Badrum
TobiasStockholm: [citat] Du minns nog fel, du kanske tänker på att om det handlar om mindre än ett halvt basbelopp så blir det förenklat ärende och man riskerar bara att stå för sina egna eventuella advokatkostnader, inte motpartens?
Lilllen: [citat] Tack för tips! Tror vi kört det med, men minns inte riktigt nu. Kanske ska göra ett nytt försök. Lycka till! Ta för säkerhets skull med div rengöringsmedel och trasor/skursvampar ifall de som i mitt fall inte rengjort på länge. Det är roligare att plocka ut rena grejer. Och följ monteringsanvisningen baklänges bara när ni tar isär den. Lycka till!
16386: Tjusigt trådlyft ;) TS var senast inloggad för tio och ett halvt år sedan - jag gissar att du inte får svar.
LantbrukarN: Yes, ersätt flexslangen med raka pvc rör
S0MMER: Ser ut som en gammal Grohtherm 1000 från 2006 eller tidigare. Blir nog svårt att hitta delar på egen hand så det blir nog till att vänta in svar från Grohe, lycka till (y)
cararl: Funderar just nu över samma sak. Hittade dessa rekommendationer hos en leverantör, verkar vara baserat på att de själva hört av sig till olika tätskikts-leverantörer och frågat.
KnockOnWood: [citat] Jag satte upp vitvaxad träpanel i innertaket i vårt förra hus som byggdes år2010. Tycker att det blir bättre och ljusare i rummet så. Här är en bild, men obs att väggar och annat inte är klart: [bild]
Bozzen: [citat] Varför inte bara lita på vad rörisen säger. Varför skulle du inte kunna dra rören i golvet för. Du har ett större problem med rören i duschen genom väggen. Sluta läs säker vatten och lita på installatören
Bananskalare: Kolla på vattenlåset när du spolar. Rör det sig väldigt mycket så är det eventuellt Avluftningen. Men det ska röra sig ordentligt Börja med avloppskittet
Villa vista: allmänt fult??? känns ju som plattstorleken är smaksak. Allmänt kan man nog säga att det är inne med stora plattor oavsett storlek på rum. iaf om man skall lyssna på kakelbutikerna. ju mindre fog desto snyggare är min devis :)
@ndreas: [citat] Kan ju bli problem om man ska tvätta.... Men råkar ha blandaren på hett vatten....
BirgitS: Välkommen till forumet! Du behöver noga följa instruktionerna för ett godkänt målat system samt branschreglerna: https://www.vatrumsmalning.se/godkanda-system/ https://static1.squarespace.com/static/58b147bcf7e0ab0baafd7aa6/t/5fe06fee459323513bfd1160/1608544248663/Branschregler_2021-01-01.pdf Den senare innehåller definition av vad som är våtzon 1. För kaklade ytor branschreglerna från
Johhhan: Det har inte varit något i gummi eller mjuk plast som hängt eller lutat mot väggen? Mjukgörare kan tydligen läcka över och ge mörka fläckar som går på djupet.
mexitegel: [citat] Då kvarstår tidigare råd jag gav.
Marlen Eskilsson: Är det redan dags? Tyckte du byggde det för inte så länge sedan. :)
useless: [citat] Det är bara att vrida tillbaks till den inställning som var innan du började pilla...
Knallen: Problemet är löst! Det visade sig att rörmokaren hade blockerat kallvattnet vid installation av en grenledning (stuckit in grenröret för långt) så att mycket lite kallvatten kom fram till duschen. Konstigt att tidigare ägare av huset levt med detta i över 6 år! //Knallen
tergo: det verkar som där finns en insexskruv i det hålet om man kollar på denna Reservdelar till duschblandare (gustavsberg.com)
Krilleman: Dessa handdukstorkar på VVC från "förr" kan även vara lite kreativt kopplade på VVC-systemet. Jag har varit med om lite olika varianter. Tex seriekoppling/paralellkoppling/dragetfrångrannenkoppling. Ta reda på hur det är kopplat först innan du gör ingrepp i systemet och givetvis lyssna med föreningen vad dom anser om detta. Följer du normen för dagens renovering är inkoppling på
BirgitS: Man har ju plywood för att det är ett utmärkt material att sätta fast t.ex. duschdörrar i, så inte behöver du en skruv som går in i regeln.
Nyfiknast: Egentligen tror jag att det bästa är att riva golvet och byta slingan så det funkar som det ska även om det är jobbigt att låta dom komma tillbaka igen. Har dom slutat svara så kontakta ARN. Är ni nöjda med allt annat så är det såklart extra tråkigt att behöva riva golvet och göra om men bevisligen så kan dom göra det snyggt iallafall vilket alla inte kan. Samla ihop lite mod och
Niklasfixaren: [citat] Jodå det är utrymme för vanliga handdukskrokar där och ett par vanliga tvättställshanddukar. Därför är den stora handdukstorken placerad långt åt höger i bild.
Perham: Ok förstår. Ja den regel som de skarvat ut med är nog inte mer än 120 men den är som sagt fäst direkt i bärlinan som är 220mm M vh
Jojjeberg: Var man man köpa villeroy & boch wc subway 3.0? Wc:n har ett nytt spolsystem som heter twist flush. Finns den inte på den svenska marknaden