Jag ska renovera en gäststuga och installera ett badrum bl.a. Det finns väldigt begränsat med plats och in i badrummet ska ju en vattenberedare och en tank stor som en fotboll från enskilda brunnen (den kallas inte hydrofor längre säger brunnsborraren utan han kallar den endast för tank, vad den gör vet jag ej). Men tänkte då på om man skulle sätta som en liten garderob utanpå fasaden där man placerar beredare och tanken samt ev. Kranar och rör (vet inte hur det ligger till men i vårt nuvarande hus har vi massor synligt på väggen). Då tänker jag att man slipper gräva under befintlig plintgrund också och istället gräva först sedan regla upp "garderoben" och dra in avloppet den vägen. Skulle det fungera? Ritade något väldigt vackert på telefonen som kanske går att förstå :P
Enkel skiss av en plan för badrumsrenovering i en gäststuga med utvändig "garderob" för vattenberedare och rördragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Claes Sörmland
Visst kan du lösa det så. Men tänk på frosten och vintern. Om det ska fungera även vintertid och inte torrställas till hösten så måste utbyggnaden vara väl isolerad och uppvärmd (kanske räcker VVB läckvärme). Och du vill ju att utbyggnaden är så välisolerad och har så bra kontakt med huset att den klarar ett längre strömavbrott mitt i vintern.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Visst kan du lösa det så. Men tänk på frosten och vintern. Om det ska fungera även vintertid och inte torrställas till hösten så måste utbyggnaden vara väl isolerad och uppvärmd (kanske räcker VVB läckvärme). Och du vill ju att utbyggnaden är så välisolerad och har så bra kontakt med huset att den klarar ett längre strömavbrott mitt i vintern.
Ja, jag tänkte att den skulle vara isolerad eftersom det bara ska vara som en garderobsdörr in i badrummet :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.