Hej, ska flytspackla badrummet.
Jag undrar om det går att göra det i flera omgångar, för först tänkte jag jämna av golvet så det blir rakt, sen flytspackla fall. Går det att göra under samma dag, direkt efter att man kan gå på det?

Mvh Andreas
 
T
Ja, inga problem, gör alltid så när det är träbjälklag. Så fort det första lagret går att gå på så slänger du in nästa lager. Om du väntar tills nästa dag måste du prima.
 
T tank77 skrev:
Ja, inga problem, gör alltid så när det är träbjälklag. Så fort det första lagret går att gå på så slänger du in nästa lager. Om du väntar tills nästa dag måste du prima.
Tack för svaret!
För just nu är golvet för ojämt så det skulle bli svårt att lyckas flyta fall första vändan.

Just nu ser det ut såhär
 
  • Ojämnt golv med synliga rör och klämmor förberett för golvslipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvvärmen ligger inte så nära dörren för det går värmerör där till en blivande handdukstork, så dom värmer upp den biten
 
Precis som @tank77 skriver så gör man nästan alltid så. Har inte spacklet torkat helt så är det absolut inga problem. Det är precis samma om man ska lägga lite tjockare än vad man kan lägga per lager så bottnar man först och toppar någon timme senare.
 
N
A Ambitiösabob skrev:
Tack för svaret!
För just nu är golvet för ojämt så det skulle bli svårt att lyckas flyta fall första vändan.

Just nu ser det ut såhär
Nu blev jag nyfiken på vad det är för underlag?
 
N Namnet skrev:
Nu blev jag nyfiken på vad det är för underlag?
Det är betong, till höger på bilden har jag bilat upp det gamla avloppet och gjutit igen med eps cement, samt fyllt igen gamla brunnen med eps, gjöt med vanlig cement under brunn som stöd och runt grenrören.
 
  • Gilla
JaniNiel och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.