Qambar
Qambar: Tack för svaret. Först upptäckte jag när det blev kallt och elementet kom igång då blev rören varmt som är på golvet och är inte isolerad. När det blir bubbel med varmt vatten så spolar man med kallt vatten då försvinner det.
2 svar · 1,2k läst
T
tank77: [citat] Nej, 5x5cm sitter på nät och går snabbt att lägga samt att det blir bäst resultat med tanke på fall och jag vill ha bra fall i mina duschfall så det är ingen risk att vatten smiter utanför duschdörrar. 10x10 går bra det med fast det tar längre tid att lägga då dom ligger löst. 15x15cm är lite för stora men det går inte alltid att undvika fogsprång med dessa. 20x20
9 svar · 2,9k läst
·
tensiden
tensiden: [citat] Å herregud vilken onödig pryl. Istället för att man själv (ändå relativt sällan) går och drar i lite vatten i vattenlåset, så skall man köpa en plastlåda som skruvas upp och som själv behöver påfyllning mellan varven eftersom den fyller på vatten ner i vattenlåset vid behov? Använder man aldrig brunnen är det väl bättre att bara pytsa i olja?
18 svar · 26,0k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Kan bara instämma... Är det bara en vanlig toalett och inget badrum så finns det inget krav att ha tätskikt bakom fixturen men dock hade jag själv ändå valt att gå upp med mattan där innan fixturen monterades för då finns ingen risk att skada bakomvarande vägg ifall det skulle börja spruta i inbyggnaden.
8 svar · 3,2k läst
·
N
Nadde2021: Ohh ... tråkigt :( tror också jag får beställa en ny blandare Tack för ditt svar :) /Nadde
17 svar · 32,3k läst
·
N
Nevada2: [citat] Tack för att att du kollade upp reglerna tidigare!
23 svar · 8,1k läst
·
R
ravendarkhold: Tack! Jo då, samma byggfirma har gjort ett stort jobb åt några vänner så det känns tryggare.
4 svar · 3,5k läst
·
A
Ahm.s: [citat] Tack. Vi tror lika också. Men finns inte så mycket information om detta på nätet. Gärna dela om någon hittar.
8 svar · 13,5k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Sätt distanser bakom skåpet så att det kommer ut lika mycket från väggen som panelen är tjock (görs enklast genom att använda panel till sagda distanser). Köp lite extra list och spara så att ni kan byta ut listen den dag ni eventuellt byter till ett smalare skåp.
3 svar · 1,3k läst
C
CB 79: Ok, tack för snabbt svar. Då får det bli en sån imorgon (y)
2 svar · 1,1k läst
kristofer12345
kristofer12345: A
1 svar · 1,5k läst
kristofer12345
1 svar · 1,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag förstår inte alls vad du hänger upp dig på "Wp AB"... :thinking::thinking::thinking: Det man i början ser som ett rör höger om fönstret är ju till 99% luftaren och den är ju inbyggd i ett schakt på en av de senare bilderna och man förutsätter ju verkligen att det byggdes in före det fuktskyddades.... så VAR är problemet ??? Det andra som sticker upp ur golvet är väl
11 svar · 2,2k läst
·
S
SvanteC: [citat] Det är ju oftast en kulturell anledning. Vi vill duscha rakt på kakel, utan badkar eller plastig duschhörna. Etc
15 svar · 2,5k läst
·
Snablis
Snablis: [citat] Han har tidigare sagt att dimensionen räcker, och han tittade faktiskt in idag för okulär besiktning och påtalade igen att det såg bra ut. Jag läste konstruktion och hållfasthet i skolan men har inte orkat friska upp det minnet. Oron över hållfastheten var tveklöst större än för Covid-19. :rofl::sweat:
4 svar · 1,3k läst
J
Jörgen Ö: 150k efter rot lät def som ett överpris, 150k innan rot hade väl kunnat vara mer ok, även om vi inte vet alla förutsättningar. Hade kunnat gissa runt 100 - 115k max iom att du köpt en del material själv plus gör en del arbeten. Men det kanske finns förutsättningar vi inte vet om....
