Byggahus.se

Reservdelar till Diturvit-toalett?

1. V
    Medlem · Västra Götalands Län · 51 inlägg

viktordt

Medlem
    I min villa sitter en toalettstol från Diturvit i badrummet. Knapparna har varit trasiga ett halvår, men nu börjar hela spolmekanismen trilla i bitar. Har därmed gått från "borde göra något" till "måste fixa NU"...

Jag har googlat och kollat efter reservdelar på de flesta ställen jag kan komma på, men Diturvit verkar vara ett märke som inte existerar i Sverige? Fick någon träff på en stol på en dansk lågpris-vvs, men inga reservdelar.

Någon som har info? Annars slänger jag ut den och köper en ny Ifö eller Gustavsberg eller nåt annat märke som man kan förmoda att det finns reservdelar till, även de närmsta tjugo åren. =)

2. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 550 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Är det inte Duravit du menar?

3. V
    Medlem · Västra Götalands Län · 51 inlägg

viktordt

Medlem
    Det trodde jag också ett tag, men det står just Diturvit på den... :)

Jag har aldrig sett det namnet någon annanstans än just på min toalett, tusan vet var den tidigare ägaren hittat den.

4. Henke_2017
    Husägare · Närke · 57 inlägg

Henke_2017

Husägare
    Ursäkta att jag återupplivar en nio år gammal tråd men jag har också en sån där toalett som det står "Diturvit" på och som det inte tycks finnas någon information om ö.h.t på nätet. Typ. Hittade du någon sida som hade reservdelar?

5. Henke_2017
    Husägare · Närke · 57 inlägg

Henke_2017

Husägare
    Av en ren slump så hittade jag reservdelar på en dansk sida med texten: "Børma komplet skyllesystem". Märket stämmer inte men på bilden så ser det exakt ut som det som jag har i min toalett iaf. Jag ska prova beställa detta så får jag se om det passar å så.

6. T
    Medlem · 2 579 inlägg

tergo

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.