Krilleman
Krilleman: Nej skåp är inget krav.
3 svar · 2,1k läst
useless
useless: Varför har ni värmekabel till avloppet? Jag har iallafall aldrig hört att det fryser i ett hus som används regelbundet.
5 svar · 3,9k läst
F
Fred vom Jupiter: Numera skulle man inte borra och skruva fast saker i golvet, både av täthetsskäl och p g a risken att träffa golvvärmen, men är det ett äldre badrum så kan det vara skruvat. Om man tar bort skruven och fyller upp med silikon så blir det bra. Allra snyggast är förstås att byta ut den skadade kakelplattan och silikontäta hålet under. Det sägs vara mindre risk att spräcka en platta
1 svar · 4,4k läst
P
Pumba: Skulle nog tänka till många gånger innan man köper en sånn grej från bygghemma, de kör ju som sagt med sina hittepå rabatter som i 90% av fallen är högre än vad många andra tar som ordinare pris, sen blir man dränkt i mail efter man beställt där. Kakel till badrummet hade jag velat ha koll på, det skiljer ju gärna i färg mellan batcher osv och det är man ju aldrig garanterad
3 svar · 1,9k läst
M
Mjolnir: Tack för alla svar. Nej, stämmer att förtroendet är svagt pga. att jag på vägen kommit på lite slarv som de fått rätta till.
3 svar · 1,1k läst
M
Mjolnir: [citat] Nu lite senare verkar de ha försvunnit så det verkar OK! :)
11 svar · 3,6k läst
·
B
Beata frågar: Hej! Vi planerar att renovera i en oanvänd källare och bygga våtrum med bastu och spabad. Som jag förstår så finns det inte att köpa spabad som är gjorda för att ha inomhus. Vi vill inte ha en inomhusjacuzzi då de inte verkar lika bra. För så är det väl? Många försäljare skriver om hur välisolerade deras spabad är. Men det känns onödigt att lägga extra på ett isolerat spa
0 svar · 768 läst
N
Nils82: Du trycker ihop den. Läcker det får du byta O-ringen.
2 svar · 902 läst
·
P
Peter_K: Snygg lösning med tröskeln för övrigt.
10 svar · 1,7k läst
·
A
aftershave: Tack för svaren. Bra frågor, saknar dessvärre dokumentation men det luktar inget och förhoppningsvis är tätskitet intakt bakom. /D
4 svar · 1,1k läst
·
J
Jarlsgård: Det enda stället det har släppt på är under badrumsfronten, men den har metallfötter som vi inte satt tassar på och jag i min klantighet råkade sparka in den så den åkte in. Så där blev ett litet avskav under ena foten. Annars Ingenting, har klarat av konstant skapande på golvet för att få i vattnet i brunnen så fallet är åt pipsvängen. Lycka till! (y):)
3 svar · 747 läst
M
Mjolnir: [citat] Vilken lättnad, jag tackar! Antar bara att det kanske tar något längre tid tills man känner av det.
7 svar · 1,9k läst
BirgitS
BirgitS: Se trådskaparens andra tråd om samma sak: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-rengoera-kalk-tvalrester.311621/ Där finns det en massa olika förslag redan och mer om vad TS redan har testat.
5 svar · 1,1k läst
·
E
_Elman_: Man skall tänka bara på att starka alkalier reagerar kraftigt med Aluminium.. ..alla som kört glassskopan,eller vitlökspressen i diskmaskinen vet hur dessa ser ut.
16 svar · 12,1k läst
·
Tingis
Tingis: [citat] Det blev vanliga hyllor som limmades fast i hörnet istället . Blev enklast så.
8 svar · 13,4k läst
·
B
Bockstensmannen: Nu sitter den där i våg och allt iallafall. Hittade en förhöjningsring som var 3,7 cm. Tror det blir bra med fallet om jag bilar lite mer runt kring där sedan och flytspacklar sen.
13 svar · 7,6k läst
·
J
Jarlsgård: Stammen avser hela avloppet. Nu visste jag inte om du hade platta eller bjälklag därav det uttalandet. Det går absolut att byta bara brunnen. Men med tanke på åldern på avloppet så hade jag nog bytt ut det som är i badrummet iallafall, dvs bila upp och byta. Så slipper man bry sig om det under badrummets livslängd. Men ni har inte övervägt våtrumsmatta? Det hade nog minskat kostnaden
8 svar · 4,5k läst
michfris
michfris: Det där är sånt som händer, men lika irriterande ändå. Tätningen du skickade med fungerar, finns även https://www.hornbach.se/shop/JAFO-WC-stos-GAS-WC-7-3106704/5111306/artikel-detaljer.html?gclid=EAIaIQobChMItf_p3eWu2QIVrr_tCh2U-gPbEAQYByABEgIoP_D_BwE Dessa finns hos din lokala Bauhaus, KRauta, Hornbach und so weiter. Vad har du för wc stol? Lycka till!
1 svar · 1,5k läst
J
Jarlsgård: [citat] Nope. Vi har en fmm, ett år gammal och den skruvar upp temperaturvredet själv.. Så jag som gillar att duscha ljummet blir skållad lagom när jag har schampo i hela fejset och inte vill titta vart tusan vredet är :crysmile:
5 svar · 1,4k läst
BirgitS
BirgitS: Ja, alltid bra att känna på sånt i verkligheten. Lycka till!
4 svar · 1,7k läst
hscn
hscn: Har egentligen inte något eget råd men Byggfabriken har läggnings och skötselanvisningar för Victorian floor tiles och cementklinkers som kanske kan ge viss vägledning (verkar inte som mörk fog är någon bra idé på sugande plattor). https://www.byggfabriken.com/renoveringshjalpen/victorian-floor-tiles/
1 svar · 6,7k läst
tommib
tommib: Ingen aning om dessa är bra men du kan ju testa. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Murarverktyg/Kakel--och-klinkerkapar/Halsagsats-for-kakel-2000017325/
4 svar · 1,9k läst
WhatIF
WhatIF: [citat] Gillar din idé starkt! Tackar vännen :)
21 svar · 2,0k läst
·
Peter2400
Peter2400: Jag köpte 2 olika loctitelim för ett tag sedan, väldigt imponerad av båda, tror gel varianten kostade 30:- och all plastic runt 60. Mer kostar det inte att prova. [bild] [bild]
1 svar · 2,8k läst
·
H
Holmspel: Ja en lätt fuktig svamp att torka av plattorna med innan det torkar ihop gör att du slipper ligga på knä och skrapa varje platta efteråt.
5 svar · 4,7k läst
T
Thomas_Blekinge: [citat] Ni gör ju nästan inget själv förutom att riva. så då är 100 k per badrum verkligen inte vansinnigt dyrt. Jag rev själv allting och la själv in nytt spångolv. Gjorde all el och VVS själv (för säkerhetens skull). Jag köpte all el och VVS samt kakel och klinker. Hantverkaren skivade väggar där det behövdes, la tätskikt, kakel och, klinker, fog och mjukfog. Han tog 55 kkr
10 svar · 3,7k läst
H
hul: [citat] Okej
31 svar · 15,2k läst
sandrisen74
sandrisen74: [citat] Ska försöka rita upp det... återkommer :)
6 svar · 3,0k läst
·
K
Krypstocken: Hej Vad säger ni om att måla med Flügger 2S i taket? Det är träpanel som har grundats 2ggr med Flüggers grundfärg med kviststopp(i praktiken lim). K
0 svar · 740 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.