1 svar · 614 läst
S
Solblå: Tack för alla svaren. :)
7 svar · 4,2k läst
Silver78
Silver78: [citat] Om listen ligger för nära så löser man det enkelt med en distansbricka på baksidan mot plugg. Det viktigaste är att det är rakt så att funktioner på dörrar är som det ska. Listens funktion är att täta. Tycker att det verkar som att den ligger lite inåtvikt och det kommer se betydligt bättre ut om man petar fram den som den ska. Lite svårt att avgöra på bilden dock.
7 svar · 6,4k läst
·
S
Stefan1972: I sverige har man en övertro till plastmattor och man tycker att en med tråd svetsad fog är 100% tät........vad jag vet är kemsvets inte ens tillåtet här fast det oftast är en bättre metod. Det är liksom bara någons regler som styr allt och det är ändå lite konstigt att ingen har styrt upp det än för isärkrympta mattor kan inte vara nåt ovanligt vid besiktningar. Ibland ser man
13 svar · 2,5k läst
raveper
raveper: Tv fotöljen påminner lite om en tandläkarstol. Man skulle kunna ha en liten spottkopp med avlopp i vardagsrummet och borsta tänderna i sista tv pausen.
15 svar · 4,8k läst
Petteri Koste
Petteri Koste: Ta nåt som tål fukt. Marinply?
6 svar · 2,6k läst
J
Jarlsgård: [citat] Inte helt lätt att svara på :) våra sitter med cc 650mm vilket funkar fint, men det är uträknat för att de skulle hamna centrerat mot kommod men också för att få en spot på var sida av duschhuvudet (och på så vis slippa reflektioner av takduschen) :)
28 svar · 4,6k läst
·
R
rophphe: Jag installerade golvvärme i uterummet för 6 år sedan. Skulle vilja komma i kontakt med leverantören men har tyvärr inga papper kvar. Värmemattorna ser ut som gummimattor ca 30 cm breda och ca 2 m långa. Enl. installatören så används mattorna på många Scandic Hotell i deras badrum....
0 svar · 485 läst
Y
Yrrol: Ta gärna ett kort på toaletten ifrån sidan så man ser hur porslinet är format. Spolknappen är lik Hafa Saturnus men jag lyckas inte hitta en bild på hur hela Saturnus toaletten serut för att bekräfta. https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/reservdelar-wc-stolar/hafa/hafa-saturnus-spolknapp Och jag tror likt övriga att en universalsits förmodligen är enklast när det gäller udda
4 svar · 5,1k läst
·
S
Snickerick: Köpte grohe från bauhus till slut. Byggmax grejer kändes inte som de höll måttet.
6 svar · 6,6k läst
Appendix
Appendix: Hur blev lösningen?
7 svar · 4,4k läst
·
S
SvanteC: [citat] Usch ingen kul syn, ordentlig ångest om/när det händer. Pergo har golv som är oerhört mer fukttåliga dock...
12 svar · 6,1k läst
·
J
joasag: Hej, Är på jakt efter ett duschhörn som är avlångt och har en öppning (ingen dörr). Liknande det jag visar här nedan: [bild] Fast det vi söker ska vara vänt åt detta håll: [bild] Vet någon vart man kan hitta detta till ett vettigt pris? Eller går det att bygga ihop ett sånt av två vanliga duschväggar? Tack!
0 svar · 3,0k läst
T
trannelg: "Oj" är nog på sin plats men är det det värsta du sett? :) Den vatten anslutningen kommer inte användas när toan renoveras om några år, nu är det enbart ny WC stol som ska monteras. Ett annat alternativ är kanske att bara kapa det plastöverdragna kopparröret ca 5 cm ovan översta muttern och montera en kulventil som Claes länkade till. Snyggt blir det inte men kanske bättre än att
6 svar · 1,8k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Det är inga jättelaster per ben om det är ett vanligt badkar.
3 svar · 723 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.