F fribygg skrev:
Spekulerar du inte lite väl vilt nu? Har du ekonomiska intressen i vvs försäljning eller golvbrunns tillverkning?
Det kan mycket väl vara så att gummitätningarna åldrats men jag inväntar nog TS svar och anser inte alls att det måste köpas nya grejor för att de gamla fyllt 10år.
Jag har fullt fungerande golvbrunn från nittiotalet i tvättstugan och den har hittills inte krävt nått annat än rengöring.
Ja, jag spekuleraer verkligen. Korgen kostar 45 kronor. Se nedan - en citat från tillverkarens hemsida. Vill inte säga vilken tillverkare, så du kan inte anklaga mig för spekulering :cool::p:cool:

"gummitätningar en förbrukningsvara, och gummi fräter långsamt och åldrande, så gummit gemensamma är bäst att ersättas i en viss tidsperiod"

wrobel.se wrobel19 skrev:
Ja, jag spekuleraer verkligen. Korgen kostar 45 kronor. Se nedan - en citat från tillverkarens hemsida. Vill inte säga vilken tillverkare, så du kan inte anklaga mig för spekulering :cool::p:cool:

"gummitätningar en förbrukningsvara, och gummi fräter långsamt och åldrande, så gummit gemensamma är bäst att ersättas i en viss tidsperiod"
Om det är så "gummi fräter" så har vi helt olika uppfattningar, jag anser inte gummi frätande alls.
Hade du angivit källa, gärna med länk skulle jag kunnat kontrollera ditt påstående. Nu är det bara ett påstående/spekulation då du inte ens kan ange tillverkare.

Själv har jag bara ca 25årig/ca 10 årig erfarenhet av ägande av purus brunnar och de kräver rengöring och när de eller tätskikten i framtiden visar tecken på åldrande sannolikt utbyte av hela våtrumet.

F fribygg skrev:
Har du kommit till rätta med luktproblemet?
Japp! Gick igenom alla avloppen i badrummet. Tillslut var det att jag inte hade fått ner vattenlåset ordentligt + det fanns ett vattenlås under varmvattenberedaren som inte heller var i satt ordentligt. Tipset jag fick om att använda diskmedel fungerade. :-)

Fogat om de fula fogarna och satt ny silikon så nu ser det fint som snus ut. :-)

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.