.1.0.0.0.0.165.165.0j1.1.0....0...1c.2.64.psy-ab..0.0.0....0.C5_SkfN5CHg
9 svar · 1,6k läst
·
linneac
linneac: [bild] Det är den här tapeten. Brun och fin, men svår att hitta bra bård till, det enda som känns ok är en helvit och att måla taket vitt. Men eftersom min budget är i det närmaste obefintlig så behöver jag göra en så billig lösning som möjligt. Tänkte att det kunde bli tjusigt att använda den ljust turkosblå färgen i "nya" badkaret (från sextiotalet) som bård, men blev som
3 svar · 4,6k läst
·
E
Eken08: [citat] Ursäkta, ja, det är GVK: https://www.gvk.se/media/1309/sakra-vatrum-2016-1.pdf Idag plastmatta på golv och helkaklade väggar. Jag har tänkt att allt rivs ut och byggs upp från grunden, halvkaklat på vägg och klinkers på golv. Om halvkaklat är godkänt, är det våtrumsmatta eller våtrumstapet som är godkänt på den icke-kaklade delen?
9 svar · 7,9k läst
D
Dea_34: RSK 7129500
12 svar · 7,6k läst
·
D
12 svar · 7,6k läst
·
L
Liteavvarje: Det gör nog varken till eller från , ska golvet/plattan ankras , så ska det vara armeringsjärn in i väggen och 0,5 m ut i plattan och plattan bör vara min 10 cm tjock , det är nog lite överkurs på det hela för dig . Inte brukligt att ankra på det sättet
1 svar · 3,4k läst
GoForIt
GoForIt: Ska du ändå köpa nytt, så köp ett cementbaserat typ Cascos Husfix.
12 svar · 4,0k läst
GoForIt
GoForIt: Står detta beskrivet i BKR:s regler också, eller börjar vi få en tredje kravstandard nu?
3 svar · 6,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: Kolla med Lennart på vvs-pro. Han bör ha koll på det då det är has nisch. http://vvspro-lb.se/
1 svar · 4,8k läst
W
williamspäron: Så här blev det: [bild]
8 svar · 2,1k läst
·
S
sam820921: [citat] Det har du rätt i! Röret kommer dock ut från väggen. GVK rekommendation vid avstånd för rörgenomföring i vägg skall vara > 6cm från vägg eller golv. Vilket mitt rör inte är! Detta kommer ge problem när jag ska trä rör manschett. Dock ligger röret i zon 3. Fördelar skåpet till PEX kommer ligger i väggen bakom elementventilerna. Smidigast blir att bygga in skarven
12 svar · 20,0k läst
·
K
Krypstocken: Japp... fick slut på buntband och så var det 20:00 på en fredag... dags att ta helg
13 svar · 3,9k läst
·
B
BosseHansson: Tror du skall kolla på badkaren på plats innan du bestämmer dig. Vi kör ett billigt kinesbadkar för ~14000 2007. Generellt känns alla vred mm lite plastiga, lite högt ljud men kan ju inte säga jag vet ett annat är tystare. Gissar vårat använda ca 30-40ggr om året. Aldrig haft några problem med de. Det jag noterade när vi kollade runt var att massor av visningsexemplar i butiker
2 svar · 3,5k läst
·
C
cookie_: Ska göra lite liknande hos mig, men vågar inte skotta bort all sågspån då det verkar som om det rinner ut lite från väggen också. Hur har du gjort? Eller kanske inte är i alla hus vägg och golvisolering verkar sitta ihop. Hade velat byta till stenull
2 svar · 1,9k läst
·
B
Byggvargen: Ja det känns orimligt, materialet känns orimligt, Arbetet känns orimligt, Den kakelfirman jag samarbetar med räknar 13 tusen kvm golvyta därtill kommer vvs och el, och inredning + ytskickt Så 13kvm golvyta är alltså ink snickeri arbeten
10 svar · 6,7k läst
·
O
oskee: Tack då förstår jag hur du menar. Det låter klokt att göra så.
7 svar · 7,4k läst
·
O
oskee: Precis samma som jag har stampad jord :p Hur menar du menar du, tänkte ha 90 duschdörrar i hörnet, ska man ha tätskikt under hela det området och runt brunnen? Eller endast 0.5m ut ifrån väggen? Samt endast 1m ytterligare utanför väggen där dörrarna är monterade? Litet badrum så blir ganska stor del som kommer att täckas då.
13 svar · 3,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.